Vabamäe Vipsi debüüdist: kohtade taha vaadates annaksin maksimaalse hinde ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Hiljuti 20-aastaseks saanud vormelisõitja Jüri Vips tegi eelmisel nädalavahetusel oma võistlusdebüüdi vormel-2 auto roolis. Võistluspaik oli kuulus Spa ringrada Belgias.

Prantsusmaa meeskonna DAMS ridades teenis Red Bulli noorteprogrammi kuuluv Vips nädalavahetuse kahes võistlussõidus kaks 11. kohta. Uus olukord, uus auto – kuidas Vipsi kohanemist hinnata?

"Jüri Vips ise andis oma nädalavahetuse kohta üsna enesekriitilise ja õiglase hinnangu. Tiimi pressiteates ütles ta, et tegi mõned väikesed vead, millele olid kaugeleulatuvad tagajärjed, aga ühes intervjuus ütles ta, et nädalavahetus oli täielik katastroof," rääkis kogenud autospordi ajakirjanik Toomas Vabamäe intervjuus Vikerraadiole. "Kui vaadata tulemusi, siis ega seal midagi rõõmustavat ei olnud - kaks 11. kohta, punkte ei teeninud, justkui ei midagi. Aga kui vaadata nende kohtade saamise taha, siis mina annaks sõidule maksimaalsed hinded."

Kui palju maailmas üldse vaadatakse tulemuste taha? "Seda on raske öelda. Tulemusega on lihtne. Vormel-1 sarja pääsemiseks on Jüril vaja Formula Super litsentsi. Punkte saab ainult tulemuste järgi, seal ei ole mingit kaheti mõtlemist," jätkas Vabamäe. "Teine pool on see, mis seal sõidu taga tegelikult oli. Loomulikult tiim ja Red Bulli noorteakadeemia vaatavad, kuidas Vips hakkama sai ja mitte ainult tulemusi. Aga kõige tähtsam, milles ma ei ole kindel, kas Eesti spordimeedia on aru saanud, sest ma lugesin reedel, kui oli esimene vabatreening, kus Vips sai 22 sõitja hulgast 17. aja, pealkirja "Vipsil esimene vabatreening ebaõnnestus" - see on täielik jama! Vipsil tuli esimene vabatreening suurepäraselt välja, arvestades, et ta ei olnud ühtki meetrit selle masinaga sõitnud. Teiseks me ei tea, millised olid tema ülesanded. Kindlasti ei olnud tema ülesandeks jahtida parimat ringiaega, vaid tutvuda pigem autoga, valmistada end ette võistluseks."

Vipsi on pandud sellel hooajal mitmetesse erinevatesse situatsioonidesse, kus tuleb kiiresti kohaneda. Kui palju on selles osas sportlastel üldse sõnaõigust? "Kui me räägime võistkonnast, Red Bulli süsteemist, siis seal sõitjatel sõnaõigust pole. Seal teevad sõitjad seda, mida neile öeldakse, et nad peavad tegema. See on alati nii olnud ja samas on see süsteem toiminud üsna hästi," rääkis Vabamäe. "Kui kõik asjad oleksid läinud plaanipäraselt, siis ta sinna vormel-2 sarja ei oleks sattunud. Ta sattus sinna tänu sellele, et seal vabanes üks koht, kuna sõitja vigastas selga. Sellised asjad on Red Bullis üsna tavalised, et sõitjaid pannakse sinna ja tänna. Sisuliselt öeldes visatakse nad vette ja vaadatakse, kas ujuvad välja. Red Bullis on noori sõitjaid palju. Madalamates sarjades ei ole ükski olnud tänavu veel väga silmapaistev, aga me ei tea, pool hooaega on veel ees, võib-olla mõni hakkab veel paugutama."

Teatavasti on Jüri Vipsi suur eesmärk see, et täita FIA F1 superlitsentsi saamiseks vajalikud kriteeriumid. Vaid F1 superlitsentsi omades saab Vips teoks teha oma unistuse ning liituda soodsa olukorra puhul vormel-1 sarjaga.

Toomas Vabamäe leiab, et Red Bulli süsteemis Vipsi ebaõiglaselt koheldud pole. Vormel-1 sarja pürgimisest rääkides tõdeb Vabamäe, et Vipsi olukord on halb, aga mitte lootusetu.

Toimetaja: Liisi Alamaa

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: