Hannes Soomer: Yamaha on teinud väga suure arendustöö ({{commentsTotal}})

Ringrajasõitja Hannes Soomer leiab, et Austraalias jäi ta punkitideta kogenematuse tõttu. Nüüd on ta valmistunud kodus Supersport-klassi MM-sarja teiseks etapiks, mis toimub 25. märtsil Tais.

Avatepil Austraalias olid edukad Yamaha sõitjad, kes hõivasid kogu poodiumi. Võistluse võitis tiitlikaitsjast prantslane Luca Mathias, teine oli šveitslane Randy Krummernacher ja kolmas sakslane Alessandro Cortese.

"Mul on kõik võimalused olemas selleks, et olla seal esikümnes ja heal päeval isegi eespool. Tuleb lihtsalt sõita nii kiiresti kui suudan ja teha nii head tööd, kui oskan. Mootoratas on mul kindlasti võimeline poodiumi kohtadele sõitma. Mõned aastad tagasi oli see Honda tehase mootorattas, mis ei ole ehitatud meie meeskonnale vaid ehitati siis, kui Honda tahtis teha maailma kõige kiirema 600-se mootoratta. Loomulikult Yamaha on teinud väga suure arendustöö selle uue mudeliga, kuid ma arvan, et see pole midagi nii suurt, mida mõningatel radadel ei saa tagasi sõita," ütles Soomer.

Tallinnas toimunud Motomessil, mida külastas pea 8000 inimest, oli kolm päeva rakkes ka Hannes Soomer, et rahvas teaks paremini, mis näoga mees on võistluskiivri all peidus. 20-aastane ringrajasõitja loeb oma suurimaks plussiks seda, et tunneb väga hästi mootoratta seadistust ja ehitust.

"Mul on see mootorattas silma ees kogu aeg. Kui ta teeb midagi minu all raja peal, siis ma saan aru, et mis osa sellest mida teeb. Tahaks loota, et see on üks osa, mis aitab kiiremini seadistada ja mõista kogu mootoratast ja siis olla mõningates kohtades teistest samm ees," rääkis Soomer.

Soomer kihutab Eesti meistrivõistlustel (ja Suurel Võidusõidul) Honda tuhandese fireblade (Honda CBR1000RR Fireblade). Välismaal võistleb ta kuuesajase Hondaga ja see ratas on hetkel Austraaliast teel Taisse, kus toimub MM-sarja järgmine etapp.

"Kodus sellist arendustööd ei saa kahe võidusõidu vahel teha. Kõik, mis teed või tahad teha, tuleb selle 23 kilose kohvriga lennukiga kaasa võtta. Eks see natuke keerulisem on, kui Euroopas, aga tingimused on kõigile samad," rääkis Soomer.

Eelmisel aastal Euroopa karikavõitjaks tulnud Soomer oli mullu MM-sarjas 18. Siis võistles ta vaid Euroopa etappidel, kuid tänavu teeb Supersport-klassis kaasa kogu MM-karuselli. Veebruaris testis ta ratast ja vormi Valencias, mille järel lendas Austraaliasse, kus jäi MM-i avaetapil punktideta, sest kukkus ja pidi sõidu katkestama.

"Tuleb ringi mängida oma taktikat ja strateegiat. Austraalia võidusõit kindlasti ei läinud nii nagu pidi. Tuleb läheneda teise nurga alt, et esmalt õppida rada ja alles siis tegeleda mootoratta viimistlemisega. Kogenematus oli see, mis Austraalias mäkra mängis. Tais tuleb neid vigu vältida, mis Austraalias tegime," ütles Soomer.

Üldfüüsilist trenni teeb Soomer kodus juba kuuendat aastat koos meie purjetajatega. Võistlusradadel nüüd enam palju teste teha ei saa.

"Testida me tohime nendel radadel, kus võidusõitu ei ole nii palju kui kulub. Enne hooaega võime testida ka nendel radadel, kus on võidusõidud, kuid hooaja keskel, jah kalendri-sisestel radadel tohime testida kokku neli päeva.

Toimetaja: Liisi Rist



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: