Ogier võitis ülipõneva lõpu saanud Horvaatia ralli vaid 0,6 sekundiga

{{1619325960000 | amCalendar}}
$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia Autor/allikas: SCANPIX/AFP

Esimest korda autoralli MM-sarja kuulnud Horvaatia ralli võitis Sebastien Ogier (Toyota), kes edestas tiimikaaslast Elfyn Evansit kõigest 0,6 sekundiga. Ott Tänak sai neljanda koha ning lisas punktikatselt ühe silma.

Pühapäevane võistluspäev algas dramaatiliselt juba enne esimese katse starti. Ralli senine liider Sebastien Ogier (Toyota) sattus Zagrebi tänavatel katsele liikudes liiklusõnnetusse, mille tagajärjel sai kahjustada tema masina parem külg. Seitsmekordse maailmameistri kaardilugeja Julien Ingrassia pidi ülejäänud päeva oma tööd tegema kaitseprillidega, sest ukse vahelt immitses autosse tolmu- ja kruusaosakesi.

Kui avakatse järel jäi Ogier napilt esikohale, kaotas ta päeva teisel kiiruskatsel tiimikaaslasele Elfyn Evansile juba seitse sekundit ning langes üldarvestuses teiseks. Kiiret minekut näitas ka Thierry Neuville (Hyundai) ja nõnda lahutas esikolmikut otsustava punktikatse eel vaid kaheksa sekundit.

Ott Tänakul ei olnud pühapäeval kedagi püüda ega ka kedagi karta, mistõttu säästis ta esimestel katsetel rehve. Ralli lõpetas Tänak neljandana ja lisas punktikatselt ühe silma.

Punktikatse lõpp kujunes äärmiselt põnevaks. Pärast viimast vaheajapunkti oli Evans virtuaalselt veel ühe sekundiga ralli liidriks, aga tegi siis sisuliselt viimases kurvis väikese sõiduvea ja kaotas katse lõpuks tiimikaaslasele 4,5 sekundit. See tähendas, et seitsmekordne maailmameister võitis ralli Evansi ees 0,6-sekundilise vahega.

Evansi sõiduviga:

 

Horvaatia ralli paremusjärjestus:

Horvaatia MM-ralli lõplik paremusjärjestus Autor/allikas: eWRC-results.com

 

Laupäevane võistluspäev:

Kui Toyota sõitjad alustasid laupäeva viie kõva seguga rehviga, võtsid Thierry Neuville ja Ott Tänak kaasa kaks kõva ja kolm pehme seguga rehvi. Neuville pudenes kiirelt esikohalt kolmandaks ja kinnitas kohe avakatse järel, et rehvivalik oli vale. Ka Tänak ei suutnud esikolmikule lähemale ronida.

Lõunapausile mindi Sebastien Ogier (Toyota) juhtimisel, seitsmekordne maailmameister edestas meeskonnakaaslast Elfyn Evansit seitsme ja Thierry Neuville'i 19,6 sekundiga. Tänak jäi neljandana maha 37,5 sekundiga.

Hoolduspausilt naasid Hyundaid heas tempos - Neuville võttis katsevõidu ja Tänak oli kolmas, belglane noppis Toyota meestelt tagasi kümme sekundit. Sealjuures läks Ogier'l kaks kilomeetrit enne õhtuse osa avakatse lõppu rehv katki.

Laupäeval sai esimesena startida Toyota sõitja Takamoto Katsuta, kes lõikas sellest ka hiilgavalt kasu. Jaapanlane võitis nii kümnenda kui 14. kiiruskatse, enne seda nädalavahetust kuulus mulluselt Monza rallilt tema nimele vaid üks katsevõit.

Ogier säilitas päeva lõpuks esimese ja Evans teise koha, kuid vahed on viimase võistluspäeva eel väikesed. Prantslane edestab meeskonnakaaslast 6,9 ja Neuville'i 10,4 sekundiga, Tänak on neljas (+37,8).

Horvaatia MM-ralli seis enne laupäevase võistluspäeva järel Autor/allikas: eWRC-results.com

Reedene võistluspäev:

Neljapäevasel testikatsel paremuselt neljandat aega näidanud Ott Tänak - Martin Järveoja läksid reedel erinevalt teistest WRC ekipaažidest teele ainult kõva seguga rehvidega, varurehve võeti ainsana kaasa üks.

Lühikesel avakatsel saigi Tänak Thierry Neuville'i järel teise koha, aga järgmisel, pea 24-kilomeetrisel katsel kaotas ta meeskonnakaaslasele 15,7 sekundit. Kolmandal katsel näitas Tänak viiendat aega ja läks hoolduspausile neljandal kohal, kaotades Neuville'ile 25,3 sekundit.

Belglane näitas reede hommikupoolikul head minekut ja võitis neljast kiiruskatsest kolm, ainult kolmandal katsel läks võit Toyota meeste Sebastien Ogier' ja Elfyn Evansi vahel jagamisele. Paraku lõppes ralli juba avakatsel MM-sarja üldliidri Kalle Rovanperä jaoks. Noor soomlane sõitis kiires paremkurvis teelt välja ja rullus üle katuse.

Tänak tegi hooldusalas enda sõnul mitmeid muudatusi ja naasis pausilt kohe katsevõiduga, ent see jäi ka tema päeva ainsaks. Kuuendal ja seitsmendal katsel leppis ta taas neljanda kohaga, päeva viimasel katsel oli ta teine.

Võimsas hoos lõpetas päeva valitsev maailmameister Ogier, kes võitis kolm viimast katset ja tõusis Evansist mööda teiseks. Reede lõpuks mahub esikolmik kaheksa sekundi sisse, Tänak kaotab neljandana 32,1 sekundit.

Horvaatia ralli üldseis pärast reedest võistluspäeva Autor/allikas: EWRC-results.com

Testikatse:

Testikatse nobedaim mees Elfyn Evans (Toyota) sai kolmandal läbimisel kirja aja 2.45,1, talle järgnesid Thierry Neuville (Hyundai, +0,7) ja MM-sarja üldliider Kalle Rovanperä (Toyota, +1,3).

Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai) olid testikatse esimese läbimise järel viiendad (2.53,9), kolmandaks läbimiseks paranes aeg 2.46,6-le ja see tõstis nad neljandale kohale.

Enne võistlust:

Kuigi esimene Horvaatia ralli sõideti aastal 1974, kuulub tänavune võistlus MM-sarja kalendrisse esmakordselt. Alates 1980. aastate lõpust on Horvaatias sõidetud asfaldil - aga see teadmine ei tee sõitjate olukorda lihtsamaks.

"Teid on mitu erinevat tüüpi, lõigates võib rajale sattuda palju mulda ja muda," rääkis DirtFishile MM-sarja üldliider Kalle Rovanperä. "Ilm võib palju muutuda, ja tundub, et tegemist on väga nõudliku ja keerulise ralliga."

Elfyn Evans võrdles eesootavat katsumust aastatel 2010-14 toimunud Alsace'i ralliga, Thierry Neuville'i sõnul meenutab katsete profiil talle Itaaliat, Toyota pealik Jari-Matti Latvala meenutas 2010. aastal toimunud Bulgaaria rallit, aga M-Spordi debütant Adrien Fourmaux kirjeldas Horvaatiat lihtsalt kui viit rallit ühes. "Ausalt öeldes ei ole see vale - see võib olla segu neist kõigist," tõdes Sebastien Ogier.

"Tõenäoliselt ootavad ees rasked tingimused, aga see ongi rallisport. Usun, et sellest tuleb põnev ralli," lisas seitsmekordne maailmameister.

"See on mu esimene täispikk asfaldiralli, aga mul on õnnestunud päris palju testida," rääkis DirtFishile Ott Tänak. "Just sõitsime Sanremos, eelmine aasta veidi Saksamaal, lõime kaasa ka Alba rallil ja veel väikeseid asju, seega olen autoga asfaldil saanud kogemusi ning tunnen ennast üha mugavamalt."

Ajakava:

Neljapäev

Testikatse (4,6 km) 10.01

Reede

SS1 Rude - Plešivica 1 (6,94 km) 9.39
SS2 Kostanjevac - Petruš Vrh 1 (23,76 km) 10.32
SS3 Jaškovo - Mali Modruš Potok 1 (10,1 km) 11.35
SS4 Pecurkovo Brdo - Mrežnicki Novaki 1 (9,11 km) 12.38
Hoolduspaus
SS5 Rude - Plešivica 2 (6,94 km) 16.01
SS6 Kostanjevac - Petruš Vrh 2 (23,76 km) 16.54
SS7 Jaškovo - Mali Modruš Potok 2 (10,1 km) 17.57
SS8 Pecurkovo Brdo - Mrežnicki Novaki 2 (9,11 km) 19.00

Laupäev

SS9 Mali Lipovec - Grdanjci 1 (20,3 km) 9.29
SS10 Stojdraga - Gornja Vas 1 (20,77 km) 10.17
SS11 Krašic - Vrškovac 1 (11,11 km) 11.10
SS12 Vinski Vrh - Duga Resa 1 (8,78 km) 12.08
Hoolduspaus
SS13 Mali Lipovec - Grdanjci 2 (20,3 km) 15.29
SS14 Stojdraga - Gornja Vas 2 (20,77 km) 16.17
SS15 Krašic - Vrškovac 2 (11,11 km) 17.10
SS16 Vinski Vrh - Duga Resa 2 (8,78 km) 18.08

Pühapäev

SS17 Bliznec - Pila 1 (25,2 km) 8.20
SS18 Zagorska Sela - Kumrovec 1 (14,09 km) 9.38
SS19 Bliznec - Pila 2 (25,2 km) 11.11
SS20 Zagorska Sela - Kumrovec 2 (Punktikatse, 14,09 km) 14.18

 

MM-sarja punktiseis:

1. Kalle Rovanperä 39 punkti
2. Thierry Neuville 35
3. Sebastien Ogier 31
4. Elfyn Evans 31
5. Ott Tänak 27
6. Craig Breen 16
7. Takamoto Katsuta 16
8. Dani Sordo 11
9. Andreas Mikkelsen 6
10. Oliver Solberg 6

*

1. Toyota 88
2. Hyundai 77
3. M-Sport 24

Toimetaja: Anders Nõmm

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: