Tänak triumfeeris Saksamaal kolmandat aastat järjest, Toyotale kolmikvõit ({{commentsTotal}})

{{1566731640000 | amCalendar}}
Foto: imago images / PanoramiC/Scanpix

Ott Tänak - Martin Järveoja võitsid kolmandat aastat järjest Saksamaa MM-ralli. Kris Meeke ja Jari-Matti Latvala tõid Toyotale kolmikvõidu.

Pühapäevane võistluspäev:

Et laupäeval purunes rehv nii Thierry Neuville'il kui Sebastien Ogier'l ja Toyota alustas päeva kolmikjuhtimisega, ei olnud Tänakul, Meeke'il ja Latvalal vaja teha muud kui kindlalt finišisse sõita. Ainsana suutis õhkkonda veidi närvilisemaks muuta neljandal kohal olnud Dani Sordo, kes võttis päeva avakatsel Latvalalt 13 sekundit tagasi ja tõusis punktikatse eel temast 9,8 sekundi kaugusele.

Power Stage'il püsis pikalt esikohal Teemu Suninen, lõpuks napsas tema ees ülivajaliku võidu Neuville. Kolm punkti korjas Latvala, kaks Meeke ja Ogier pidi leppima ühe silmaga.

Ott Tänak lõpetas punktikatse kaheksanda ajaga, kuid kindlustas Meeke'i ees 20,8-sekundilise eduga ralli võidu. Latvala jäi Tänakust kolmandana maha 36 sekundit ja tagas Toyotale kolmikvõidu. Viimati suutsid ühe meeskonna piloodid pjedestaali täita 2015. aastal, kui just Saksamaal sai sellega hakkama Volkswagen.

Pärast ralli lõppu tegid Tänaku konkurendid veel muudatusi. Neljanda koha saanud Sordo võttis pooleminutilise karistuse, et mööda lasta meeskonnakaaslane Neuville, Esapekka Lappi kukkus kuuendalt kohalt kaheksandaks, et lasta mööda Ogier.

Saksamaa MM-ralli lõplik järjestus:

Saksamaa MM-ralli lõplik järjestus Autor/allikas: EWRC-results.com

 

MM-sarja üldseis:

1. Ott Tänak 205
2. Thierry Neuville 172
3. Sebastien Ogier 165
4. Kris Meeke 80
5. Andreas Mikkelsen 79
6. Elfyn Evans 78
7. Jari-Matti Latvala 74
8. Teemu Suninen 70
9. Dani Sordo 62
10. Esapekka Lappi 62

Laupäevane võistluspäev:

Laupäevase avakatse järel sulas Tänaku edu lähima jälitaja Thierry Neuville'i ees vaid pooleteisele sekundile, siis tegi belglane aga sõiduvea ning Tänak suurendas edu taas enam kui viiele sekundile.

Pärastlõunased katsed leiavad aset kurikuulsal tankodroomil, mis on tuntud ohtliku teeääristuse ja karmi -katte tõttu. Lühemal publikukatsel hingas Neuville jälle Tänakule kuklasse, kuid pikal, 41-kilomeetrisel Panzerplattel, purunes belglase auto tagumine vasak rehv. Selle vahetamisega kaotas Neuville 1.20.

Tankodroomi katsed ei hellitanud ka kuuekordsed maailmameistrit, sest pika Panzerplatte teisel läbimisel purunes ka Ogier' rehv. Ka tema kaotas poolteist minutit ja langes üldarvestuses kaheksandaks.

Toyota alustab viimast võistluspäeva kolmikjuhtimisega, sest kaks katset enne laupäeva lõppu tõusid Tänaku järel pjedestaalikohtadele Kris Meeke ja Jari-Matti Latvala.

Reedene võistluspäev:

Neljapäeva õhtul ralli avakatse võitnud Tänak kaotas reedesel avakatsel Thierry Neuville'ile 1,7 sekundit ja langes üldarvestuses tema selja taha. Kaks järgnenud pikka katset eestlane aga võitis ja läks hoolduspausile liidrina.

Pärastlõunal stsenaarium kordus - Neuville võitis avakatse kordusläbimise, Tänak aga järgmised kaks ja Toyota piloot edestab enne laupäeva belglast 2,8 sekundiga.

Valitsev maailmameister Sebastien Ogier võitles hommikupoolikul alajuhitavusega ning kaotas aega, prantslane kaotab kolmandana Tänakule 22,1 sekundiga. Teemu Sunineni jaoks kestis rallipäev vaevalt kümme kilomeetrit, sest esimesel katsel tabas tema Fordi tehniline probleem ning ta pidi katkestama.

Gustav Kruuda: tankodroom on sel aastal veel eriti raske
Ohtliku vahejuhtumi lahendas edukalt norralane Mads Östberg, kui viiendal katsel kukkus tema Citroeni teele ette müüril seisnud inimene. Norralasel õnnestus otsasõitu vältida ning kirjeldas juhtunut hiljem kui oma senise karjääri kõige jubedamat.

Päeva viimasel katsel tabas ebaõnn heas tempos liikunud Dani Sordot. Mõned kilomeetrid enne finišit andis otsad tema Hyundai käigukast ja Sordo pidi katse lõppu veerema esimese käiguga. Seetõttu kaotas hispaanlane Tänakule pea minutiga ja jääb enne laupäeva Toyota esisõitjast maha 1:15.

Neljapäevane võistluspäev:

Neljapäeva hommikupoolikul toimunud testikatsel jäi Tänak kõige napimalt, 0,1 sekundiga, alla kuuekordsele maailmameistrile Sebastien Ogier'le. Samal teelõigul sõideti õhtul ka ralli avakatse ja siis ei jätnud eestlane konkurentidele erilist sõnaõigust, edestades teist aega näidanud Dani Sordot (Hyundai) 0,8 sekundiga.

Ogier kaotas eestlasele kolmandana 0,9 ja Thierry Neuville neljandana ühe sekundi. Tänaku meeskonnakaaslane Kris Meeke oli päral viienda ajaga, kaotades Tänakule 1,4 sekundit.

Eelvaade:

Saksamaa ralli on küll hooaja viimaseks asfaldietapiks, aga riigi edelaosas Bostalsee järve ümbruses näeb masinaid sõitmas nii kaunite viinamarjaistanduste vahel kui keskendumist nõudval tankodroomil.

"Saksamaa ralli meeldib mulle mõistagi väga. Oleme seal Martiniga kahel järjestikusel aastal võidutsenud ja meie eesmärgiks on võtta ka kolmas võit," rääkis Tänak Toyota pressiteate vahendusel.

"See pole kindlasti mitte lihtne ralli. Mullune etapp oli ilmselt minu karjääri üks raskemaid, sest konkurents oli väga tugev ja pidin kohe algusest peale väga palju pingutama," tunnistas Tänak.

Neljapäeval sõidetakse Bostalsee järve ümbruses 5,2-kilomeetrisel rajal nii testikatse kui ralli avakatse. Reedene võistluspäev pole eelmise aastaga võrreldes muutunud - WRC masinad hoiavad Moseli viinamarjakasvatajate närve pingul, võttes pikkadel Stein und Weini ja Mittelmoseli katsetel kitsaid nõelsilmakurve.

Laupäev on sõitjate jaoks eriilmeline, Freiseni ja Römerstrasse katsetele järgnevad tankodroomil sõidetavad Arena Panzerplatte ja 41-kilomeetrine Panzerplatte. Mõlemad sõidetakse sellel aastal läbi teistpidi kui eelmisel hooajal. Arena Panzerplatte katsel näevad rallifännid kuulsat 40-meetriseid õhulende pakkuvat Gina hüpet. Viimane võistluspäev liigub tagasi viinamarjaistandusse, kokku sõidetakse Saksamaa rallil 19 katset kogupikkusega 344 kilomeetrit.

"See, et ühel rallil on nii palju erinevaid teid ja sa pead neil kõigil sõitma veatult ja kiirelt, on rallipiloodi jaoks suur väljakutse. Teame, et ka ilm on tihtipeale suureks teguriks ja seda siin on raske ette ennustada," rääkis Tänak

"See on ralli, kus paljugi võib juhi saatusikuks saada: viinamarjaistandused või Baumholderi teed. Autos peab end kindlalt tundma ja vigade vältimiseks tuleb põhjalikult keskenduda," tõdes ka Toyota pealik Tommi Mäkinen.

MM-sarja liidrina on Tänakul enne Saksamaa rallit koos 180 punkti, Sebastien Ogier'l on teisena koos 158 ja Thierry Neuville'il kolmandana 155 punkti.

Saksamaa ralli ajakava:

Pühapäev

08.46 SS16 Grafschaft 1 (28,06 km)
10.41 SS17 Dhrontal 1 (11,69 km)
11.10 SS18 Grafschaft 2 (28,06 km)
13.18 SS19 Dhrontal 2 (11,69 km, otse ETV-s ja ERR-i spordiportaalis)

Toimetaja: ERR Sport



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: