Lõuna-Eesti ralli võitis Tänak, esikolmikus ka Kasari ja Koik

Reedel ja laupäeval peeti Võru ja Haanjamaa teedel autoralli Eesti meistrivõistluste sarja kuuluv Lõuna-Eesti ralli. Ralli võitsid oodatult Ott Tänak ja Martin Järveoja, kes olid stardis ainsa Rally1 masinaga
Tänak võitis ralli ajaga 45.41,9. Viimase katsega kerkisid esikolmikusse ka Kaspar Kasari (Ford, +4.28,0) ja Priit Koik (Škoda, +4.35,7).
Avapäeval kõik katsed võitnud Tänaku edu reede lõpuks oli lätlase Ralfs Sirmaci ees 1.22 ning teist lätlast Emils Blumsi edestas ta 1.24-ga. Neljandal kohal oli Koik, kes kaotas 2019. aasta maailmameistrile 1.38,6.
Teisel päeval võitis Tänak samuti kõik kiiruskatsed. Viiendal katsel edestas Tänak Skoda Fabia Rally2 autoga sõitvat Priit Koiki 26,9 sekundiga.
Kuuendal katsel järgnes Tänakule Kaspar Kasari (+22,4), kes edestas Ford Fiesta Protoga sõitvat Egon Kauri 0,9 sekundiga.
Seitsmendal katsel edestas Tänak Kasarit 32 ja Koiki 36,3 sekundiga. Kaheksanda võitis maailmameister 25,7 sekundiga Koiki ees, kes edestas Kasarit 0,4 sekundiga.
Üheksandal katsel sai Tänak ajaks 4.18,3, mis oli kaheksa sekundit kiirem, kui esimesel läbimisel. Koik kaotas talle 23,5 sekundit ning Kasar 24,3.
Enne viimast katset käis absoluutarvestuses kõva võistlus. Peale üheksandat katset hoidis seda lätlane Ralfs Sirmacis, kelle kaotas 1,2 sekundit Kaspar Kasari ja 4,4 sekundit Priit Koik, kes kerkis Emils Blumsi katkestamise järel neljandaks.
Viimase katse finišisse jõudis Tänak ajaga 6.35,2. Koik ja Kasari möödusid mõlemad Sirmacisest, kui esimene sai ajaks 7.14,2 ja teine lõpetas ajaga 7.09,7.
"See viimane katse oli äge, väike vihm oli tolmu kinni võtnud ja isegi andis natukene pidamist, et sai sõitu nautida. Suures pildis tasus igal juhul tulla," sõnas Tänak viimase kiiruskatse finišis antud intervjuus.
"Reede esimene katse oli ülikeeruline, tegime paar viga ning jäime tolmukotti, mis võttis enesekindluse maha. Teine kruusakatse läks juba täitsa okeilt ja olime teistega ühes tempos. Konkurents oli väga vinge ja teadsime, et kui esimese katsega 20 sekundit ära andsime, siis seda tagasi sõita kerge pole," lausus Kasari.
"Kõik pingutasid väga kõvasti. Oma sõiduga täiesti rahule ei jäänud, aga viimane katse oli hea. Liiga palju juhtus pisivigu, kus andsime aega ära ja kui need ka saaks ära kaotada, siis oleks ideaalne ralli olnud. Rallieelses testis saime auto mugavaks ja tiim oli ka super."
Toimetaja: ERR Sport