Škoda ei takistaks Rovanperä liitumist 2020. aastal WRC tiimiga
Škoda tehasemeeskond ei sea Kalle Rovanperäle takistusi, kui noorele soomlasele pakutakse kohta WRC masina roolis.
18-aastane rallisõitja on pälvinud juba ammu mitmete asjameeste tähelepanu ja tunnustuse. Kuigi tal on Škodaga pikk leping, viivad kuulujutud soomlast juba alates 2020. aastast Toyota võistkonda.
Rallipiloot ise soovib järgmisel aastal sõita Škoda Fabia R5 roolis nii paljudel MM-etappidel kui võimalik ja pühenduda kogemuste hankimisele. See on isegi olulisem kui WRC2 tiitli püüdmine.
Nii Jari-Matti Latvalal kui ka Kris Meeke'il on Toyotaga leping vaid 2019. aastaks ja nii nähakse võimalust, et Rovanperä vahetab aasta pärast emma-kumma välja. Midagi kindlat siiski veel ei ole.
"Asjad sõltuvad sellest, kuidas järgmine aasta läheb, aga seejärel - kui saame kogemusi ja kiirust jagub - arvan, et olen valmis," lausus ta väljaandele Motorsport News.
"Aga keegi ei tea, mis juhtuma hakkab ja R5 on ikkagi hea koht, kus kiirete tüüpidega võistelda," jahutas Rovanperä kõlakaid. "Kui ma sõidan WRC2 sarjas veel kaks-kolm aastat, siis ma ei pahanda. Mul pole kiiret."
Kui aga Rovanperä peaks järgmise hooaja lõppedes Toyota või mõne teise WRC tiimi tõsise huvi objektiks olema, siis Škoda juht Pavel Hortek takistusi ei tee. "Võin öelda, et ühest küljest on meil Kallega pikaajaline leping," sõnas tšehh.
"Aga nagu nägite Juho [Hännineni] ja Esapekka [Lappi] puhul - me ei ole kunagi takistanud noore sõitja võimalusi, kui ta on tulnud meie juurde ja öelnud: "Kutid, mul on pakkumine kõrgemalt." Me ei ole eal kätt ette pannud."
Hortek lausus, et Rovanperä on äärmiselt talendikas piloot, kelle tulevikku oodatakse huviga. "Riskantne on liiga palju öelda, kui tüüp on vaid 18-aastane, aga loodan, et tal läheb kõik ülesmäge."
Seni üheksa MM-rallit kaasa sõitnud soomlane on kolm korda lõpetanud WRC2 arvestuses võitjana. Sealjuures oli ta edukas äsja Walesis ja Kataloonias ning tuli hooaja kokkuvõttes kolmandaks.
Toimetaja: Siim Boikov