Marek Kiisa: hakkame rohkem tähelepanu pöörama liiklusohutusele ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: EMF

Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni (EMF) nõukogu valis oma viimasel koosolekul spordialaliidu presidendiks ühehäälselt Marek Kiisa, kelle juhtimisel hakatakse rohkem tähelepanu pöörama ka liiklusohutusele.

"Motospordi Föderatsioon hõlmab ju tegelikult kõiki kaherattalisi liikurvahendeid, mida mootor paneb liikuma. Üks pool on võistlussport ning teine pool on liiklusohutus ja kaherattalised tänaval," rääkis Kiisa intervjuus Vikerraadiole. "See on olnud katuseorganisatsiooni suund juba mitmeid aastaid panustada ka rohkem nendele kaherattalistele, mis liiguvad tänavatel - nende liiklusohutusele ja sellele, kuidas tekitada selline olukord, et kaherattalist märgatakse ja respekteeritakse ning teistpidi need kaherattalised peavad samuti respekteerima jalakäijaid ja neljarattalisi."

"Loomulikult Mootorrattaspordi Föderatsioon tegeleb ka võistlusspordiga. Ta teeb kõik endast oleneva, et meie tänased superkangelased tooksid meile kullasadu nii Eesti meistrivõistlustelt, Euroopa meistrivõistlustelt ja miks mitte ka maailmameistrivõistlustelt," jätkas Kiisa. "Teistpidi nemad on meie eeskujud ka sellele tavalisele võidusõitjale, harrastajale, hobisõitjale ja miks mitte tänaval liiklejale. Sellest aastast hakkame me rohkem tähelepanu pöörama liiklusohutusele. See on meie kohustus kaitsta neid sõitjaid ka tänavatel, sest kaherattaline on alati nõrgem osapool."

"Me oleme näinud viimastest trendidest, kui palju tõukerattaid on meil tulnud tänavatele ja see on ma ütleks isegi kümneid kordi efektiivsem viis inimesi punktist A punkti B liigutada võrreldes neljarattalistega," ütles Kiisa. "Siin on meil päris palju tööd vaja teha koos riigiga, koos maanteeametiga ja see on võib-olla see kõige suurem muudatus. Võistlusspordi poole pealt me kindlasti vaatame e-spordi poole, me vaatame elektri poole, sest elektrimootorrattad on juba täna turul. Samuti kombineeritud jalgrattad, mootoriga jalgrattad. Meil on Eestis kaks mõjuvõimsat tootjat, kes tulevad mootori- või autospordi peredest. Me toome need tõenäoliselt radadele ja tänavatele niiviisi, et me saame korraldada võistlusi ning tuua talente meie sporti. Ja seda kõike suhteliselt väikeste kulutustega vanemate rahakotile."

"Meil on käinud koostöö katuseorganisatsiooniga juba palju aastaid. Meie enda kohtunikud käivad EM-idel ja MM-idel ja sellega kaudselt toome neid võidusõitusid Eestimaale, et meie enda sõitjad saaksid välja paista, et meie enda võistlejad saaksid rohkem tähelepanu ja võimalusi kõrgematele kohtadele saada," rääkis Kiisa, kuidas aidata tippsportlasi kuldsetele medalitele lähemale. "Alati jääb probleem teistpidi raha taha, aga ma arvan, et see on lahendatav, kui me neid sportlasi rohkem näeme, kui nad on rohkem pildis, sest siis on ka toetajate huvi neid rohkem toetada. See aasta on nüüd kahjuks mõnevõrra teistsugune. Kõik planeeritud rahvusvahelised võistlused jäävad praktiliselt ära siin Eestis. Me katsume tegutseda kiiresti ajaaknas, mis antakse, kui see esimene laine on vaibumas ja teine pole veel kohale jõudnud, et väga täpselt välja töötada juhend, kuidas pidada Eesti meistrivõistlused. Teha seda nii, et need oleksid minimaalsete inimeste kontaktidega, aga et me saaksime oma Eesti meistrivõistlused ära pidada."

Toimetaja: Liisi Alamaa

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: