Tänak intervjuus ERR-ile: Soomes on tänavu kõik võimelised võitma
Neljapäeval tehakse algust autoralli maailmameistrivõistluste Soome ralliga, kus võistlustules on ka üldarvestuses kolmandat kohta hoidvad Ott Tänak ja Martin Järveoja. ERR-ile antud intervjuus tunnistas Tänak, et rohked muudatused autodele ning kuivad ilmaolud võivad teha ralli lõpptulemuse ennustamise keeruliseks.
Kahe ralli vaheline aeg on olnud päris pikk ja mitmed meeskonnad on teinud muudatusi. Kuidas sina vahepealse ajaga rahule oled jäänud, kus ka teie olete muudatusi teinud?
Idee poolest on olnud suhteliselt tihedad kuus nädalat: testisime Soomeks, testisime Saksamaaks, tegime PR-üritust ja Rally Estoniat. Üldiselt oli igal nädalal piisavalt tegevust.
Kui palju Rally Estonia juurde andis ja mida sa sealt Soome ralliks teada said?
Ma ei usu, et ta väga midagi juurde andis. Pigem saime sõita kiiretel teedel ja eks kõige tähtsam oli, et saime sõita WRC autoga Eestis ja oma fännide ees. See oli selle ürituse kõige suurem pluss.
Toyota on Soome rallil uue mootoriga. Mida see tähendab?
Ma ei oska öelda, kui palju see tähendab. Ma usun, et Soome rallil me otseselt suurt erinevust ei näe, kuna tegu on rohkem väände edasiminekuga ja kiiretel teedel see väga midagi ei muuda. Ma usun, et siin me selle mootori eelist väga ei näe, kuid loodetavasti tulevikus võiks aeglasematel rallidel sellest kasu olla.
Tervikuna, oled sa selle pisut rohkem kui poole aasta jooksul olnud arengutega tiimis rahul?
Kindlasti. Saime suhteliselt kiiresti meeskonnaga üheks ja eks tööd on aastat algusest alates palju tehtud. Ma arvan, et sealt kus me alustasime ja seal kus me täna oleme, on astutud päris suur samm. See, mis siiamaani tehtud on, on hästi, kuid kindlasti on veel omajagu teha, et saaks tulevikus ka järgmised sammud tehtud.
Kuidas sa selleaastast Soome rallit iseloomustaksid kui 65% teedest on uued?
Teed ehk ise nii palju polegi muutunud – võib-olla on mõningaid uusi lõike, kuid paljud teed on teisipidi keeratud. Samas tuli kirjutada uut legendi ja see oli mingil määral kindlasti väljakutse. Vähe avastamist võib-olla on, aga teed tunduvad väga lahedad ja piisavalt tehnilised. Esimene päev võib-olla ongi sellistel väikestel kitsastel metsateedel ja laupäev on siis rohkem suurematel, laiematel kõva pinnaga teedel.
Mis sel aastal Soomes otsustavaks saab?
Kes on kõige kiirem. Eks näis, kindlasti tuleb tihe võidusõit ja tundub, et kõik tiimid on vägagi võimelised seda rallit võitma. Kindlasti ei saa lihtne olema seda rallit võita.
Kolmas stardikoht – kui palju see siin rallil alustuseks tähendab?
Ma usun, et lõpuks on efekt sama, mis igal teisel kruusarallil. Ilm on kuiv ja puhastamist on seeläbi omajagu. Idee poolest on kaitseid, kus ehk kõige hullem polegi, kuid on ka katseid, kus on puhastamist päris palju. Eks näis, kuidas see ralli jooksul mängu muutma hakkab, kuid hetkel ma ei usu, et see kuidagi teistest tänavustest kruusarallidest erineb.
Sinu Soome ralli seni parim tulemus on viies koht – ka see vajab parandamist.
Eks iga ralli ole sama eesmärk: see mis on minevik, see jääb minevikku ning tuleb võidelda selle eest, mis on tulevikus.
Toimetaja: Kristo Tamm