Audi direktor: Martin Rump on Aasia mootorispordi üks suurimaid nimesid ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Martin Rump
Martin Rump Autor/allikas: Absolute Racing

23-aastane võidusõitja Martin Rump lõpetab sel nädalavahetusel tänavuse hooaja Aasia mainekaimas kereautodesarjas Blancplain GT World Challenge Asia. Kuigi teoreetiliselt on Rumpil ja tema kaassõitjal Weiron Tanil veel ka võimalik sari võita, siis eelkõige jahitakse reedel ja laupäeval Shanghai ringrajal toimuval etapil etapivõitu.

Audiga kihutav Rump on Aasias priviligeeritud staatuses, kuna töötab Audi Spordi palgalise sõitjana. Seejuures on tema tööandja Audi Sport Customer Racing Asia ülimalt rahul eestlase sõitude ja panusega.

"Ta on Aasias suur sõitja. Selles sarjas sõidavad ainult Aasia parimad ja oma kiirusega on ta alati ala tipus" sõnas Audi Sport Customer Racing Asia direktor Martin Kühl ERR-ile antud intervjuus. "Tema kiirus näitab, et ta on Aasia mootorispordi üks suurimaid nimesid. Inimesed tunnevad teda tänu sellele, et ta on siin turul juba mitmeid aastaid tiirelnud. Tegelikult tunnevad teda Aasias kõik, kes mootorisporti jälgivad. Ta alustas Formula Mastersis, kus tuli ka võitjaks ning liitus seejärel Audiga juba kereautode sarjas. Sellest hetkest alates on ta väga palju arenenud. Ta on üks nendest noortest talentidest, kellega meil on väga hea koos töötada, sest igal aastal suudavad nad astuda ühe sammu edasi, mis on väga positiivne. Seejuures ta mitte ainult ise ei sõida suurepäraselt, vaid tänu oma kogemustele suudab ta anda ka teadmisi ja väga head analüüsi kogu tiimile. See on oskus, mis on tal väga tugev ja ma ei alahinda seda – see on tal suurepärane anne," rääkis Kühl.

Enne Shanghais peetavat viimast etappi hoiab Rump koos tiimikaaslase Weiron Taniga sarja absoluutarvestuses kuuendat kohta, kaotades Lõuna-Korea võidusõitjale Roelof Bruinsile 47 punktiga. Kuna nädalalõpul peetakse alati kaks võistlussõitu, on eestlasel maksimaalselt võimalik koguda veel 50 punkti. Martin Kühli sõnul on ta eestlase sooritustega on olnud siiski rahul, ette on näidata ka etapivõit Jaapanist Fuji ringrajalt. "See hooaeg on olnud kui ameerika mäed. Meil on olnud ebaõnne kokkupõrgete näol, mida sa ei saa kunagi päris ära hoida. Ühes sõidus tabas meid rehvipurunemine, kuid tervikuna on Martini kiirus olnud alati tasemel. Me küll võitsime Jaapanis ent ei ole alati suutnud tänavusel hooajal kõike kokku panna. Olen selle nädalavahetuse eel väga optimistlik," sõnas Kühl.

Audi Aasia mootorispordi osakonna jaoks on eestlase suurim tugevus tema arenemisvõime. "Sõitjana on kõige tähtsam, et sa oleksid avatud ja arenemisvõimeline. Tohutult tähtis on õppida oma vigadest ja areneda läbi oma kogemuse. Martinil on see iseloom võidusõitjana olemas. Ma arvan, et ta suudab tulevikus olla veel kiirem, sest praeguse trendiga on ta igal aastal arenenud. Ma eeldan ja ootan, et ta suudab seda ka edaspidi. Talendi ja kiiruse osas on tal kõik olemas. Selles sarjas loeb muidugi kogemus. Te näete, et paljud väga kiired sõitjad on juba rohkem kui 30-aastased, kuna nad on erinevaid situatsioone juba nii palju näinud. Kindlasti on ta selles kogemuste kogumise protsessis veel sees. Ma usun, et mida rohkem ta kogemust veel kogub, seda kiiremaks ta saab."

Kindlasti oleks üheks eestlase loogiliseks tulevikusammuks liitumine sama sarjaga Euroopas, kuid Martin Kühli arvates võib see praegu olla liialt rutakas samm. "Ta on seni olnud Aasias väga hea. Ta on Audi Asia meeskonna jaoks väga oluline lüli ja mina otseloomulikult soovitan tal koos meiega Aasias kogemuste kogumist jätkata oma tuleviku jaoks. Kui kalender klapib, võib ta muidugi sõita ühe hooaja jooksul nii Aasias kui Euroopas. See on võimalus, mida kaaluda, kuid ma arvan, et meie peamine fookus on praegu siiski Aasias. Millises paaris ja millises sarjas ta järgmisel hooajal võistleb – seda mõtleme lähikuu jooksul. See sari on regiooni suurim rahvusvaheline kereautode sari, kus osalevad väga head sõitjad nii Euroopast kui Aasia parimatest parimad. Sari on viimastel aastatel jõudsalt arenenud ja praegu on see igal juhul GT-autode tippsari Aasias. Seejuures on suurepärane, et sari jõuab järjest enam Aasiast välja ja see on tunnustus nendele talentidele, kes siin sõidavad."

Lisaks võidusõitmisele Blancplaini sarjas abistab Rump mentorina võidusõitjaid ka Audi oma võistlussarjas Audi Sport R8 LMS Cup. "Ta ei ole mentor mitte ainult noortele sõitjatele, vaid ka meie klientidele, kes omavad meie autosid. Need on sõitjad, kes on amatöörid ja tulevad ka oma päevatööde kõrvalt nädalavahetuseti võistlema. Martin on neile suurepärane mentor, kes analüüsib koos nendega sõite ja annab neile näpunäiteid, kuidas professionaalne sõitja mingis olukorras käituks. Ta annab neile nõu, kuidas kurve läbida, kuidas pidurdada jne. Ta on selles väga hea ja me saame oma klientidelt tema kohta väga head tagasisidet. Meie kui Audi Spordi jaoks on see tohutult oluline, et meie sõitja suudab mitte ainult ise hästi sõita, vaid esindadada suurepäraselt ka ettevõtet meie klientidele," tõdeb Martin Kühl.

Blancplain GT World Challenge Asia sari lõpeb sel nädalavahetusel Shanghai rahvusvahelisel ringrajal sõidetava etapiga, mille jooksul peetakse homme ja ülehomme kaks võistlussõitu.

Toimetaja: Liisi Alamaa

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: