Citroeni boss: konkurendid ei käitu ausalt; Hyundai juht: järgin reegleid ({{commentsTotal}})

Pierre Budar
Pierre Budar Autor/allikas: Karli Saul / Scanpix

Prantsusmaa autotootja Citroeni rallimeeskonna pealik Pierre Budar pole rahul praeguse olukorraga, kus erinevad tiimid osalevad kahanenud testipäevade tingimustel senisest aktiivsemalt rahvuslikel rallidel.

Rahvusvaheline autospordiliit FIA vähendas sel hooajal iga tehasetiimi jaoks testipäevade arvu 55-lt 42-le. Kuna rahvuslikes rallisarjades osalemine testipäevade alla ei lähe, on tiimid hakanud seda võimalust ära kasutama.

Näiteks sel nädalalõpul osaleb Sebastien Loeb oma Hyundaiga kodumaal Vosges' rallil. See toimub sarnasel pinnasel augustis peetava Saksamaa MM-ralliga ja kuigi Loeb ise ei plaani Saksamaal sõita, saab ta tiimi jaoks kasulikke teadmisi koguda.

"Ma ei arva, et toimuv on aus," lausus Budar väljaandele Autosport. "See on üks viis minna ümber FIA piiratud testipäevade reeglist. Me oleme palunud, et kui tootjate arvestuses punkte koguv P1 sõitja lööb kaasa rahvuslikel rallidel, siis arvestataks need ümber testipäevadeks."

"Kui on tegemist mõne teise sõitjaga, vanema piloodi või nooremaga, kes treenib tulevikuks, siis on lood teised," jätkas Budar. "Aga kui tegemist on P1 sõitjaga, siis kindlasti on see testisõit."

"Ma mõistan, et WRC autode osalemine rahvuslikel rallidel on tore, hea on rallit neis riikides promoda, meedial ja fännidel autosid näha, aga tehkem seda teiste sõitjatega. Andkem šanss mõnele muule sõitjale. See on meie ainus palve," lõpetas Citroeni boss.

Toyota on oma juunior-taseme sõitjal Takamoto Katsutal lasknud Soome meistrivõistlustel kaasa teha. Meeskonna spordidirektori Kaj Lindströmi sõnul oleks olukorra üheks lahenduseks testipäevade arvu suurendamine.

"Mida teeme juhul, kui auto katkestab ja naaseb [Rally2 formaadis] - kas loeme seda siis ka testipäevaks?" küsis ta. "Minu jaoks on testimine ja rallisõit erinevad. Katsuta puhul on asi rohkem õppimises."

"Need asjad hakkasid juhtuma siis, kui testipäevade arvu vähendati," jätkas Lindström. "Kas testipäevi peaks olema rohkem? Kui [rahvuslikel] rallidel osalemine on teema, siis suurendagem testipäevi. Aga mis juhtub siis, kui tegemist on ralliga, kus tuleb osaleda promoeesmärkidel. Kas kasutame siis promorallil testipäeva ära? Kui see on ralli, siis see ei ole test."

Andrea Adamo Autor/allikas: Karli Saul/Scanpix

Hyundai tiimipealik Andrea Adamo ei soovinud Budari murele ülearu keskenduda. "Asi pole selles, kas ma saan [temast] aru või ei saa. Mind ei huvita. Need on reeglid ja ma järgin neid," ütles itaallane.

"Ma arvan, et Pierre on tore kutt, kes teeb head tööd. Aga mõnikord peab ta mõistma, et kehtivad reeglid ja on teatud asjad, mis on lubatud," jätkas ta. "Ma mõistan, et on asju, mida ta teeb oma võimalusi arvestades isegi paremini kui hästi. Võib-olla pole tal sellist rahakotti nagu teistel."

"Mina tulin siia selleks, et teha reeglite ja võimaluste piires parim mis võimalik," lausus Adamo. "Ma ei saa nuriseda millegi üle, mis on lubatud."

Toimetaja: Siim Boikov



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: