Aasta parim jetisportlane peab tänavust hooaega pigem keeruliseks
Eestile palju kuulsust toonud veemotosportlastest tunneb avalikkus paremini ringrajasportlasi, kuid viimastel aastatel murravad üha jõulisemalt pilti ka siinsed jetisportlased. 18 tiitlivõistluste medalist, mis tänavu maailma- ja Euroopa meistrivõistlustelt koju toodud, kuulub jetisportlastele kaheksa. Silma torkab see, et kui paatidel järelkasvuga lood kõige paremad ei ole, siis jettidel teevadki ilma väga noored sõitjad.
Üheks andekamaks ja perspektiivikamaks peetakse Mattias Reinaasa, kes pälvis juunioride vanemas vanuseklassis tänavu nii maailma- kui ka Euroopa meistritiitli. Sellise saavutuseni jõudis ta teist aastat järjest. Aasta jetisportlaseks 2018 kuulutati Eesti Veemoto Liidu pidulikul hooaja lõpetamisel siiski Marten Männi. GP1 ja GP3 klassides võistleva 17-aastase Männi nimi ilutseb praegu jettide Ski Divisioni maailma edetabeli esimesel real.
Viimati nimetatud saavutus, milleni Männi jõudis oktoobris sportlaskarjääri jooksul esimest korda, teeb palju rõõmu. Samas oli hooaeg ise sportlase sõnul pigem keeruline.
"Kuna startisin hooaega uue tehnikaga, siis esimene pool hooajast läks tehnikaga harjumiseks. Sõit ei olnud päris selline nagu ise tahaks - päris palju tagasilööke on olnud," rääkis Männi intervjuus Vikerraadiole. "Teine poolaeg on olnud positiivne alustades EM-i hõbeda ja Põhjamaa meistritiitliga. Arvan, et oleme õigel teel ja peaaegu kohale jõudnud."
Hoolimata ebaõnnest on Männi GP1 arvestuses maailma edetabeli liider. "Esikümne koht näitab, et on edukas hooaeg olnud järelikult, aga liider olla, see tuli mulle väga suure üllatusena ja kindlasti väga positiivse üllatusena. Ma ei osanud oodata seda ja proovime seda hooaja lõpuni hoida."
Männi võistleb mitmes erinevas võistlusklassis, aga eelistatuks peab noormees GP1 klassi. "GP1 klass on kindlasti minu valik. Nagu näha, siis GP3 klassis on noored kerged juuniorid kiiremad, aga see on väga hea treeningklass, kus hoida suurematelt GP1 jetidelt tulles tasakaal ja asjad paigas. Väga tihe võistlusklass on see GP3 kindlasti, aga GP1 on minu valik," jätkas Männi.
Võistluseid teeb Männi hooaja jooksul kaasa ligi 20. "See ei ole küll nii suur arv, aga seda on keeruline võrrelda, sest võistluse jooksul on mul tihti kuus võistlussõitu, lisaks treening- ja ajasõidud. Võistlushooaeg on ka selline, et suvine on peamine, aga suviseks hooajaks valmistumine algab jaanuaris-veebruaris ja lõpeb detsembris. Sellist hooaja välist aega on raske leida, pigem on sellised hooajasisesed pausid," ütles Männi, kes spordi kõrvalt tegeleb gümnaasiumiõpingutega.
"Gümnaasiumi lõpetamine on praegu prioriteet. Kool on väga vastutulelik ja oma kodukohas, siis sellega suuri probleeme ei esine. Kindlasti on raskem, kui nendel õpilastel, kes aasta läbi saavad koolis käia, aga eks ma proovin oma kooli ja spordi asju balansseerida ja praegu olen sellega hästi toime tulnud."
Männi hooaeg ei ole veel lõppenud, sest detsembri alguses stardib ta Tais iga-aastasel Kings Cupil ja seejärel viimasel MM-etapil Araabia Ühendemiraatides. "Tõenäoliselt 2019. aasta hooaeg algab jaanuari keskel, seega väga pikka pausi jällegi ei tule."
Toimetaja: Liisi Rist