RALLIBLOGI | Tänak lõpetas laupäeva liidrina, Ogier ja Neuville katkestasid ({{commentsTotal}})

{{1536988080000 | amCalendar}}
Foto: AFP/Scanpix

Sel nädalalõpul peetakse Türgi teedel autoralli MM-sarja hooaja kümnes etapp. Kahe võidu järel on taas stardis ka Ott Tänak ja Martin Järveoja (Toyota). ERR-i spordiportaal hoiab lugejaid sündmustega käiguga kursis otseblogi vahendusel.

Seis laupäeva järel: 1. Tänak 3:34.22,5, 2. Latvala +13,1, 3. Paddon +1.10,5, 4. Suninen +3.22,2, 5. Mikkelsen +6.25,4, 6. Solberg +11.55,5, 7. Evans +16.49,0, 8. Kopecky +17.05,9.

Neljapäev:

Testikatse esimesel läbimisel ilmselt Tänakul midagi juhtus, sest tema aeg oli konkurentidest paarikümne sekundi võrra aeglasem. Seejärel näitas ta aga teistega võrdväärdset kiirust ja päeva lõpuks paremuselt neljanda aja 3.28,6. Eestlast edestasid Thierry Neuville (3.24,9), Sebastien Ogier (3.26,5) ja Jari-Matti Latvala (3.27,0).

Rallit alustanud linnakatsel näitas kõige kiireimat minekut norralane Andreas Mikkelsen (Hyundai), kellele iirlane Craig Breen (Citroen) kaotas 2,5 ja Tänak 2,8 sekundiga. Neuville oli neljas (+3,1) ja hüpekal ninaga maandunud ja järgnenud kurvis natuke välja sõitnud Ogier kaotas Mikkelsenile tervelt 7,5 sekundiga.

Reede hommik:

Kõige paremini alustas päeva Craig Breen (Citroen), kes võitis kohe ralli pikima katse. Seejärel tema hoog pisut vaibus ja lõunaks kerkis tagasi liidriks Andreas Mikkelsen (Hyundai), kes võrreldes konkurentidega lõikas tulu veidi pehmematest rehvidest. Teisena jätkab Breen ja kolmandana Mads Östberg (Citroen).

Ott Tänaku ja teiste Toyotade hommik kõige rõõmsam ei olnud. Eestlane ei leidnud kivistel ja tolmustel teedel õiget kiirust ning kaotas juba avakatsel Breenile üle pole minuti. Hommikustel katsetel näitas ta kümnendat, viiendat ja viiendat aega. Eestlase konkurendid Thierry Neuville (Hyundai) ja Sebastien Ogier (Ford) võtsid sisse vastavalt neljanda ja seitsmenda koha.

Reede pärastlõuna:

Reedese võistluspäeva lõpuks kujunes heitlus esikohale väga tihedaks. Liidripositsiooni haaras Neuville, kes edestab Ogier'd vaid 0,3 sekundiga. Kolmandal kohal olev Mikkelsen kaotab belglasele 2,6 sekundiga.

Esimesel pärastlõunasel katsel näitas võimu Ogier, aga Neuville teenis järgmiselt katsevõidu ja suutis prantslasest uuesti mööduda ning päeva viimase katse alguses tehtud sõiduveast hoolimata selle ka säilitada.

Pärastlõunaseid katseid liidrikohal alustanud Mikkelsen sõitis teistest pehmemate rehvidega ja pidi päeva lõpus sellest pisut lõivu maksma, kuid mitte liiga palju. Liidrikoht läks küll kaotsi, aga norralane on igati konkurentsist.

Kohutav oli pärastlõuna Citroeni jaoks. Kõigepealt pidi Breen sõitma 25 km aeglaselt tühjeneva rehviga ja kukkus seetõttu teiselt kohalt kaheksandaks. Järgmisel katsel aga lõhkus lõunaks kolmas olnud Östberg oma masina vedrustuse ja katkestas.

Ott Tänak kahel esimesel pärastlõunasel katsel oma tempot ei leidnud. Eestlane ei olnud rahul Toyota pidamisega. Viimane katse sõideti pisut tasasemal teel ja seadistust muutnud eestlane kihutas välja katsevõidu väärilise aja.

Laupäeva hommik:

Laupäeva hommik oli sündmusterohke ja dramaatiline. Kohe esimesel katsel lõhkus liidrikohta hoidnud Neuville oma masina vedrustuse ja kuigi belglane proovis seda kahe katse vahel parandada, tuli hoopis katkestada.

Uueks liidriks tõusnud Ogier sattus probleemide keskele järgmisel katsel, kui lõpus läks katki roolisüsteem. Tema remonditööd olid mõnevõrra edukamad ja ta võitis järgneva katse. Starti hilinemine tõi aga kaasa minutilise trahvi ja kokkuvõttes kukkus valitsev maailmameister siiski neljandaks.

Liidrikoha taastas norralane Andreas Mikkelsen, kes võitis hommikuse teise katse ning teisele kohale kerkis Ott Tänak, kel õnnestus mööduda tiimikaaslasest Jari-Matti Latvalast.

Laupäeva pärastlõuna:

Sündmused jätkusid pärastlõunal samasuguse hooga. Ogier sõitis teelt välja ja jäi kinni ning pidi katkestama. Liidrikohal olnud Mikkelsenil lagunes aga auto, ta pidi saama hakkama üksnes tagaveoga ja langes samuti pjedestaalikonkurentsist. Breeni auto läks aga tossu täis ja süttis pärast 11. katset põlema. Tuleroaks minemist ei suudetudki takistada.

Tänak ei olnud igal hetkel kõige kiirem ja autoga rahul, aga selles segaduses õnnestus tal siiski esikohale kerkida. Enne pühapäeva edestab ta võistkonnakaaslast Latvalat 13,1 sekundiga. Kolmandana jätkab uus-meremaalane Paddon.

Enne rallit:

Türgi ralli on selle hooaja kalendris uus lisandus. Viimati sõideti sealsetel teedel 2010. aastal, aga siis asus võistluspaiga keskus Istanbulis. Nüüd on see viidud riigi lõunaossa mereäärsesse Marmarisse.

Mullu peeti ralli Türgi meistrivõistluste arvestuses ja esikohale tuli kohalik mees Orhan Avcioglu. "Suurim väljakutse on katsete iseloom," sõnas ta WRC kodulehekülje vahendusel. "Marmarises pead mängima väga-väga tarka mängu. Pead tegema selgeks, millistel katsetel ja lõikudel pingutada saad ning kus tuleb olla ettevaatlik, sest autot ohustavad paljud kivid."

Võistkonnad valmistusid Türgi ralliks Portugalis, Prantsusmaal ja Kreekas. "Eelmisel aastal on ralli üsna sujuv ja vaid mõned lõigud sarnanesid Akropolise rallile," võrdles Avcioglu sel nädalalõpul ootavaid teid Kreeka omadega. "Teised kohad olid üsna tasased ja kruus päris sõbralik. See võimaldas meil rünnata."

Üldiselt nõuavad teed aga üsna erinevaid seadistusi. "Minu arvates tuleb hoida kere nii madalal kui võimalik, et säilitada stabiilsus, aga mitte teha kompromisse jõu arvelt, kui auto igal pool hüpleb," selgitas türklane. "Need WRC autod on täielikud koletised, nii et nad lõhuvad katseid. Olen kindel, et rallimehed peavad hakkama saama sissesõidetud vagudega."

Eesti lootus Ott Tänak läheb Türgi kindlasti heas tujus, sest kahelt viimaselt etapilt on tal ette näidata võit. Eestlane triumfeeris nii Soomes kui ka Saksamaal ning vähendas vahet Thierr Neuville'i ja Sebastien Ogier'ga. Siiski asuvad nii Hyundai kui ka M-Spordi piloot eestlasest selgelt eespool. Näiteks Neuville'ini on neli etappi enne hooaja lõppu minna tervelt 36 punkti.

Tänak on tegelikult Türgis MM-sarjas võistelnud. 2010. aastal pidi ta aga oma Mitsubishi Lancer Evo X masinaga katkestama. See oli tol ajal tema karjääri neljas MM-etapp, aga nagu öeldud - Türgi rallikeskust on vahepeal nihutatud ja teed on uued kõigi jaoks.

Ajakava:

Neljapäev:

Test (Degirmenyanu) 5,00 km 9.30 (NEUVILLE)
SS1 Turkey 2,45 km 20.08 MIKKELSEN

Reede:

SS2 Cetibeli 1 38,10 km 7.58 BREEN
SS3 Ula 1 21,90 km 9.21 NEUVILLE
SS4 Cicekli 1 12,55 km 10.24 MIKKELSEN
SS5 Cetibeli 2 38,10 km 13.37 OGIER
SS6 Ula 2 21,90 km 15.00 NEUVILLE
SS7 Cicekli 2 12,55 km 16.03 TÄNAK

Laupäev:

SS8 Yesilbelde 1 36,00 km 8.35 OGIER
SS9 Datca 1 10,70 km 10.08 MIKKELSEN
SS10 Icmeler 1 20,40 km 11.11 OGIER
SS11 Yesilbelde 2 36,00 km 13.25 TÄNAK
SS12 Datca 2 10,70 km 15.08 LATVALA
SS13 Icmeler 2 20,40 km 16.11 TÄNAK

Pühapäev:

SS14 Marmaris 1 7,12 km 10.08
SS15 Ovacik 8,04 km 10.46
SS16 Gökce 13,25 km 11.24
SS17 Marmaris 2 (PS) 7,12 km 13.18 ETV

WRC stardinimekiri:

 1. Sebastien Ogier / Julien Ingrassia  M-Sport Ford WRT
2. Elfyn Evans / Daniel Barritt M-Sport Ford WRT
3. Teemu Suninen / Mikko Markkula M-Sport Ford WRT
4. Andreas Mikkelsen / Anders Jäger Hyundai Shell Mobis WRT
5. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul Hyundai Shell Mobis WRT
6. Hayden Paddon / Sebastian Marshall Hyundai Shell Mobis WRT
7. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila Toyota Gazoo Racing WRT
8. Ott Tänak / Martin Järveoja Toyota Gazoo Racing WRT
9. Esapekka Lappi / Janne Ferm Toyota Gazoo Racing WRT
10. Mads Östberg / Torstein Eriksen Citroen Total Abu Dhabi WRT
11. Craig Breen / Scott Martin Citroen Total Abu Dhabi WRT
12. Khalid Al-Qassimi / Chris Patterson Citroen Total Abu Dhabi WRT
21. Yazeed Al-Rajhi / Michael Orr Yazeed Racing (Ford Fiesta RS WRC)

MM-sarja üldseis (individuaalne):

 1. Thierry Neuville   Hyundai  172
2. Sebastien Ogier Ford 149
3. Ott Tänak Toyota 136
4. Esapekka Lappi Toyota 88
5. Andreas Mikkelsen Hyundai 65
6. Dani Sordo Hyundai 60
7. Jari-Matti Latvala Toyota 55
8. Elfyn Evans Ford 52
9. Mads Östberg Citroen 48
10. Craig Breen Citroen 47

MM-sarja üldseis (võistkondlik):

 1. Hyundai Shell Mobis WRT     254
2. Toyota Gazoo Racing WRT 241
3. M-Sport Ford WRT 224
4. Citroen Total Abu Dhabi WRT 159

 



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: