Gustav Kruuda: Tänakul on halva nähtavusega katsetel oma nõks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Autoralli MM-sari jätkub sel nädalavahetusel Walesis, kus Ott Tänak tõusis reedese võistluspäeva järel liidriks. Ralliekspert Gustav Kruuda arvates aitas MM-sarja üldliidri esitusele kaasa oskus tulle toime halva nähtavusega.

"Öeldakse, et vihmas on kõige parem startida võimalikult eestpoolt. Esimesena startides võib aga olla väga palju üllatusi, eriti Walesi rallil. Sul ei ole ühtegi joont ees, ühtegi pidurduskohta ega keeramiskohta ees. Peale kaheksat katset tundus, et võib-olla Ogier'l oli kõige parem stardipositsioon – ta sai teisena startida, tal olid Tänaku pidurdus- ja keeramiskohad ees, aga samas pidamine ei olnud veel nii halb, et ta aega kaotaks. Teist ringi alustas ta samuti väga võimsalt, aga kuna viimased kaks katset on pimedas, siis Tänakul oli see eelis, et sai esimese pimedakatse pigem hämaras või isegi valges läbida. Teised jäid pimedasse ja Walesis on veel see omapära, et pimedusega tekib udu," võttis Kruuda reedese rallipäeva kokku.

Kruuda sõnul oli ka juba näha Tänaku tiitlikonkurentide riskantsemat sõitu. "Nad peavad riskima, sest rallid hakkavad otsa saama ja neil on ikkagi suhteliselt suur vahe Tänakuga. Seda oli näha ka tänases päevas, kui Neuville ja Ogier mõlemad tegid esimesel ringil paar eksimust."

Tänaku üheks trumbiks näivad olevat keerulise nähtavusega katsed, leiab Kruuda. "Tänak on alati kiiresti sõitnud, kui on katsetel halb nähtavus olnud. Mul tuleb kohe meelde 2015. aasta Saaremaa ralli esimese päeva viimased kruusakatsed jäid pimedasse ja ta sõitis üldarvestuse neljanda aja välja. Olin ise ka sel rallil ja ma ei saanud aru, kust seda aega nii kiiresti on võimalik võtta. Tuleb meelde ka 2016. aasta Argentina ralli, kus oli udu väga suur faktor ühe päeva alguses ja seal ta suutis ka pool minutit konkurentidelt tagasi võtta. Tundub, et halva nähtavusega katsetel on tal mingi oma nõks, kuidas ta neid teeääri näeb."

"Homme mingid ilmaennustused lubavad vihma ja mis on väga raske, on see, et hoolduspausi ei ole. Autosid ei saa parandada ja kõik mis nad hommikul autosse kaasa võtavad, on need jupid, millega nad autot päeval parandada saavad. Kindlasti on see väga suur faktor, et auto tervena finišisse tuua."

Laupäeval sõidetakse Walesis seitse kiiruskatset ehk kaks vähem kui reedel, aga kilometraaž kasvab 120-lt 151-ni.

Toimetaja: Kristo Tamm

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: