Rally Estonia peakorraldaja: siit algab WRC etappide korraldamise traditsioon
Rally Estonia peakorraldaja Tarmo Hõbe andis märku, et septembri alguses Lõuna-Eesti teedel toimuv autoralli MM-etapp saab olema Eesti jaoks märgilise tähtsusega, sest sellega pannakse alus Eesti WRC etappide traditsioonile.
Hõbe tunnistas Betsafe'i taskuhäälingule antud eksklusiivintervjuus , et erakordse võimaluse maailmatasemel rallit korraldada tõi Eestile koroonapandeemia, mistõttu tuleb kõikide kaasnevate riskidega lihtsalt leppida ning praegu töötavad pea 150 inimest igapäevaselt selle nimel, et Eesti WRC etapist saaks sarja selle hooaja parim etapp.
Peatselt toimuva Eesti WRC etapi mastaapsust aitab kõige lihtsamini hoomata ehk inimeste arv, kes korraldamisega seotud on. "Kui enne viiendat juunit oli Rally Estonia meeskond umbes 20-liikmeline tuumik, siis praegu töötab siin umbkaudu 150 inimest 18-20 tundi ööpäevas selleks, et korraldada kolme kuuga maailmatasemel rallietapp. Rallinädalal on ürituse korraldamisega seotud ühtekokku umbes 2500 meeskonnaliiget," ütles Hõbe.
Hõbe sõnul on Rally Estonia meeskonna eesmärgiks teha Rally Estonia nii, nagu seda kunagi varem pole tehtud ehk tõelise show ja kogupereüritusena. "Sport on loomulikult kõige tuum ja süda, aga maailmatasemel ürituse korraldamiseks peame ehitama selle ümber meelelahutuse ja infrastruktuuri, mis pakuks midagi tervele perele, mitte ainult rallihuvilistele," selgitas Hõbe. Kokku on müüdud 16 tuhat rallipassi ning ülekaalukas enamus publikust tuleb Eestist, lisaks pisut ka naaberriikidest.
"Koroonapandeemia on meile andnud võimaluse seda üritust korraldada ning koroona võib selle ka võtta. Siiski on meie soov olnud alati teha ralli koos publikuga ning rakendada nii oma meeskond kui riigi võimekus, et oleks võimalik tuua publik kohale. Selleks oleme loonud 36 eraldi ala, kus inimesed saavad hoida vajalikku distantsi üksteisest, kuid samas nautida rallit nii otsevaates kui ekraanide vahendusel," jätkas Hõbe.
Maailmatasemel rallietapi korraldamine koroonatingimustes on parajalt keeruline, eriti arvestades asjaolu, et meeskonnal on selleks aega vaid loetud kuud. Rally Estonia juba ehitanud ja parandanud 26 kilomeetri ulatuses teid ning Hõbe kinnitusel on siinsed rajad maailmatasemel. Järgmise nädalal alustatakse tribüünide ehitamisega. "Suures plaanis kehtestab promootor FIA kõik reeglid, kuid meie peame pakkuma nendele vastavad lahendused. Praeguses ajaraamis pole see olnud lihtne ülesanne, kuid julgen väita, et Eestis või ehk ka terves maailmas pole organisatsiooni, kes suudaks seda paremini korraldada," kinnitas Hõbe.
Peakorraldaja hinnangul on koroonast tingitult piiratud osalejate- ja publikuarv hea võimalus korraldusmeeskonnal valmistuda tulevikus suuremate ürituste korraldamiseks. Kui praegu müüdi 16 tuhat publikupassi ning lisaks on paar tuhat inimest, kes on seotud korraldusega, siis tavaolukorras tooks WRC etapp Lõuna-Eestisse umbes 80-100 000 külastajat. "Kõik külastajad on meil ka "kiibistatud" ehk me teame, kes on meie külaline ning kuidas ja mis ajal ta liigub. See info on ülioluline nii ohutuse tagamiseks ürituse ajal, kuid seda saab ka hiljem analüüsida ja tulevikus ürituse korraldamisel kasutada," ütles Hõbe.
Toimetaja: Liisi Alamaa