Audru ringraja operaator: astume samme sarnase õnnetuse välistamiseks

Audru ringrada opereeriva Rada OÜ juhataja Andres Hall ütles, et ringrada vastab rahvusvahelistele ohutusnõuetele ja laupäevane traagiline õnnetus oli tõenäoliselt mitme halva asjaolu kokkusattumus.
Laupäeval toimus Audru ringrajal õnnetus, milles hukkus Läti võidusõitja Juris Apinis. "Audru ringraja ohutus on olnud alati meie kõige tähtsam prioriteet ja laupäevane õnnetus oli suur šokk," ütles Hall. "Tegu oli Leedu ettevõte CR Moto korraldatud rajapäevaga, mis eelnes pühapäeval toimuma pidanud Eesti ja Balti ringrajasõidu meistrivõistlusete esimesele etapile."
Hall kinnitas, et ringrada vastab rahvusvahelistele nõuetele ning seda on korduvalt kontrollinud nii Eesti Autospordi Liit, Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon kui ka Rahvusvaheline Autoliit (FIA). "6. kurv, mille lähedal õnnetus juhtus, selle kohta pole rada kontrollinud inspektoritel kunagi etteheiteid olnud."
Audru ringrada tegutseb tänasel kujul alates 2013. aastast. "Tavaolukorras ei jää õnnetuspaik rajalt väljasõidu alasse ja eksimuse korral ei tohiks sattuda sõitja või sõiduk antud suunas libisema. Audru ringrada on ka regiooni kõige suuremate väljasõidualadega ja lähipiirkonna teiste radade väljasõidualad on sarnaselt murukattega. Asfalteeritud või kergkruusaga väljasõidualadega radasid Balti riikides pole. Kuna õnnetus ei toimunud väljasõidualal, siis ei oleks antud juhul väljasõiduala kattematerjal ka midagi muutnud," selgitas Hall.
Halli sõnul oli tegemist esimese traagilise juhtumiga Audru raja ajaloos. Ringraja opereerija lubas, et õnnetuse põhjuste väljaselgitamisesse suhtutakse täie tõsidusega ning rajale tellitakse ümberehitustööd, mis välistavad sarnase õnnetuse kordumise võimalikkuse.
"Mootorispordis, sealhulgas mootorrattaspordis ei saa paraku kukkumisi ja õnnetusi sajaprotsendiliselt välistada. See teeb radade ohutuks muutmise erakordselt oluliseks.
Teeme igakülgset koostööd Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooniga ja võtame omalt poolt ette samme sarnaste juhtumite kordumise välistamiseks. Oleme juba tellinud algaval nädalal 6. kurvi piirkonnas pinnasetööd, et likvideerida õnnetuspaiga kõrvale jääv kuivenduskraav ning tõsta pinnast rehvitõkke ees," lisas Hall.
Toimetaja: Henrik Laever