Vips võitis sõidu ja tõusis F3 sarjas teiseks, Aronile samuti sõiduvõit ({{commentsTotal}})

Jüri Vips
Jüri Vips Autor/allikas: FIA F3

Jüri Vips teenis Misano ringrajal sõidetud F3 sarja etapil oma hooaja kolmanda võidu ning lisas ülejäänud kahes sõidus teise ja viienda koha. Sarja punktitabelis tõusis ta teisele kohale.

Vabatreeningutel head kiirust näidanud Vipsile oli esimene kvalifikatsioon kerge pettumus, sest ringiaeg andis avasõiduks alles seitsmenda stardikoha. Seevastu märjal rajal sõidetud teises kvalifikatsioonis õnnestus saavutada parim stardikoht teiseks sõiduks ja kolmas stardikoht kolmandaks sõiduks.

Esimeses sõidus möödus ta juba avaringil ühest konkurendist ja poolel distantsil õnnestus mööda sõita ka tiimikaaslasest, sarja liidrist Daniel Ticktumist ja finišeerida viiendana. Nädalavahetuse teises sõidus pidi parimalt stardikohalt alustanud Vips tõrjuma võistluse käigus mitme konkurendi rünnakuid, aga siiski õnnestus tal hea sõiduga hoida liidrikohta stardist kuni finišini ja nii teenis ta oma hooaja kolmanda võidu. Viimaseks sõiduks kastis tihe vihmasadu taas raja äärmiselt märjaks ja võistlust alustati ohutusauto taga sõites. Selle lahkudes möödus tema ees startinud Ralf Aron liidrist ja peagi sai ka Jüri Vips konkurendist mööda ning finišeeris teisena.

"Esimeses kvalifikatsioonis ei klappinud miski – seadistus polnud kõige parem ja raadio kah ei töödanud. Märjal rajal teises kvalifikatsioonis oli piisavalt kiirust, et sõita välja parim stardikoht ka viimaseks sõiduks, aga kiirel ringil jäi üks aeglasem auto mulle ette. Esimeses sõidus ma ei teinud head starti, aga siiski õnnestus mööduda kahest sõitjast ja lõpetada viiendana," rääkis Vips. "Teine sõit oli üks mu elu raskemaid, sest enne võistlust oli vihmahoog kastnud raja märjaks, ja kuigi rada oli kuivamas, oli see siiski kohati libe. Pidamisest ei saanud üldse aru ja pidin pidevalt tõrjuma konkurentide möödumisüritusi. Sellistes tingimustes ei tulnud see võit sugugi kergelt. Kolmandas sõidus ei tundnud algul ennast kõige kindlamalt, aga ohutusauto lahkumise järel sain ikkagi Marcus Armstrongist mööda ja tõusin teiseks. Seejärel pidasin maha tõsise heitlus Ferdinand Habsburgiga ja seetõttu õnnestus Ralfil juba vahe sisse sõita. Hiljem suutsin temaga veidi vahet vähendada, aga ta oli tõesti kiire ja vigu ei teinud, nii et palju õnne talle."

Ralf Aron sõitis vabatreeningutel välja parima aja, aga esimeses kvalifikatsioonis polnud seadistus kõige parem ja ta pidi leppima alles üheksanda stardikohaga. Seevastu kulges märjal rajal sõidetud teine kvalifikatsioon Prema Powerteami sõitjal palju paremini ning ta sõitis välja ülejäänud kaheks sõiduks neljanda ja teise ringiaja. Kahjuks aga oli ta üks 13 sõitjast, kes said karistada rajapiiride ületamise eest ja nii langes ta teiseks sõiduks kaheksandale stardikohale.

Avasõidus õnnestus Aronil juba esimesel ringil mööduda kahest konkurendist ja tõusta seitsmendaks ning sellel positsioonil ületas ta ka finišijoone. Libedates oludes sõidetud teises sõidus sai Aron samuti mööda mitmest sõitjast ja tõusis poolel distantsi järel viiendaks. Vihmasajus toimunud viimast sõitu alustati ohutusauto tagant ja selle lahkumise järel sai Aron peagi mööda võistlust juhtinud tiimikaaslasest Marcus Armstrongist. Seejärel kasvatas Aron vähehaaval oma edumaad teiseks tõusnud Jüri Vipsi ees ja saavutas oma hooaja neljanda võidu.

"Esimeses kvalifikatsioonis hindasime rajakatte olukorda ehk veidi valesti ja seetõttu polnud seadistus kõige parem. Seevastu teises kvalifikatsioonis õnnestus kõik palju paremini, aga see karistus oli naljanumber. Esimene sõit polnud midagi erilist, aga mul õnnestus siiski paari koha võrra oma stardikohta parandada," kommenteeris Aron. "Teise sõidu algul oli hoog väga hea, aga sõidu keskel läks pidamine veidi kehvemaks. Aga võit viimases sõidus märjal rajal oli fantastiline. Tõusin kiirelt Armstrongi kannule ja paari ringi järel sain temast mööda. Seejärel polnud enam mingeid probleeme ja sõitsin kindalt finišini. Auto oli märjal rajal suurepärane ja isegi kuival rajal käitus palju paremini kui eelmisel etapil Silverstone'is. Seekord töötas ka mootor hästi, erinevalt Silverstone'i ja Ungari etappidest. Ja kui mootor toimib, nagu nüüd Misanos, siis olen võimeline ka võitma. Tänud tiimile, kes on näinud kõvasti vaeva. Ja pean tänama ka peret ja sõpru, kes olid mind toetamas."

Vipsil on nüüd koos 210 punkti, millega on sarja kokkuvõttes teisel kohal, kaotades sarja liidrile vaid 12 punktiga. Aron on seitsme etapiga kogunud 183,5 punkti ja paikneb punktitabelis viiendal kohal, kaotades liidrile 38,5 punktiga.

Toimetaja: Maarja Värv



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: