Ogier näitas päeva viimasel katsel võimu, Tänak langes taas kolmandaks

Autoralli MM-hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlos toimuva etapiga. Reedese võistluspäeva järel juhib rallit Elfyn Evans (Toyota), Ott Tänak (Hyundai) kaotab talle kolmandana 25,3 sekundit.
Hooaja esimest täispikka võistluspäeva liidrikohalt alustanud Ott Tänak reede hommikul nii head tempot ei näidanud ning ta langes kolmanda-neljanda katse järel neljandale kohale.
Kolmanda katse järel tõusis liidriks noor soomlane Kalle Rovanperä (Toyota), kes pidi aga ülesõidul oma autot putitama ning teenis ajakontrolli hilinemise eest kümnesekundilise kaotuse. Nõnda kerkis esikohale koduradadel sõitev seitsmekordne maailmameister Sebastien Ogier (Toyota).
Hoolduspausile järgnenud kuuendal kiiruskatsel tegi Ogier sõiduvea, tema masinal purunes vasak esirehv ja ta kaotas katsevõidu teeninud Elfyn Evansile 34 sekundit. Tänak kerkis seejärel teisele kohale, päeva viimasel katsel näitas valitsev maailmameister aga võimu ja oli Evansist ning Tänakust vastavalt 16 ja 21 sekundit nobedam.
"Tean tema iseloomu - küllap vihastas ta eelviimase katse järel enda peale ja suutis selle viha pöörata positiivseks energiaks," tõdes Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala WRC otseülekandes.

Neljapäevane võistluspäev:
2019. aasta maailmameister Ott Tänak alustas uut hooaega suurepäraselt, kui edestas noort soomlast Kalle Rovanperä avakatsel kolme ja teisel 0,3 sekundiga. Avapäeva järel oli kolmandal kohal teine Toyota sõitja Elfyn Evans, kes kaotab eestlasele 8,5 sekundit.
Aasta esimene kiiruskatse ei lõppenud hästi M-Spordi jaoks, sest head tempot näidanud ja Tänakutki edestanud Teemu Suninen tegi veidi enne katse lõppu suure avarii ja pidi ralli pooleli jätma ning ainsa M-Spordi sõitjana täishooaja kaasa tegev Gus Greensmith kaotas mõlemal katsel kolmveerand minutit.
Seitsmekordne maailmameister Sebastien Ogier (Toyota) maadles avapäeval piduriprobleemidega ja alustas teist päeva Tänakust 16,9 sekundi kaugusel. Tempot ei suutnud leida ka Hyundai kolmas mees Dani Sordo, hispaanlane kaotas kahe katse järel Tänakule 42 sekundit.
Enne võistlust:
Vaid 46 päeva pärast seda, kui prantslane Sebastien Ogier võitis Toyotal oma seitsmenda MM-tiitli, läheb WRC hooaeg legendaarse Monte Carlo ralliga jälle käima. Legendaarne sõitja alustab oma viimast MM-hooaega, Toyotas on tema tiimikaaslasteks samad mehed kes eelmiselgi aastal ehk Kalle Rovanperä ja dramaatilisel moel individuaalsest tiitlist ilma jäänud Elfyn Evans.
"Tean, et hooaja lõpp valmistas Elfynile ääretult palju pettumust," rääkis Toyota tehniline direktor Tom Fowler. "Samas lõpetas ta teisena oma seitsmenda MM-tiitli võitnud Sebastien Ogier' järel. Paberil näeb see suurepärane välja, seda läbi elada polnud ilmselt samasugune tunne. Loodan, et ta alustab uut hooaega eelmist paberil vaadates, mitte meenutades, kuidas tunne oli."
2019. aasta maailmameister Ott Tänak istub Hyundais koos kaardilugeja Martin Järveojaga. "Meie lähenemine on alati leida endas ja autos maksimum," rääkis Tänak möödunud nädala lõpus Hyundai rallimeeskonna pressiteate vahendusel. "Sel aastal on see mõistagi kergem, sest meil on autoga juba kogemusi. Olen rahul selle üle, kui hästi suutsime tiimiga sellel raskel ajal koostööd teha ja usun, et see teeb meid eesootavaks hooajaks tugevamaks. Meie eesmärk on MM-tiitel ja selle nimel peame kõrgeid punkte saama igal etapil."
Küll ei jätka oma kaardilugejaga Tänaku tiimikaaslsane ja mullune Monte Carlo ralli võitja Thierry Neuville, kes lõpetas vähem kui nädal tagasi koostöö kümme aastat tema kõrval istunud Nicholas Gilsouliga. Monte Carlos loeb belglasele kaarti kaasmaalane Martijn Wydaeghe.
Hooaja avaetapp on suuresti seal valitsevate tingimuste tõttu ühtlasi üheks keerulisemaks MM-kalendris. "Monte on alati väljakutsuv, võib-olla kõige väljakutsuvam terve hooaja jooksul," sõnas Tänak esmaspäeval. "See on aasta esimene võistlus, seega on kõik ärevamad, närvilisemad ja ebakindlamad kui tavaliselt. Ilm on muutlik, seega oodata võib kõike. Montes tuleb kätte saada hea tunne kogu aastaks."
"Talvisel ajal võisteldes võime seal näha nii vihma, rahet, lund kui musta jääd. See on ainus ralli kalendris, kus meil on valida neljade erinevate rehvide vahel," lisas Neuville. Rehve tasub tõepoolest mainida, sest sellest hooajast on kümneaastase pausi järel Michelini asemel rehvitootjaks Pirelli.
"Mida [Juha] Kankkunen ütleski? "Nad on mustad ja ümmargused." Nad on endiselt mustad ja ümmargused," meenutas Tänak möödunud aasta lõpus intervjuus DirtFishile uutest rehvidest rääkides soomlasest neljakordse maailmameistri kunagist ütlemist. "Monte Carlo on tõeliselt kena paik, kuhu minna täiesti uute rehvidega," torkas eestlane samas.
Prantsusmaal kehtestatud liikumispiirangute tõttu pidid korraldajad üsna viimasel hetkel ajakava ümber mängima ja katsete algusi varasemaks nihutama. Üks katse jäeti üldse ära, mistõttu on seekordne Monte Carlo ralli ajaloo kõige lühem. Nädalavahetusel sõidetakse 14 kiiruskatset kogupikkusega 257,64 km.
Monte Carlo ralli ajakava:
Neljapäev
SS1 Saint-Disdier - Corps (20,58 km) 15.08
SS2 Saint-Maurice - Saint-Bonnet (20,78 km) 16.06
Reede
SS3 Aspremont - La Batie-des-Fonts 1 (19,61 km) 07.10
SS4 Chalancon - Gumiane 1 (21,62 km) 08.28
SS5 Montauban-sur-l'Ouveze - Villebois-les-Pins 1 (22,24 km) 10.01
HOOLDUSPAUS
SS6 Aspremont - La Batie-des-Fonts 2 (19,61 km) 13.17
SS7 Chalancon - Gumiane 2 (21,62 km) 14.38
Laupäev
SS9 La Breole - Selonnet 1 (18,31 km) 07.30
SS10 Saint-Clement - Freissinieres (20,48 km) 09.18
HOOLDUSPAUS
SS11 La Breole - Selonnet 2 (18,31 km) 13.08
Pühapäev
SS12 Puget-Theniers - La Penne 1 (12,93 km) 09.30
SS13 Brianconnet - Entrevaux 1 (14,31 km) 11.08
SS14 Puget-Theniers - La Penne 2 (12,93 km) 11.45
SS15 Brianconnet - Entrevaux 2 (punktikatse, 14,31 km) 13.18
Toimetaja: Anders Nõmm