Kruuda Tänaku lepingusaagast: ta suudaks ka kombainiga kiiresti sõita ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Kuvatõmmis

Ott Tänak krooniti autoralli MM-hooaja eelviimasel etapil maailmameistriks. Lahtine on veel aga see, millise meeskonna eest eestlane kaardilugeja Martin Järveojaga järgmisel aastal sõidab.

Tänak on praegu Toyota esisõitjaks, Hyundai meeskonnas kannab sama rolli belglane Thierry Neuville. Kuidas muutuks olukord siis, kui Tänak tõesti Hyundaiga liituks? "Ma arvan, et selles meeskonnas ei pandaks selliste meeste vahel mitte kunagi numbreid," rääkis ETV hommikuprogrammis "Terevisioon" ralliekspert Gustav Kruuda.

"Kui Sebastien Loeb ja Sebastien Ogier olid ühes tiimis [Citroenis] ja pidid hakkama numbreid jagama, lendas kõik lõpuks õhku. Igas meeskonnas on kiired sõitjad, kõik teavad, kuidas meeskondi sisemiselt juhtida, et kõik jookseks hästi."

"Mäletan, et kui Ott ja Martin läksid Toyotasse, oli Jari-Matti [Latvala] kohe alguses helistanud, et kas ta saaks ka edaspidi numbrit seitse kasutada. Ott ütles, et tal ei ole vahet, ta sõidab kiiresti ja teab, et teeb oma tööd hästi," meenutas Kruuda.

Kui palju vajaks Tänak aega, et uue meeskonnaga liitudes masinaga harjuda? "Kui ta Toyotasse läks, nägime, et ta sai tegelikult päris kiiresti sina peale," sõnas Kruuda. "Olen öelnud, et sa võid talle isegi kombaini alla panna ja ta suudab sellega ka kiiresti sõita. Ta on naturaalne talent, kes ei vaja palju aega."

Mis on Toyota kasuks rääkivad argumendid? "Väga suur argument on see, et sellega võideti MM-tiitel. Toyotal on arvatavasti üks parimaid aerodünaamikaid WRC-s. Seda on öelnud ka paljud teised sõitjad, et kiiretel katsetel on Toyotale väga raske vastu saada. Auto on ilmselgelt hea, halva autoga maailmameistriks ei tule."

"Tehnilise poolega on Toyotal probleeme olnud," tõdes Kruuda. "Tihti on olnud selliseid tehnilisi vigu, millega peab ralli pooleli jätma. See on kindlasti Toyota nõrkus. Aga Hyundail jäi Dani Sordo Mehhiko rallil samamoodi generaatori veaga seisma. Hyundai on aeglastel ja rasketel rallidel väga hea. Näiteks Türgis oli Toyota rohkem raskustes, aga Hyundai ja Citroen head."

Toimetaja: Anders Nõmm

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: