Toyota selgitas välja, mis juhtus Tänaku auto piduritega ja muutis tiimi töökorda ({{commentsTotal}})

Ott Tänak - Martin Järveoja
Ott Tänak - Martin Järveoja Autor/allikas: AFP/Scanpix

Toyota autorallimeeskond jõudis jälile Saksamaa MM-ralli punktikatsel Ott Tänaku masinat tabanud piduriprobleemide põhjustele.

Pärast võidukat rallit sõnas Tänak, et viimasel katsel hakkas pidurite stabiilsus kaduma ja lõpuks töötas vaid üks esipidur. Toyota peainseneri Tom Fowleri sõnul seisnes probleem erinevate detailide kokkusobivuses.

"Klotsid ja ketas ei käinud päris õigesti kokku ning katsete jooksul muutus olukord järk-järgult kehvemaks," tunnistas Fowler WRC sarja kodulehekülje vahendusel.

"See ei olnud aga Oti jaoks põhiprobleem. Tõeline häda auto esinurgas seisnes selles, et pidurdamisel läks tasakaal paigast ja see mõjutas juhitavust."

Fowleri sõnul võis viga auto küljes juba mõnda aega olla, aga kuna Saksamaal rakenduvad pidurdamisel suuremad jõud ja töötemperatuur, siis lõi see seal lihtsalt välja.

"Me kasutame klotside ja ketaste kokkusobitamises masinat ja masina andmed kõnelesid, et töö sai korrektselt tehtud," jätkas peainsener. "Loomulikult peame seda asja täpsemalt uurima, aga kõigepealt muudame töökorda."

"Esimene muudatus on kõige lihtsam. Sõitjad sätivad pidurid ise paika või vähemalt viivad selle protsessi lõpule ja saavad kinnituse, et on iga komplektiga rahul," selgitas Fowler.

"Seni tegid sõitjad seda teel katsele, et harjuksid uue komplektiga, aga nüüd sätime kõik komplektid juba enne rallit paika. Teatud mõttes läheme selle tööga ajas pisut tagasi."

Autoralli MM-sarja järgmise etapina kavas olev Türgi ralli peetakse järgmisel nädalal. ERR-i spordiportaal hoiab lugejaid sündmuste käiguga kursis ralliblogi vahendusel.

Toimetaja: Siim Boikov



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: