Kruuda: Argentina ralli punktikatse ei sobi Toyotale oma tehnilisuse pärast ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Argentina autoralli MM-sarja etapil sai Ott Tänakule saatuslikuks 14. katse. Vahetult pärast rallipäeva lõppu ei olnud veel selge, mis katkestamise põhjustas, kuid kahtlustada võib mõnd tehnilist riket. Nii tõusis kindlaks liidriks Neuville, kelle edu lähima jälitaja Mikkelseni ees on enne pühapäeva üle 45 sekundi. Spordisaate stuudios käis ralliteemadel arutlemas ekspert Gustav Kruuda.

"Väljast oli näha, et nad ei olnud välja sõitnud, auto oli korras. Spekulatsioon on, et generaatoriga olid probleemid - auto ei laadinud korralikult. Probleem on selles, et kuna katsed on nii kõrgel, siis leviga on seal probleeme ja meeskond ei saa Oti ja Martiniga ühendust. Enne ei saa öelda, mis autol täpselt viga on, kui mehed pole teenindusse jõudnud," rääkis Kruuda.

Ebaõnne oli Tänakul ka saatuslikuks saanud etapile eelnenud etapil. "Tagant järgi vaadates tundub jah, et autol võis see probleem olla juba eelmisel katsel. Ott läks suruma, aga oli katse lõpus ikka Neuville'st viis sekundit taga pool. See oli veider küll minu jaoks, kui ma seda aega vaatasin. Mõtlesin, et võib-olla säästab rehve järgmisteks katseteks, aga järgmisel katsel saime kohe poole peal teada, et pigem oli muu viga."

Seda, kas tegu on auto või sõitja tekitatud veaga ei ole võimalik veel öelda. "Kui saame sisevideo üle vaadata, et nad ei sõitnud mingile kivile otsa ja auto tõesti lihtsalt hakkas ise täiesti järsult lagunema, siis võib öelda, et on auto viga, aga seda saab öelda nädala pärast," jätkas Kruuda, kes usub, et auto on võimalik homseks punktikatseks korda saada. "Kui on elektrooniline viga, generaatorid ja akud ja sellised asjad, siis need suudetakse ära parandada. Poisid peaks rajale ikka minema."

Kui palju see aga vaimselt Eesti rallimeestelt ära võtab? "Kindlasti võtab väga palju. Praegu on neil kindlasti selline tunne, et miks me tulime üldse siia rallile, kui peab katkestama. Täiesti mõttetu minek, aga peab pea püsti hoidma ja punktikatselt nii palju punkte võtma kui võimalik. Teame, et seda nüüd lihtne teha ei ole, kuna ta peab eest poolt startima ja üleüldiselt on see katse, mis Toyotale ei sobi oma tehnilisuse pärast, aga loodame parimat," ütles Kruuda.

Toimetaja: Liisi Rist

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: