Monte Carlo ralli võitis Thierry Neuville, Ott Tänak katkestas ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1580021220000 | amCalendar}}
Foto: Hyundai Motorsport

Autoralli MM-sarja hooaja avaetapil Monte Carlos teenis esikoha Thierry Neuville (Hyundai; 3:10.57,6), kellele järgnesid Toyota piloodid Sebastien Ogier (+12,6) ja Elfyn Evans (+14,3). Ott Tänak (Hyundai) oli ralli alguses nendega samas konkurentsis, aga sõitis neljandal katsel suurelt kiiruselt teelt välja ja katkestas.

Ralli lõppseis: 1. Neuville 3:10.57,6, 2. Ogier +12,6, 3. Evans +14,3, 4. Lappi +3.09,0, 5. Rovanperä +4.17,2, 6. Loeb +5.04,7, 7. Katsuta +11.27,9, 8. Suninen +13.30,4, 9. Camilli +13.42,4, 10. Östberg +14.21,8.

"Viimastel päevadel oli meil uskumatult hea tunne ja saime aega tagasi sõita," lausus Neuville finiši järel. "Oleme seda võitu juba mõnda aega jahtinud, kuid tegime sel nädalalõpul hea esituse ja nii on suurepärane hooaega alustada."

Sebastien Ogier: "Arvan, et võime hooaja algusega rahul olla. Uues võistkonnas pjedestaalikohaga alustada on väga hea. Auto täielik potentsiaal on veel avamata, aga ma nautisin seda väga."

Elfyn Evans: "Kuni eelmise õhtuni olime rahul - ma ei saa öelda, et oleme täna õnnelikud. Asi ei töötanud korralikult ja ma ei tea, miks. Tööd on veel teha, aga üldiselt oli positiivne nädalalõpp."

Ka punktikatse võitnud Neuville kerkis seega maksimumi 30 punktiga MM-sarja esimeseks liidriks. Ogier teenis teise koha eest 18 punkti ja võttis punktikatselt neli lisaks ehk on praegu 22 silmaga teine. Kolmas on 17 punktiga (15+2) Evans.

 

Testikatse:

Kõige kiirema aja sõitis välja kolmel eelmisel korral ralli võitnud Sebastien Ogier (Toyota; 1.57,1), kellele vaid ühe kümnendikuga kaotas Thierry Neuville (Hyundai). Ott Tänakut (Hyundai; +1,2) edestas ka waleslane Elfyn Evans (Toyota; +0,6).

Neljapäev:

Ralli avapäeval sõideti kaks kiiruskatset, millest teine oli enam kui 25 kilomeetriga ühtlasi ka võistluse pikim. Täiesti omaette klassist oli sel Thierry Neuville (Hyundai), kes haaras ka liidrikoha. Tänak näitas esimesel katsel teist ja teisel kolmandat aega ja asus sellele positsioonile ka kokkuvõttes, kaotades Sebastien Ogier'le (Toyota) kuue sekundiga.

Kehvasti läks avapäev M-Sport Fordi jaoks, keda avakatsel kimbutasid probleemid jahutusega ja seejärel teisel katsel pidi ülekandeprobleemi tõttu katkestama Teemu Suninen.

Reede:

Päeva esimesel katsel oli Tänak konkurentidest Sebastien Ogier'st (Toyota) ja Thierry Neuville'ist (Hyundai) kiirem, kuid sõitis teisel üsna suurelt kiiruselt teelt välja ja katkestas. Mehed ise jäid õnnetuses terveks, aga autoga enam laupäeval jätkata ei saa.

Kõik kolm hommikust katset võitis Elfyn Evans (Toyota), kes tõusis ka üldliidriks, kuid Neuville ja Ogier ei jäänud lõunapausiks kaugele.

Pärastlõunal näitas Ogier tiimikaaslasest pisut paremat minekut ja tõusis viimase katsega ka liidrikohale. Konkurendid ei jäänud siiski kaugele: Evans kaotas laupäeva eel 1,2 ja Neuville 6,4 sekundiga. 

Laupäev:

Esikoha nimel jätkus tihe heitlus läbi päeva. Kolm katset neljast võitis Thierry Neuville (Hyundai), kuid ühel jäi konkurentidele selgelt alla. Enne viimast katset olid Sebastien Ogier (Toyota) ja Elfyn Evans (Toyota) koguni esikohta jagamas, aga lõpuks sai waleslane siiski 4,9 sekundiga ette. Neuville kaotab enne pühapäeva 6,4 sekundiga.

Pühapäev:

Neuville alustas küll päeva kolmandalt kohalt, aga näitas Toyota meestele kindlalt koha kätte, võites kõik kiiruskatsed, sealhulgas punktikatse, kus edestas Ogier'd vaid sajandike-tuhandikega. Prantslane ise kerkis viimase katsega võistkonnakaaslasest Evansist mööda teiseks. Neljandana lõpetas Esapekka Lappi (M-Sport Ford), viiendana Kalle Rovanperä (Toyota) ja kuuendana Sebastien Loeb (Hyundai).

Eelvaade:

Monte Carlot peetakse MM-sarja üheks raskemaks katsumuseks, sest väga raske on ära arvata võimalikke olusid, mis muudavad rehvivaliku ja seadistuse sättimise keerulisteks. Mägistel teedel võivad sõltuvalt ilmast oodata piloote nii kuiv asfalt kui ka lumi ja jää.

Mullu Toyota särgis esmakordselt sarja võitnud Tänak vahetas kahe hooaja vahel masinat ja taltsutab nüüd Hyundaid, kus teiste seas on tema meeskonnakaaslaseks on ka üks suurimaid konkurente Thierry Neuville.

"Uus aasta algab ilmselt hooaja kõige keerulisema ralliga. Et asju veel keerulisemaks teha, on mul uus meeskond ja uus auto, mida pean tundma õppima samal ajal, kui proovin keerulistes tingimustes toime tulla," ütles Tänak Hyundai pressiteate vahendusel. "Kindlasti pole see kerge töö, aga oluline on teha hea algus ja punkte teenida."

"Kuna ralli sõidetakse jaanuari lõpus, on tingimused tavaliselt kõikuvad, palju sõltub kõrgustest. Madalamal võib olla kuiv asfalt, aga kõrgemale minnes tekib jäide," arutles valitsev maailmameister Tänak. "Selliste ekstreemsete tingimuste puhul on normaalne, et see ralli on ennustamatu."

Kuuekordse maailmameistri Sebastien Ogier' istumise all on samuti uus auto - prantslane polnud rahul Citroeniga ja sõlmis tänavuseks aastaks lepingu Toyotaga. Jaapani autotootjal on sada protsenti uuenenud rivistus: prantslase kõrval keeravad põhitegijatena rooli ka Elfyn Evans ja noor tulevikulootus Kalle Rovanperä.

Pärast Ogier' lahkumist otsustas Citroen MM-sarjast sootuks tagasi tõmbuda, mis jättis tööta meeskonna teise piloodi Esapekka Lappi, kes leidis aga uue koha M-Sport Fordis. Briti võistkond loodabki sel hooajal eelkõige soomlastele, sest tiimis jätkab ka Teemu Suninen.

Monte Carlos on ehk suurim favoriit Ogier, kel küll istumise all uus arvatavasti veidi harjumist vajav masin, kuid samasuguses olukorras on ta ennegi mitu korda Monte Carlo ralli võitnud. Tegelikult koguni kuus korda järjest, viimase mitte-prantslasena triumfeeris 2010. aastal soomlane Mikko Hirvonen.

Tänakul pole viimastel hooaegadel Monte Carlos samuti halvasti läinud: 2018. aastal lõpetas ta Toyotaga debüteerides teisena, 2017. aastal sai Fordi ja mullu Toyota roolis kolmanda koha.

Ajakava:

Kolmapäev:
Test Gap 3,35 km 17.01 (OGIER)

Neljapäev:
SS1 Malijai - Puimichel 17,47 km 21.38 OGIER
SS2 Bayons - Breziers 25,49 km 23.26 NEUVILLE

Reede:
SS3 Curbans - Venterol 1 20,02 km 9.36 EVANS
SS4 St-Clement-sur-Durance - Freissinieres 1 20,68 km 10.56 EVANS
SS5 Avancon - Notre-Dame-du-Laus 1 20,59 km 12.21 EVANS
SS6 Curbans - Venterol 2 20,02 km 14.54 OGIER
SS7 St-Clement-dur-Durance - Freissinieres 2 20,68 km 16.14 OGIER
SS8 Avancon - Notre-Dame-du-Laus 2 20,59 km 17.39 NEUVILLE

Laupäev:
SS9 St-Leger-les-Melezes - La Batie-Neuve 1 16,87 km 10.38 NEUVILLE
SS10 La Breole - Selonnet 1 20,73 km 11.56 EVANS
SS11 St-Leger-les-Melezes - La Batie-Neuve 2 16,87 km 15.08 NEUVILLE
SS12 La Breole - Selonnet 2 20,73 km 16.26 NEUVILLE

Pühapäev:
SS13 La Bollene-Vesubie - Peira-Cava 1 18,41 km 9.17 NEUVILLE
SS14 La Cabanette - Col de Braus 1 13,36 km 10.08 NEUVILLE
SS15 La Bollene-Vesubie - Peira-Cava 2 18,41 km 11.55 NEUVILLE
SS16 La Cabanette - Col de Braus 2 (PS) 13,36 km 13.18 NEUVILLE

WRC stardirivi:

 8. Ott Tänak - Martin Järveoja        Hyundai Shell Mobis WRT
11. Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul Hyundai Shell Mobis WRT
17. Sebastien Ogier - Julien Ingrassia Toyota Gazoo Racing WRT
33. Elfyn Evans - Scott Martin Toyota Gazoo Racing WRT
3. Teemu Suninen - Jarmo Lehtinen M-Sport Ford WRT
4. Esapekka Lappi - Janne Ferm M-Sport Ford WRT
9. Sebastien Loeb - Daniel Elena Hyundai Shell Mobis WRT
69. Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen Toyota Gazoo Racing WRT
44. Gus Greensmith - Elliott Edmondson M-Sport Ford WRT
18. Takamoto Katsuta - Daniel Barritt Toyota Gazoo Racing WRT
40. Deividas Jocius - Mindaugas Varža M-Sport Ford WRT
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: