Treenerit vahetanud Alusalu on muutunud grupisõitudes enesekindlamaks
Kiiruisutaja Saskia Alusalu suudab ühisstardiga sõite senisest enam kontrollida ja vabamalt sõita, kuid sellist sähvatust nagu mullu olümpial ja Calgary maailma karika etapil sel hooajal veel juhtunud pole.
Eduka olümpia järel vahetas Saskia Alusalu treenerit ja teda sel hooajal edasiviiv norralane Bjarne Rykkje on muutnud eelkõige väikseid tehnilisi nüansse ja rõhutanud vabadust sõidus.
"Kuna ma ei ole sündinud jääle tehniline uisutaja, vaid olen pidanud iga liigutuse ära õppima, siis ta ütles mulle ka, et uisutamine näebki natuke välja selline, et mõtlen iga detalili läbi," ütles Alusalu intervjuus ERR-ile. "Ta ütles, et ma arvan, et nüüd sa tead küll, kuidas uisutada, et lase nagu minna, et ära nii palju mõtle. See on tegelikult väga aidanud mind."
Alusalu trumpalal, ühisstardist sõidus on koore riisunud Aasia kiiruuisutajad. PyeongChangi olümpiavõitja, jaapanlanna Nana Takagi on kolmest MK-sõidust võitnud sel hooajal kaks ning ühe olümpiahõbeja maailmameister Kim Bo-Reum Lõuna-Koreast. Aasia tippude trumbiks peab Alusalu häid võistlusbaase ja varajast uisutreengutega alustamist.
"Jaapanis olin MK-l ja ma näen, kuidas nelja- viie aastased lapsed on jääl ja uisutavad. Neil on sellest aastast see uisuasend olemas. Ma olin 17, kui läksin kiiruisutamist õppima, et selles mõttes, et ma tulen hoopis teisest kohast ja mul on hoopis teine lugu. Neil on see niinimetatud lihasmälu rohkem olemas ja kogu see tunnetus peaaegu sünnist saati kaasa antud," ütles Alusalu.
Maailma karika sarja üldarvestuses on Alusalu ühisstardist sõidus 11. positsioonil. Sellle hooajal etappidel on ta saanud ühisstardist sõitudes 13., 10. ja 14. koha. Väga häid äraminekuvõimalusi Alusalu sõnul tal etappidel ei tekkinud ja kuna ta finišispurdile loota ei saa, siis pidi kõvasti ka tööd tegema, et tempoga konkurente kurnata.
"Mul on väga hea meel, et esiteks ma tunnen ennast palju kindlamalt grupisõidus, kui eelmine aasta hooaja alguses," jätkas Alusalu. "Ma saan seda sõitu natukene rohkem ka kontrollida. Paaris sõidus oli minu initsiatiiv, et hoog rohkem ülesse võeti, sest kui näen, et sõit läheb seismiseks, siis ma tean, et mulle see see ei sobi. Sprinteritele see meeldib, aga mulle ei sobi. Tänaseks olen aru saanud, et saan ise ka aidata sõidu dikteerimisele kaasa. Loomulikult on oht liiga palju tööd teha ja lõpus ei ole hiljem sprindijalga, aga minu jaoks ei ole seda varianti, et istun seal terve sõidu ja üritan panustada ainult viimasele ringile. Ma pean vähemalt tänasel hetkel natukene rohkem tööd tegema."
Tähtsaima ühisstardist sõidu teeb Alusalu veebruaris MM-il Saksamaal, järgmisel nädala võistleb ta Itaalias mitmevõistluse Euroopa meistrivõistlusel, kuhu pääses vaid 16 naist.
Toimetaja: Liisi Rist