Mäkinen ei mõista Märtinit: väikseid hõõrumisi võib tiimis ikka ette tulla ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Tommi Mäkinen
Tommi Mäkinen Autor/allikas: Karli Saul/Scanpix

Maailmameister Ott Tänaku üleminek Tommi Mäkineni juhitud Toyota meeskonnast Hyundai tiimi annab jätkuvalt järellaineid.

Viimati kritiseeris Mäkineni tegemisi karmilt Delfi intervjuus nädala alguses Tänaku lepinguasju ajanud Markko Märtin. Tema sõnul oleks Tänak võinud Toyota tiimi jääda, kui Mäkinen oleks seda tõesti soovinud. Märtini sõnul magas Mäkinen õige aja lepingu sõlmimiseks augustis ja septembris maha.

Soome YLE intervjuus tunnistab Mäkinen, et ta ei saa täpselt aru, millest Märtin räägib. "Mina pole küll aru saanud, et Toyota meeskonna juures valitsenud õhkkond oleks olnud tiimivahetuse puhul peamine mõjutaja. Ma ei saa seda küll täieliku kindlusega väita. Väikseid hõõrumisi pingelise töötegemise vahele võib ikka ette tulla. Aga see on normaalne ja kuulub autospordi juurde."

Toyotaga peetud kõneluste üheks pöördepunktiks on pakutud hoopis Toyota R5 projekti. Nende autodega võisteldakse MM-i madalamates klassides ja rahvuslikes sarjades. Märtin eitas intervjuus Delfile, et teda Toyota R5 projekt kuidagi huvitaks.

YLE ralliekspert Riku Tahko seevastu ei usu Märtini juttu ja tema arvates oli pikka aega kestnud läbirääkimiste üheks suureks teemaks just R5 projekt. "Markko seadis ranged piirid," lausub Tahko. "Tema trump oli läbirääkimistel, et Tänak tuleb ja sõidab. Aga koos sellega saaks Märtini meeskond MM Motorsport õiguse Toyota R5 autode ehitamiseks. See on tõesti suur äri. Selle kõrval on sõitjate palgad ja lepingud rahaliselt nagu tilk ookeanis."

Tahko sõnul on tegemist väga suure turuga ja R5 autosid müüakse kasutamiseks erameeskondadele. "Ühe R5 auto hind on keskmiselt 250 000 eurot. Kui mõtleme sellele, et näiteks Škoda on müünud R5 autosid juba üle 300 ja Ford üle 200, siis siit oskab igaüks ise edasi arvutada. Volkswagenil on R5 auto tellimiseks järjekord üle aasta," ütleb Tahko ja tuletab meelde, et R5 autod on olemas ka Peugeot'l ja Citroenil. "Toyota on maailma suurim autotootja ja Toyota WRC auto on praegu MM-sarja kiireim auto. Nende R5 oleks väga huvitav toode."

Tahko usub, et kuna Tänakust sai sel kevadel MM Motorspordi osanik, siis R5 projekt on mänginud osa ka Hyundai ja Tänaku läbirääkimistes koos Märtiniga. "Näeme lähitulevikus veel MM Motorspordi ja Hyundai koostööd. Hyundai töötab välja oma R5 autot ja usun, et MM Motorsport saab olema sellega seotud. Ma olen päris kindel, et R5 autode suur äri on muster Tänaku läbirääkimiste taustal."

Toyota R5 projekt on juba pikalt viibinud. Tänavu aprillis märkis Mäkinen intervjuus Iltalehtile, et R5 auto ehitamine on plaanis. Edusamme pole siiski järgnenud ja otsust, mis peaks tulema Jaapanist, pole tehtud. Nii kommenteeris Mäkinen praegust olukorda. "See võib võtta mitu aastat. Valmis R5 autot Toyotal pole ja hetkel pole see tegemisel," sõnas Mäkinen.

Toimetaja: ERR Sport

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: