Matti Killing: sel hooajal on kõige tähtsam kindlustada olümpiapilet ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Vastavalt sõudeliidu juhatuse otsusele lähetatakse mai lõpus Luzernis toimuvatele Euroopa meistrivõistlustele meeste paarisaeru kahe- ja neljapaat.

Neljapaadi moodustavad Kaspar Taimsoo, Tõnu Endrekson, Sten-Erik Anderson ja Jüri-Mikk Udam. Kahepaati kuuluvad Allar Raja ja Kaur Kuslap.

Sõudekoondise peatreeneri Matti Killingu sõnul polnud otsuseni lihtne jõuda.

Kui raske oli otsustusprotsess, kes on kahe- ja kes on neljapaadis?

Ega ta kerge ei olnud. Olen seda enne ka öelnud, et kui kõik on enam-vähem ühes augus, siis on seda otsust ääretult raske teha. Eks igaüks tahab esimesse paatkonda saada, millega suuremaid tulemusi üritame saada. Aga meil on sel hooajal kõige tähtsam olümpiapääsme kindlustamine ja selle nimel peame veel paari kombinatsiooni proovima ja paadid niimoodi saama, et nii neljase kui ka kahesega oleksime tegijad.

Kas loen sellest välja, et need paatkonnad ei ole veel lõplikud. Need on need, millega minnakse EM-ile?

Arutasime seda spordikomisjonis ja tõenäoliselt jah... ainult juhul, kui mõni paat väga lendab, siis on raske muudatusi teha. Aga see on ikkagi esimene luure. Meie veekilometraaž ei ole veel nii hea kui paljudel teistel ja oleme sihtinud vormikõvera sügisele. Siis peaks ime juhtuma või teistel väga halvasti, kui oleme seal [EM-il] pjedestaalipaatkonnad. Pigem vaatame-proovime veel neljases Jüri-Mikk Udamit ja siis on meil praktiliselt selge, kes on kes. Siis oleneb juba meeste individuaalsest vormist. Siis vaatama peale Euroopat, kas ja milliste parandustega läheme edasi.

Sten-Erik Anderson näitas mai alguses katsevõistlustel väga head minekut nii kahesel kui ühesel. Kas ta on teinud silmnähtava arenguhüppe või on areng loogiline ja vastab igati sellele, kuidas see oleks pidanud kulgema?

Ta on analoogne Allar Rajaga. Pika vinnaga eesti mees. Ma olen teda hoidnud kogu aeg Tõnu Endreksoni varjuna. Nad on kehaliselt ühtemoodi ja nii edasi, ei ole forsseerinud ja see on olnud loogiline areng. Annab veel minna. Ei ole seda sidrunit veel tühjaks pigistatud. Ma arvan, et läheb aina paremaks.

Üks mees, keda kummaski paatkonnas ei näe, on Andrei Jämsä. Miks tema on kõrvale jäänud?

Tegu oli sellega, et lihtsalt üritasime Jüri-Mikk Udamit neljapaadis proovida. Tänase seisuga kindlasti Andrei võib nii kahe- kui ka neljapaadis istuda. Aga nagu algul ütlesin - peame silmas seda varianti, et leiaksime kaks paati, mis võiks liikuda. Iga hooaeg oleme neljapaadiga hakkama saanud, aga kahepaadis sellist löögirusikat ei ole veel leidnud.

Milliste eesmärkidega Luzernisse kumbki paat läheb?

Püüame võimalikult hästi sõita. Meil on lahendada see probleem, et treeningute kiirused saaks ka distantsi peal tehtud. Kõige suurem küsimärk on selles, kuidas nooremad mehed sellele võistluspingele vastu peavad ja kas suudavad algusest lõpuni seda, milleks nad suutelised on, realiseerida.

Plovdivi maailma karika etapile jäi minemata. Miks sedasi otsustasite ja mis need kaks etappi on, kus järgmistena osa võtate?

Plovdivi jäi sellepärast minemata, et alustasime vee peal tegemisi märtsi algul. Me nii või teisiti ei oleks olnud kuigi heas vormis ja esimesele etapile tavaliselt ei tule Uus-Meremaa, Austraalia... enamus maailma ei tule kohale. See oleks olnud lihtsalt ajaraiskamine.

Kui kaua siin Viljandis laagerdate ja miks just siin?

Viljandi on ikkagi seisev vesi. Võistlused toimuvad seisva vee peal ja kui võtta Luzerni, siis Viljandi on väike Luzerni koopia. Samasugune järvekene, küll suurem kui Luzernis, aga analoogne.

Kui kaua siin olete ja mis on fookus, millele treening on suunatud?

Meil on veetunnetuse asi. Kõige tähtsam ongi viimased kaks nädalat kiiruste saavutamine ja koostöö lihvimine. Suurem töö on nii või teisiti tehtud. Siin on timmimine.

Vaata ka ETV spordisaate lugu:

 

Toimetaja: Siim Boikov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: