Tänak võitis Otepää talverallil kõik kaheksa kiiruskatset
Eesti meistrivõistluste avaetapiks olnud Otepää talveralli võitsid järgmiseks MM-etapiks autot testinud Ott Tänak - Martin Järveoja (Ford Puma Rally1), kes edestasid teiseks tulnud paari Georg Linnamäe - James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) kahe minuti ja 44,1 sekundiga.
Kolmanda koha said Gregor Jeets - Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo; +4.49,3), kes edestasid pisut vähem kui poole minutiga Läti paari Emils Blums - Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX; +5.16,3).
Tänak - Järveoja võitsid hommikuse esimese, 12,28-kilomeetrise Kaagvere kiiruskatse ajaga 7.42,5, edestades teiseks tulnud Georg Linnamäed - James Morganit (Hyundai i20 N Rally2) 14,9 sekundiga. Kolmanda koha said Gregor Jeets - Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo), kes kaotasid WRC paarile 19,5 sekundit. Ülejäänud ekipaažid jäid juba enam kui poole minuti kaugusele.
Teisel, 12,89-kilomeetrisel Pärsimäe katsel oli Tänaku edu Linnamäe ees 18,1 sekundit, Jeets kaotas 29,3 sekundiga, edestades napilt Priit Koiki - Kristo Tamme (Volkswagen Polo GTI R5).
Oodatult võitis 2019. aasta maailmameister ka kaks järgmist katset: Kaagvere kordusläbimisel oli ta Linnamäest 7,3 ja Pärsimäel Jeetsist 22,9 sekundit nobedam.
Tänak oli kiireim ka viiendal-kuuendal katsel ehk pärastlõunaste katsete esimesel läbimisel. Viiendal katsel edestas ta Linnamäed 13,5 ja kuuendal 19,0 sekundiga.
Tänak jätkas sarnaselt ka kahel viimasel katsel, kus tema edu oli Linnamäe ees mõlemal juhul enam kui pool minutit.
Otepää rallil osales Tänak spetsiaalse Ford Puma testiautoga.
"Igal juhul oli kasulik tulla. Oludega meil väga vedas, tõsine talveralli lõpuks. Ütleks, et isegi veidi keerulised olud, päris palju lund," sõnas Tänak pärast võistlust.
"Ei olnud liiga lihtne sõita, aga ilma selle rallita oleks Rootsis oluliselt keerulisem olnud. Siin keerulisi olusid kogedes - see annab palju infot. Suund on õige, aga on veel teha. Saab paremaks."
Järveoja sõnul oli eesmärk saada Rootsi ralliks hea tunnetus. "Siin viimaste katsetega võib öelda, et isegi täitsa okei. Eks enne Rootsi rallit saab shakedown'i ka proovida, kuidas oma konkurentidega olukord on, aga kindlasti väärt kilomeetrid."
Tänak ei usu, et väikestel rallidel osalemine uueks normaalsuseks kujuneb. "Füüsiliselt see ei ole võimalik. Kuna on uus auto, siis alguses tuleb seda teha, aga autoralli kalender on piisavalt tihe, et selles ajaaknas ei ole võimalik väikseid rallisid väga palju sõita. Muidu muud elu lihtsalt ei ole."
Toimetaja: ERR Sport