Martin Järveoja: sõitmine on juba puhas nauding – töö tehakse varem ära ({{commentsTotal}})

Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Reedel antakse start järjekordsele Rally Estoniale ning seekordsel võistlusel teeb kaasa ka autoralli maailmameistrivõistlustel osalev Eesti ralliduo Ott Tänak - Martin Järveoja. Kaardilugeja Martin Järveoja käis ralli eel Vikerraadiole rääkimas enda tööst ning Rally Estoniaks seatud eesmärkidest.

"Kui kõikvõimalikud eesmärgid ritta seada, siis kindlasti esimene on Soome ralliks valmistumine ja sinna juurde kuuluv auto seadistamine," rääkis Järveoja Rally Estoniaks seatud eesmärkides. "Ütleme nii, et on veel hulgaliselt asju mida Rally Estonial proovida võistlusolukorras. Kuna Urmo (Aava) on teinud sellise ralli, kus saab tihti hooldusalal käia, siis on võimalik vahetada erinevaid seadeid – see annab kindlasti Soome ralli jaoks parema pildi. Samas pole ka teised eesmärgid vähem tähtsad, sest kodupubliku ees on alati suurepärane võistelda ja see on emotsioonalselt võib-olla isegi lahedam, kui mõnel MM-rallil sõita."

"Ega seal ralliautos väga palju aega välja vaadata ei ole," tõdes Järveoja Eesti rajaäärsetest fännidest kõneldes. "Sõidad sellises ühtlases tunnelis ja selline ühtlane kogu on pidevalt ääres. Eesti rallidel ei võta inimesed nii tihti ka Eesti lippe kaasa, samas kui välismaal on neid raja ääres vahel lihtsam silmata."

Kui palju tunnetab kaardilugeja hoolduses auto juures tehtud muutusi? "Aastate ja kilomeetritega läheb see tunnetus järjest paremaks ja nüüd me oleme meie uue Toyotaga kuus etappi sõitnud ka. Iga autoga on erinev – eelmine aasta sõitsime Fordiga ja aasta lõpuks oli mul ka juba päris hea tunnetus, mis see auto teeb. Üldjuhul kaardilugeja tunnetab võib-olla isegi paremini, kui autol on midagi viga või ta pole õiges seades. Seda kas ta on hea, seda tunnetab paremini juht."

Milline näeb välja kaardilugeja töö üheks ralliks valmistumisel? "Rally Estonia puhul on teed suhteliselt kiired ja lihtsad, siis on ettevalmistumine näiteks Portugali või Argentina MM-rallidega võrreldes kordades kergem. Paar nädalat – vahel ka kuu aega enne – vaatan üle, mis katsed tulevad, panen kõik kirja ning kui on mingid katsed, mis eelnevate aastate omadega kattuvad, siis võtan need eraldi välja. Kattuvad katsed annan omakorda Otile üle, kes vaatab need veel videost üle ja teeb omakorda mingid märkmed. Seejärel annab Ott legendid mulle tagasi ja ma teen teatud parandused, et oleks hea rajaga tutvuma minna. Siis on meil tavaliselt kaks pikka päeva rajaga tutvumiseks ja nende jooksul saame kaks korda kõik katsed läbi sõita – seal teema omakorda veel teatud korrektuurid. Iga aasta tahest-tahtmata loodus muudab teid ning selle põhjal anname viimase lihvi. Mul on muidugi tarvis veel legendid n-ö puhtaks kustutada ja see on küllaltki aeganõudev töö, sest Portugali ja Argentina mägirallid pole teadupärast sileda tee peal. Siis kui autoga juba sõitma saab, see on juba puhas nauding – tähtis töö tehakse kõik juba mitu päeva varem ära."

Kuula pikemalt Vikerraadio intervjuust!

Toimetaja: Kristo Tamm



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: