Hyundaiga taasliitunud Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva neljandana

Neljapäeva õhtul sai alguse autoralli MM-sarja 52. hooaeg, kui Monte Carlo ralli esimesel kahel kiiruskatsel võidutses mullu MM-arvestuses teiseks jäänud Elfyn Evans (Toyota). Hyundaiga taasliitunud Ott Tänak lõpetas esimese võistluspäeva neljandal kohal, kaotades liidrile 22,8 sekundiga.
Kolmapäeva õhtul aset leidnud testikatsel kiireimat minekut näidanud Tänak lõpetas esimese katse teisena, kuid kaotas teisel katsel tehnilise probleemi tõttu märkimisväärset aega ja jäi avapäeva lõpuks neljandaks, kaotades Evansile 22,8 sekundiga.
"Probleem kiirendusega läks palju hullemaks. Ausalt öeldes olen väga õnnelik, et siia jõudsin. Uskumatu, mida see auto praegu teeb," ütles eestlane teise kiiruskatse järel. Kiirendusega probleemi üle kurtis ka tiimikaaslane Andreas Mikkelsen.
Mullu MM-sarjas teiseks jäänud Evans teenis avapäeval võidu mõlemal kiiruskatsel, edestades üldarvestuses Thierry Neuville'i (Hyundai) 15,1 sekundi ning Sebastien Ogier'd (Toyota) 21,6 sekundiga.
Tänak jäi Ogier'st 1,2 sekundi kaugusele, eestlasele järgnesid Adrien Fourmaux (M-Sport; +39,0), Takamoto Katsuta (Toyota; +46,3), Gregoire Munster (M-Sport; +1.06,0) ning Andreas Mikkelsen (Hyundai; +1.08,8).
WRC2 arvestuses lõpetas päeva esikohaga 28-aastane hispaanlane Pepe Lopez (Škoda), kes edestas Bulgaaria lipu all sõitvat Nikolai Grjazinit (Citroen) 14,2 sekundiga ning kolmandana lõpetanud prantslast Yohan Rosselit (Citroen) 19,9 sekundiga.
Reedel sõidetakse kuus kiiruskatset, esimene neist (Saint-Leger-les-Melezes / La Batie-Neuve 1; 16,68 km) saab alguse kell 9.51. Sündmuste käigule saab kaasa elada ERR-i spordiportaali otseblogi vahendusel.
Eelvaade:
Hooaja avarallil on stardinimekirjas kaheksa Rally1 kategooria masinat, neist üks ka 2019. aastal maailmameistriks tulnud Ott Tänak, kes istub sel hooajal taas Hyundai võistlusauto rooli taha. Mullu M-Sport Fordi esindanud eestlane taasliitus sügisel Hyundaiga, keda ta ka aastatel 2020-2022 esindas.
Monte Carlos asuvad Tänaku kõrval Hyundaides starti Thierry Neuville ning Andreas Mikkelsen. Toyota eest asuvad rajale samuti kolm autot, kuid kahel järjestikusel aastal maailmameistriks tulnud Kalle Rovanperä otsustas, et võtab sel hooajal aja maha ning teeb kaasa osalise koormusega. See tähendab, et Toyota esijuht sel aastal on Elfyn Evans, temaga koos stardivad Monte Carlos veel Sebastien Ogier ja Takamoto Katsuta. M-Sport Fordi ridades tulevad starti Adrien Fourmaux ja Gregoire Munster.
Eestlane ütles, et tal on võistkonnaga taasliitumise üle hea meel. "Olen väga põnevil ja motiveeritud Hyundaiga taasliitumisest. Näen võistkonnas samuti elevust ja siin on selge eesmärk tugev hooaeg kokku panna," sõnas Tänak. "Alustame aastat puhtalt lehelt ja tugev hooaeg jääb ainult meie teha. Loomulikult on meie eesmärk võita MM-tiitel, sama tahab ka meeskond. Tuleb põnev aasta!"

Viimased kolm aastat on Monte Carlo ralli kuulunud kogenud Prantsusmaa sõitjatele: 2021. aastal võidutses Ogier, 2022. aastal võitis Sebastien Loeb ning mullu võidutses samuti Ogier. Kaheksakordne maailmameister Ogier on võitnud selle ralli rekordilised üheksa korda, üheksakordne maailmameister Loeb on võitnud kaheksa korda.
Tänakul Monte Carlo rallivõitu ei ole, aga ette on näidata üks teine ja kaks kolmandat kohta. Samas on kolmel korral ka ralli katki jäänud. Mullu jäid Tänak ja kaardilugeja Martin Järveoja viiendaks.
"Monte Carlos hooaja alustamine on alati raske. Sel hooajal toimub ralli jälle Gapi piirkonnas, seega arvatavasti on olud keerulised, tõenäoliselt on rohkem lund ja jääd kui viimasel paaril aastal," ütles eestlane. "Üldiselt oli tunne autos hea, leidsime hea rütmi. Rallil on meie eesmärk pjedestaalil lõpetada, aga muidugi pingutame, et teha võimalikult hea tulemus."
Kuigi MM-sarja uus punktisüsteem on saanud nii palju negatiivset tagasisidet, et rahvusvaheline autoliit FIA tõdes, et on valmis uut süsteemi muutma, jagatakse Monte Carlos punkte täitsa uuel viisil.
Kui seni teenis ralli võitja punktikatseta 25 punkti ning teine ja kolmas koht said vastavalt 18 ja 15 punkti, siis nüüd teenivad esimesed kolm 18, 15 ja 13 punkti. Alates neljandast kohast saavad sõitjad 10, 8, 6, 4, 3, 2 ja 1 punkti. Punktid jagatakse välja laupäevaõhtuse paremusjärjestuse põhjal ning pühapäeval teenivad punkte seitse parimat ekipaaži. Viimasel katsel saavad viis kiiremat ekipaaži tavapäraselt ka lisapunkte.
Monte Carlo ralli ajakava:
Neljapäev:
21.35 - SS1 Thoard / Saint-Geniez (21,01 km)
22.58 - SS2 Bayons / Breziers (25,19 km)
Reede
9.51 - SS3 Saint-Leger-les-Melezes / La Batie-Neuve 1 (16,68 km)
11.24 - SS4 Champcella / Saint-Clement 1 (17,87 km)
12.57 - SS5 La Breole / Selonnet 1 (11,57 km)
hoolduspaus
15.56 SS6 - Saint-Leger-les-Melezes / La Batie-Neuve 2 (16,68 km)
17.29 SS7 - Champcella / Saint-Clement 2 (17,87 km)
19.02 - SS8 La Breole / Selonnet 2 (11,57 km)
Laupäev
9.15 - SS9 Esparron / Oze 1 (18,79 km)
10.53 - SS10 Les Nonieres / Chichilianne 1 (20,04 km)
12.06 - SS11 Pellafol / Agnieres-en-Devoluy 1 (21,37 km)
hoolduspaus
15.05 - SS12 Esparron / Oze 2 (18,79 km)
16.53 - SS13 Les Nonieres / Chichilianne 2 (20,04 km)
18.06 - SS14 Pellafol / Agnieres-en-Devoluy 2 (21,37 km)
Pühapäev
8.04 - SS15 La Breole / Selonnet 3 (18,31 km)
9.35 - SS16 Digne-les-Bains / Chaudon-Norante (19,01 km)
13.15 - SS17 La Bollene-Vesubie / Col de Turini (14,80 km)
Autoralli MM-sarja 2024. aasta võistluskalender:
25.-28. jaanuar - Monte Carlo ralli
15.-18. veebruar - Rootsi ralli
28.-31. märts - Safari ralli
18.-21. aprill - Horvaatia ralli
9.-12. mai - Portugali ralli
30. mai - 2. juuni - Sardiinia ralli
27.-30. juuni - Poola ralli
18.-21. juuli - Läti ralli
1.-4. august - Soome ralli
5.-8. september - Akropolise ralli
26.-29. september - Tšiili ralli
31. oktoober - 3. november - Kesk-Euroopa ralli
21.-24. november - Jaapani ralli
Toimetaja: ERR Sport