Ogier võitis Walesi ralli, Tänak piirdus nelja punktiga ({{commentsTotal}})

{{1538889480000 | amCalendar}}
Foto: Imago Sport/Scanpix

Autoralli MM-etapi Walesis võitis prantslane Sebastien Ogier (Ford), kellele järgnesid soomlased Jari-Matti Latvala (Toyota; +10,6) ja Esapekka Lappi (Toyota; +35,1).

Ott Tänak kihutas Walesis kõige kiiremini reedel ja hoidis oma kindlat edu ka laupäeva ennelõunal. Paraku purunes teisel pärastlõunasel katsel eestlase Toyota radiaator ja võistlus tuli pooleli jätta. Küll aga teenis Tänak neli punkti punktikatselt.

Ralli lõpptulemused: 1. Ogier 3:06.12,5, 2. Latvala +10,6, 3. Lappi +35,1, 4. Breen +1.10,4, 5. Neuville +1.14,4, 6. Mikkelsen +1.15,9, 7. Paddon +1.18,4, 8. Östberg +1.21,6, 9. Rovanperä +9.14,7, 10. Tidemand +10.48,9, ..., Tänak +20.38,9.

MM-üldseis on kaks etappi enne hooaja lõppu järgmine: 1. Thierry Neuville 189, 2. Sebastien Ogier 182, 3. Ott Tänak 168, 4. Lappi 104, 5. Latvala 98. Igal etapil on võimalik teenida maksimaalselt 60 punkti.

Võistkondlikult juhib 317 punktiga Toyota. Järgnevad Hyundai (297), M-Sport Ford (273) ja Citroen (187).

Neljapäev:

Testikatse algas Tänaku jaoks kohe kehvasti, sest esimesel läbimisel sattus tema Toyota libisemisse ega keeranud kurvis paremale vaid sõitis otse vastu valli. Julgestajate ja pealtvaatajate abiga said eestlased küll tagasi rajale, aga siirdusid seejärel hooldusalasse.

Vaata videosid õnnetusest:

Masin õnnestus ära remontida ja kolm tundi hiljem olid Tänak ja Järveoja taas rajal. Esimestega võrreldavat aega aga kirjas ei saadud. Parimaks jäi 2.03,3. Testikatse nobedaim oli Suninen (2.01,2), kellele järgnesid võrdselt Latvala, Evans ja Ogier (kõigil aeg 2.01,4).

Õhtusel publikukatsel näitasid head minekut Toyotad. Katse võitis Lappi, kellele vaid 0,2 sekundiga kaotasid tiimikaaslane Latvala ja Neuville. Neljas oli Ogier (+0,7) ja viies Tänak (+0,9).

Reede hommik:

Hoolimata eksimusest eilsel testikatsel alustas Tänak reedet väga enesekindlalt. Ta noppis kohe kolm katsevõitu ja näitas konkurentidest kindlalt paremat minekut. Vaid Slate Mountaini publikukatsetel olid kiireimad Neuville ja Latvala.

Kõige rohkem suutis Tänaku tempot pidada Evans, kes kaotab talle pärastlõunaste katsete eel 8,9 sekundiga. Kolmas on Latvala (+15,4). Neuville ei olnud autoga rahul ja lõpetas hommikupoole viiendana, aga vahed on väikesed (+21,8).

Ebaõnne oli Ogier'l, kelle Fordil läks käigukast rikki. Prantslane ei saanud päeva kolmandal, neljandal ja viiendal kiiruskatsel kasutada esimest ega teist käiku ning langes nii üldarvestuse kolmandalt positsioonilt kaheksandaks (+27,9).

Reede pärastlõuna:

Tänak jätkas domineerimist ka pärastlõunal, kus võttis kolmest kiiruskatsest kaks. Vaid viimasel jäi võit Neuville'ile, kes kaotab talle laupäeva eel ralli paremuselt teise mehena 28,8 sekundiga. Kolmandat kohta hoiab Latvala, kes kaotab Tänakule 31,3 ja Neuville'ile 2,5 sekundiga.

Kehvasti läks Evansil, kes hoidis lõunaks teist kohta. Õhtustele katsetele sõites tekkis tema Fordil probleem kütuse juhtimisega mootorisse ja waleslasel tuli kodupubliku eel sõit pooleli jätta. Viimasel katsel sõitis seitsmendalt kohalt kraavi Suninen.

Laupäeva hommik:

Laupäeva esimesest viiest kiiruskatsest võitis Tänak vaid ühe, aga ralli kindel liider pidigi sõitma kindla peale.

Õnnetus tabas aga teisel kohal olnud MM-sarja üldliider Neuville'i, kes sõitis 11. katsel kraavi. Belglane sai sealt küll pealtvaatajate abiga välja, aga langes 50-sekundilise kaotuse tõttu lõunapausiks üheksandaks.

Tihe heitlus käib teisele kohale. Väikeseks pausiks on Ogier, Latvala, Lappi ja Breen vaid 7,4 sekundi sees.

Laupäeva pärastlõuna:

Tänaku unelmate ralli lõppes järsku teisel pärastlõunasel katsel. Usutavasti purunes eestlase Toyotal põhjakaitse, misjärel sai viga ka radiaator. Veesurve puudus ja mootorikahjustuste vältimiseks otsustas Tänak edasi mitte sõita.

Selline sündmuste käik muutis esikohaheitluse väga põnevaks ning päeva lõpuks lahutab Ogier'd ja Latvalat vaid 4,4 sekundit. Aga kaugel ei ole ka Lappi (+11,8) ja Breen (+13,5). MM-tiitli eest heitlev Neuville hoiab kaheksandat positsiooni (+55,5).

Hoolduspargis suudeti Toyota töökõlbulikuks saada ja nii saab eestlane rajale tulla pühapäevasel punktikatsel.

"Homme peame võtma punktikatselt võimalikult palju," sõnas Tänak Toyota pressiteate vahendusel. "See saab olema raske, sest oleme stardijärjestuses tagapool, aga meil pole midagi kaotada. Anname endast kõik."

Pühapäev:

Viimasel rallipäeval oli Tänakul vaid üks eesmärk - koguda maksimaalne võimalik punktisumma punktikatselt. Eestlane pidi seal tunnistama vaid võistkonnakaaslase Latvala paremust ja sai neli silma. Kolm punkti võttis Ogier, kaks Neuville ja ühe Lappi.

Ralli võidu eest heitlesid viimasel päeval Ogier ja Latvala. Kuigi soomlane kerkis korraks liidriks, siis prantslane võitis Walesis kolm viimast kiiruskatset ja teenis nii nendel teedel juba viienda esikoha.

Ogier: "See oli suurepärane nädalavahetus ja raske võitlus. Ott oli nii pikalt ees ja sattus siis raskustesse ning seejärel näitas end tugevast küljest Jari-Matti. Ma ei uskunud metsavahel, et sellega hakkama saanud. See oli nii raske. Aga asfalt mulle meeldib ja meil õnnestus võit kindlustada."

Eelvaade:

Tänaku ja Järveoja võiduseeria algas teisel poolaastal: kõigepealt teeniti võimas esikohta juuli lõpus Soomes, seejärel korrati eelmise aasta edu Saksamaa rallil ja esimestena lõpetati ka Türgis, kus kiiruse asemel osutusid võtmesõnadeks stabiilsus ja eksimuste vältimine.

Esmakordselt langesid Toyota testipäevad kokku Walesi vihmase ilmaga, mis oli tiimile ja sõitjatele väga meelepärane, sest sellistes oludes polnud nad varem Toyotat proovile panna saanudki. Õigupoolest said märgade tingimustega harjuda Tänak ja Jari-Matti Latvala. Tiimi kolmanda piloodi Esapekka Lappi testipäev oli kuiv.

"Tavaliselt mulle Walesi ralli meeldib. Ideaalses maailmas eelistaksin kuivi olusid ja kiireid teid, aga igaüks teab, et Walesi ilma puhul ei saa milleski kindel olla," lausus Tänak Toyota võistkonna pressiteate vahendusel.

"Saime auto arendamiseks üsna palju ära teha. Usun, et tegime head tööd ja ootan nüüd võrdlust konkurentidega. MM-sarjas on hetkel kõik võimalik ja mul on ralli eel hea tunne."

Sarnaselt Tänakule ootab Walesi rallit ka tiimijuht Tommi Mäkinen. "Alates meie projekti algusest oli see tegelikult esimene kord, kus sellistes tingimustes testisime ning arvan, et võime end nüüd päris kindlalt tunda."

Kindlasti on ralliks sajaprotsendiliselt keskendunud ka konkurendid. MM-sarja üldliider Thierry Neuville oli küll Saksamaal teine, aga Soomes ja Türgis jäid tulemused oodatust tagasihoidlikemaks. Viimasel kolmel etapil pole kordagi tõusnud pjedestaalile kolmandaks vajunud Sebastien Ogier, kes teatas eelmisel nädalal ka tiimivahetusest - 2019. aastal istub ta Citroeni rooli. Mõlemad soovivad aga Walesis kindlasti Tänakule tagatulesid näidata.

Mida Walesi ralli puhul tähele panna? Eks kõigepealt ikkagi ilma. Seetõttu Toyota mehed väga rahulolevad olidki, et testil säärased tingimused said. Kuiva ja märja vaheldumine ning mudastel ja veidi puhtamatel lõikudel kihutamine tähendab, et sõitjad peavad kiiresti kohanema, sest pidamine võib kiirelt muutuda. Sel aastal on metsateede vahel ka üksikud asfaldilõigud, mis mitmekesistab olusid veelgi.

Ajakava:

Neljapäev:

Test Clocaenog 3,37 km 10.00 (SUNINEN)
SS1 Tir Prince 1,70 km 21.00 LAPPI

Reede:

SS2 Clocaenog 1 7,67 km 9.56 TÄNAK
SS3 Brenig 1 29,13 km 10.32 TÄNAK
SS4 Penmachno 1 16,95 km 11.47 TÄNAK
SS5 Slate Mountain 1 1,63 km 12.40 NEUVILLE
SS6 Slate Mountain 2 1,63 km 12.47 LATVALA
SS7 Clocaenog 2 7,67 km 16.37 TÄNAK
SS8 Brenig 2 29,13 km 17.13 TÄNAK
SS9 Penmachno 2 16,95 km 18.28 NEUVILLE

Laupäev:

SS10 Myherin 1 20,28 km 10.35 OGIER
SS11 Sweet Lamb Hafren 1 19,95 km 11.15 ÖSTBERG
SS12 Dyfi 1 19,48 km 12.28 TÄNAK
SS13 Gartheiniog 1 11,26 km 13.02 MIKKELSEN
SS14 Dynant 8,30 km 14.08 LATVALA
SS15 Myherin 2 20,28 km 16.52 OGIER
SS16 Sweet Lamb Hafren 2 19,95 km 17.32 MIKKELSEN
SS17 Dyfi 2 19,48 km 18.45 LATVALA
SS18 Gartheiniog 2 11,26 km 19.19 MIKKELSEN

Pühapäev:

SS19 Elsi 10,06 km 9.22 LAPPI
SS20 Gwydir 1 (PS, ETV2) 14,76 km 10.08 LATVALA
SS21 Great Orme Llandudno 1 8,03 km 11.16 OGIER
SS22 Gwydir 2 14,76 km 12.29 OGIER
SS23 Great Orme Llandudno 2 8,03 km 14.18 OGIER

WRC stardirivi:

 1. Sebastien Ogier / Julien Ingrassia         M-Sport Ford
2. Elfyn Evans / Daniel Barritt M-Sport Ford
3. Teemu Suninen / Mikko Markkula M-Sport Ford
4. Andreas Mikkelsen / Anders Jäger-Synnevaag Hyundai
5. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul Hyundai
6. Hayden Paddon / Sebastian Marshall Hyundai
7. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila Toyota
8. Ott Tänak / Martin Järveoja Toyota
9. Esapekka Lappi / Janne Ferm Toyota
10. Mads Östberg / Torstein Eriksen Citroen
11. Craig Breen / Scott Martin Citroen

Toimetaja: Anders Nõmm



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: