Eestlaste hea hoog Dakari rallil jätkub, Loeb rullus üle katuse
Dakari kõrberalli kolmanda kiiruskatse võitis lõuna-aafriklane Saood Variawa, kellest sai 19 aasta vanuselt läbi aegade noorim katsevõitja. Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota GR DKR Hilux EVO) saavutasid 14. koha.
Teisipäevane katse viis kogu karavani Bishast Al Henakiyah'sse. Katse oli algsest 169 kilomeetri võrra lühem, kuna Al Henakiyah piirkond on viimastel päevadel saanud pihta tormide ja vihmasadudega. Selleks, et mitte teha võistlejate elu enne kolmapäevast ja neljapäevast maratonkatset raskemaks, tehti katse lühemaks.
Männama ja Lepik tegid taas kena esituse, kui lõpetasid 327-kilomeetrise katse 14. kohal. "Väga mõnus ja nauditav katse oli. Esimesed 90 kilomeetrit oli kive, võtsime rahulikumalt, et mitte rehvi lõhkuda ja saime sealt puhaste paberitega välja. Keskmine osa oli superkiire, selline niiske maapind ja huvitav pidamine oli. Lõpuosas olid taas kivid, natuke teistmoodi ja samuti väga mõnus sõita. Lõpus saime konkurente kätte ja oli ka tolmus sõitu, kokkuvõtvalt oli imeline päev," võttis Männama kolmanda katse kokku.
Eestlased kaotasid etapivõidu noppinud Variawale ja Francios Cazalet'le üheksa minutit ja 31 sekundit.
Suurimat ebaõnne koges üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb, kes keeras 12. kilomeetril oma masina üle katuse. Loeb ega kaassõitja Fabian Lurquin õnnetuses viga ei saanud ja jätkasid katse läbimist pärast 50 minuti pikkust seisakut. Prantsuse-Belgia tandem jäi 63. kilomeetril uuesti seisma, kuid jõudis lõpuks siiski finišisse.
Here is how @SebastienLoeb and @FabianLurquin crashed earlier on Stage 3. Fortunately they managed to get back on track.
— DAKAR RALLY (@dakar) January 7, 2025
@KSAF_SAMF
#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/xu7uePOpjR
Üldarvestuses jätkavad liidritena Henk Lategan ja Brett Cummings, kellele 13. kohal olevad Männamaa ja Lepik kaotavad 50 minutit ja 34 sekundit. 16. kohale kukkunud Loeb jääb liidritest tunni ja 15 minuti kaugusele.
Kolmapäeval stardivad võistlejad teise maratonkatse esimesele osale, mis viib nad al-Ula piirkonda. Teekond saab olema tehniline ja sõidetakse vulkaanilisel pinnasel. Maratonkatse tähendab, et laagripaik on küll kõigil ühine, aga taas ei ole meeskondadel sinna asja ja kõik, mis vaja auto juures teha, tuleb ise ära teha.
Kolmapäevasel katsel on pikkust 415 kilomeetrit ja neljapäevasel 428 kilomeetrit, ülesõitu tuleb kahe päeva peale juurde umbes 250 kilomeetrit. Reedel on Dakari rallil puhkepäev.
Toimetaja: Henrik Laever