Loetud hetked varem uue paadi selgeks õppinud eestlane tuli kohe maailmameistriks ({{commentsTotal}})

Stefan Arand - Mathilda Wiberg
Stefan Arand - Mathilda Wiberg Autor/allikas: Fredrik Värnebjörk

Eesti veemotosportlane Stefan Arand tuli koos Rootsis koos kohaliku Mathilda Wibergiga offshore kaatrite klassi 3J maailmameistriks. Hõbemedal läks Hilmer Wibergile ja William Sjöströmile Rootsist ja pronksile tulid Benjamin Vuorihovi ja Filemon Sundberg Soomest.

Esimeseks stardiks hakkas tugevnev tuul ja laine juba noort tormi meenutama ja esimese kahe sõidu võistlustrassi lühendati, ehk siis 50 km asemele oli trass umbes 30 km pikk. Kokku oli stardirivis 16 paatkonda ja kui esimene start anti siis Arandi paat oli stardist minema saades võistlejate nimekirja tagumises pooles.

Trassile tekkinud suured lained ja Stefani kasutuses olnud kaatri kitsam ja pikem kuju aitasid tal laineid paremini läbida ja olgugi, et lõppkiiruselt jäi see kaater teistele alla lausa oma 15 km/h, siis trassil olnud suurtes lainetes tõstis ta Arandi koos Wibergiga esimeses sõidus kolmandaks.

Teises sõidus kordus aga kõik uuesti, Arand hakkas merele lainete vahele jõudes stardirivi lõpust jõudsalt oma positsiooni parandama ja teise sõidust võeti juba võit. Sõiduvõit tõstis nad küll liidriteks aga keegi ei osanud oodata, mida toob kolmas 70 km pikkune võistlussõit. Kolmel esimesel võistkonnal olid punktid peaaegu võrdsed.

Viimase võistlussõidu 70-kilomeetrisest rajast olid esimesed 50 km puhas navigeerimine siledama veega saarte vahel ja siis lõpuks kolm ringi tormisel merel, mis Stefani ja Mathilda paadile ideaalselt sobisid. Seal tegi Arand kõik saarte vahel kaotatud aja tasa ja koos finišilipuga võideti rahvusvahelise veemotoföderatsiooni UIM uhiuue kaatrite Offshore 3J klassi esmakordselt välja antava maailmameistritiitel.

Arandi teekond tiitlini algas mõne kuu eest, kui sai rootslastelt kutse MM-il osaleda. Varasemalt ta selliste kaatritega sõitnud ei olnud ja esimesel võistluspäeval õnnestus tunnike enne starte treenida. Klassis 3J kasutatakse 60-hobujõulisi Mercury sportmootoreid ja kiirused ulatuvad kiirematel üle 100 km/h.

"Terve teekond selle tiitlini on uskumatu. Rootsi jõudes oli plaan lihtsalt kaasa sõita ja proovida," lausus Arand. "Suur tänu Wiberg Racingule ja Andreas Wibergile, kes andsid meile võimaluse sõita ja seadistasid meile paadi. Suur tänu Mathilda Wibergile, kes oli terve võidusõidu maailma parim kaaspiloot ja tänud isale, ilma kelleta ma ei oleks sinna võistlusele tõenäoliselt üldse sattunud."

Võistluste üks kohtunikke Mikael Lundblad oli peale võistlust väga imestanud, et MM-i esikolmikus lõpetasid kõik noored sportlased ja kogenud ning aastaid erinevaid offshore klasse sõitnud vanemad sportlased jäeti kõik tagaplaanile. Stefani kohta oskas ta anda ainult kiidusõnu "Tulla sõitma ringrajapaatidelt kaatrite offshore klassi ja tunniajase treeninguga saavutada selline tase on ikka väga professionaalne."

Sellest hooajast Tallinnas treeniva Arandi põhiklassideks on ringrajapaatide klass F-4 ja klass GT-30. Klassis GT-30 valmistub ta kehtiva maailmameistrina augusti teisel nädalavahetusel Soomes Kotkas MM-tiitlit kaitsma.

Toimetaja: Siim Boikov



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: