Ebaõnne kogenud Tänak võitis punktikatse, kokkuvõttes teenis esikoha Ogier ({{commentsTotal}})

{{1568528700000 | amCalendar}}
Ott Tänak - Martin Järveoja
Ott Tänak - Martin Järveoja Autor/allikas: AFP/Scanpix

Ott Tänak (Toyota) pidi autoralli MM-etapi Türgis laupäeval tehnilise rikke tõttu katkestama, aga tuli pühapäeval tagasi rajale ja sai punktikatsel esikoha.

Türgi MM-ralli võitis prantslane Sebastien Ogier (Citroen), kellele järgnesid tiimikaaslane Esapekka Lappi (+34,7) ja norralane Andreas Mikkelsen (Hyundai; +1.04,5).

MM-sarja üldarvestuses säilitas Tänak 210 punktiga liidrikoha, aga Ogier lähenes talle 17 silma kaugusele. Kolmandal kohal asuv belglane Thierry Neuville (Hyundai) kaotab eestlasele 30 punktiga.

Võistkondlikus arvestuses juhib Hyundai, kes edestab Toyotat 19 punktiga.

Tulemused: 1. Ogier 3:50.12,1, 2. Lappi +34,7, 3. Mikkelsen +1.04,5, 4. Suninen +1.35,1, 5. Sordo +2.25,9, 6. Latvala +2.59,1, 7. Meeke +3.53,3, 8. Neuville +5.34,8, 9. Tidemand +7.22,9, ..., Tänak +39.10,2.

Neljapäev:

Testikatse esimesel läbimisel kimbutasid Tänakut väiksed probleemid. Auto tagaluuk ei olnud korralikult kinni ja auto salongi pääses selline müra, et raske oli kaardilugejat kuulda. Pärast kiiret põiget hooldusesse tuli eestlane tagasi rajale ja näitas katsel neljandat aega 3.26,7.

Testikatse parim oli Tänaku meeskonnakaaslane Kris Meeke, kes sõitis kahel korral välja aja 3.25,3. Eestlast edestasid veel Andreas Mikkelsen (Hyundai; 3.26,3) ja Thierry Neuville (Hyundai; 3.26,5). Sebastien Ogier (Citroen) oli testikatsel kuues (3.28,3).

Õhtusel publikukatsel näitasid võrdselt kiireimat aega Hyundai piloodid Thierry Neuville ja Andreas Mikkelsen. Pisut üllatuslikult järgnes neile ja alustab reedest võistluspäeva esikolmikust M-Spordi rootslasest piloot Pontus Tidemand. Tänak kaotas Hyundaidele 4,2 sekundiga ja oli seitsmes.

Reede:

Päeva esimestel kiiruskatsetel said tagantpoolt startijad puhtama tee näol selge eelise ja liidrikoha haaras soomlane Esapekka Lappi (Toyota). Lõunapausiks edestas ta norralast Andreas Mikkelseni (Hyundai) üheksa sekundiga. Kolmanda koha võttis sisse soomlane Jari-Matti Latvala (Toyota), kes võitis kolmest katsest kaks, aga sõitis päeva pikimal katsel liiga ettevaatlikult ja kaotas aega.

Teepuhastaja rollis olnud Tänak tunnistas, et olud on rasked ja leppis hommikul kokkuvõttes kuuenda kohaga. Tema konkurentidest MM-tiitlile oli Sebastien Ogier (Citroen) neljas ja Thierry Neuville (Hyundai) seitsmes.

Pärastlõunal kujunes otsustavaks pika Cetibeli katse teistkordne läbimine. Kõige pikema kõrre tõmbas Neuville, kelle keskmise kõvadusega rehvid töötasid hästi ja kes sai nii mitmete konkurentide ees suure edu.

Kehvasti käis aga Tänaku käsi, sest eestlane jäi Hyundai piloodi tempole libedal rajal kindlalt alla ja lisaks lõhkes 11 kilomeetrit enne lõppu ka rehv. Päeva lõpuks kukkus Tänak kaheksandale positsioonile.

Liidrina läheb laupäevale vastu Lappi, kelle edu Ogier' ees on 17,7 sekundit. Neuville jääb liidrist 18,4 sekundi kaugusele. Tänak kaotab endisele tiimikaaslasele juba enam kui poolteist minutit.

Laupäev:

Laupäev algas sündmusterohkelt, kui avakatsel sõitis Thierry Neuville (Hyundai) halva nähtavusega kohas kivi otsa ja teelt välja. Belglane sai küll tagasi rajale, aga kaotas teistele üle nelja minuti ja langes kõrgest konkurentsist.

Järgmise katse eel ei käivitunud aga Tänaku Toyota ja eestlane pidi tehnilistel põhjustel katkestama. Boksis ilmnes, et viga peitub elektroonilises mootori juhtseadmes. Pühapäevaks peaks eestlane taas stardis olema.

Päeva lõpuks haaras liidrikoha Sebastien Ogier (Citroen), kes edestab enne pühapäevaseid sõite tiimikaaslast Esepakka Lappit vaid 0,2 sekundiga. Kolmanda koha nimel peavad heitlust norralane Andreas Mikkelsen (Hyundai) ja soomlane Teemu Suninen (M-Sport Ford), keda lahutab hetkel 9,8 sekundit.

Pühapäev:

Kuna Esapekka Lappi (Citroen) võistkonnakaaslase Sebastien Ogier' esikohta ei rünnanud ning Andreas Mikkelsen (Hyundai) oli Teemu Suninenist (M-Sport Ford) selgelt kiirem, siis keskendusid kõik punktikatsele. Seal võttis maksimumi Tänak, kes läks hommikul teele varurehvita, et auto oleks võimalikult kerge. Talle järgnesid Thierry Neuville (Hyundai) ja üldvõidu teeninud Ogier.

Eelvaade:

Türgi võõrustas maailma paremaid rallimehi aastatel 2003-2010 kokku kuuel korral ja tagasitulek MM-kalendrisse tehti mullu, kui võistluskeskus nihutati Marmarise linna lähistele. Sõitjaid ootasid suhteliselt halvasti sõidetavad teed, kus igal hetkel varitsesid suured kivid.

Ralli kujunes äärmiselt sündmusterohkeks. Ühtekokku hoidis liidripositsiooni viis erinevat sõitjat ja katsevõite jagunes kuuele piloodile. Tänaku konkurentidel hästi ei läinud: karmid teed lõhkusid laupäeval nii Sebastien Ogier' kui ka Thierry Neuville'i masinad.

Tänak oli üks vähestest, kel õnnestus suuri jamasid vältida. Eestlane ei leidnud küll rahuldavat kiirust, aga kerkis laupäeva pärastlõunal esikohale ega andnud seda enam käest. Teiseks tuli mullu soomlane Jari-Matti Latvala ja kolmandaks uus-meremaalane Hayden Paddon.

Hoolimata mullusest triumfist jääb eestlane tänavuse etapi eel mõistetavalt ettevaatlikuks ja nimetab seda koguni aasta kõige raskemaks ralliks.

"Meie eesmärgiks Türgis on taas võit, aga nägime eelmine aasta, et tegemist on väga raske etapiga. Suutsime küll võtta kaksikvõidu, aga selle saavutasime tänu enda nutikusele, sest meil oli kiirusega probleeme," kommenteeris Tänak eesootavat väljakutset Toyota pressiteates.

"Kiiruskatsed võivad olla väga keerulised, mistõttu on peamiseks eesmärgiks probleeme vältida. Sellegipoolest tahame teha mullusest parema esituse ja meeskond on selle nimel palju vaeva näinud. Meeskond on pärast Soome ja Saksamaa rallide tulemusi väga motiveeritud, sest need näitavad, et suur töö tasub ära."

Kindlasti on reedel esimesena startivast eestlasest veelgi keerulisem seis Tänaku konkurentidel Ogier'l ja Neuville'il, kes jäävad MM-sarja üldarvestuses neli etappi enne hooaja lõppu juba vastavalt 33 ja 40 punkti kaugusele.

Kui Tänak saab pigem natuke tagasi hoida ja vajadusel leppida ka vähemaga kui võidupunktid, siis prantslane ja belglane peavad maailmameistritiitli nimel ja eestlase punktiedu vähendamiseks kõvasti pingutama. Üheks keskseks küsimuseks saab Türgis kõigile: kas peale jääb piloot või kivine tee?

Ajakava:

Neljapäev:

Test 4,70 km 10.00 (MEEKE)
SS1 Super Special Stage 2,00 km 20.08 NEUVILLE / MIKKELSEN

Reede:

SS2 Icmeler 1 24,85 km 8.08 LATVALA
SS3 Cetibeli 1 38,15 km 9.31 LAPPI
SS4 Ula 1 16,57 km 10.54 LATVALA
SS5 Icmeler 2 24,85 km 14.17 MEEKE
SS6 Cetibeli 2 38,15 km 15.40 NEUVILLE
SS7 Ula 2 16,57 km 17.02 SORDO

Laupäev:

SS8 Yesilbelde 1 33,00 km 8.43 OGIER
SS9 Datca 1 8,75 km 10.08 MIKKELSEN
SS10 Kizlan 1 13,30 km 11.06 LAPPI
SS11 Yesilbelde 2 33,00 km 13.43 OGIER
SS12 Datca 2 8,75 km 15.08 NEUVILLE
SS13 Kizlan 2 13,30 km 16.06 LAPPI

Pühapäev:

SS14 Marmaris 1 7,05 km 9.38 TÄNAK
SS15 Gökce 11,32 km 10.31 LATVALA
SS16 Cicekli 13,20 km 11.09 MIKKELSEN
SS17 Marmaris 2 (PK, ETV) 7,06 km 13.18 TÄNAK

WRC stardirivi:

 1. Sebastien Ogier / Julien Ingrassia  Citroen
3. Teemu Suninen / Jarmo Lehtinen M-Sport Ford
4. Esapekka Lappi / Janne Ferm Citroen
5. Kris Meeke / Sebastian Marshall Toyota
6. Dani Sordo / Carlos del Barrio Hyundai
7. Pontus Tidemand / Ola Flöene M-Sport Ford
8. Ott Tänak / Martin Järveoja Toyota
10. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila Toyota
11. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul Hyundai
89. Andreas Mikkelsen / Anders Jäger Hyundai

Toimetaja: Siim Boikov



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: