Esikolmikut lahutab Horvaatias viimase päeva eel 10 sekundit, Tänak neljas
Autoralli MM-etappi Horvaatias juhib viimase võistluspäeva eel seitsmekordne maailmameister Sebastien Ogier (Toyota), Ott Tänak (Hyundai) kaotab talle neljandana 37,8 sekundit.
Kui Toyota sõitjad alustasid laupäeva viie kõva seguga rehviga, võtsid Thierry Neuville ja Ott Tänak kaasa kaks kõva ja kolm pehme seguga rehvi. Neuville pudenes kiirelt esikohalt kolmandaks ja kinnitas kohe avakatse järel, et rehvivalik oli vale. Ka Tänak ei suutnud esikolmikule lähemale ronida.
Lõunapausile mindi Sebastien Ogier (Toyota) juhtimisel, seitsmekordne maailmameister edestas meeskonnakaaslast Elfyn Evansit seitsme ja Thierry Neuville'i 19,6 sekundiga. Tänak jäi neljandana maha 37,5 sekundiga.
Hoolduspausilt naasid Hyundaid heas tempos - Neuville võttis katsevõidu ja Tänak oli kolmas, belglane noppis Toyota meestelt tagasi kümme sekundit. Sealjuures läks Ogier'l kaks kilomeetrit enne õhtuse osa avakatse lõppu rehv katki.
Laupäeval sai esimesena startida Toyota sõitja Takamoto Katsuta, kes lõikas sellest ka hiilgavalt kasu. Jaapanlane võitis nii kümnenda kui 14. kiiruskatse, enne seda nädalavahetust kuulus mulluselt Monza rallilt tema nimele vaid üks katsevõit.
Ogier säilitas päeva lõpuks esimese ja Evans teise koha, kuid vahed on viimase võistluspäeva eel väikesed. Prantslane edestab meeskonnakaaslast 6,9 ja Neuville'i 10,4 sekundiga, Tänak on neljas (+37,8).
Reedene võistluspäev:
Neljapäevasel testikatsel paremuselt neljandat aega näidanud Ott Tänak - Martin Järveoja läksid reedel erinevalt teistest WRC ekipaažidest teele ainult kõva seguga rehvidega, varurehve võeti ainsana kaasa üks.
Lühikesel avakatsel saigi Tänak Thierry Neuville'i järel teise koha, aga järgmisel, pea 24-kilomeetrisel katsel kaotas ta meeskonnakaaslasele 15,7 sekundit. Kolmandal katsel näitas Tänak viiendat aega ja läks hoolduspausile neljandal kohal, kaotades Neuville'ile 25,3 sekundit.
Belglane näitas reede hommikupoolikul head minekut ja võitis neljast kiiruskatsest kolm, ainult kolmandal katsel läks võit Toyota meeste Sebastien Ogier' ja Elfyn Evansi vahel jagamisele. Paraku lõppes ralli juba avakatsel MM-sarja üldliidri Kalle Rovanperä jaoks. Noor soomlane sõitis kiires paremkurvis teelt välja ja rullus üle katuse.
Tänak tegi hooldusalas enda sõnul mitmeid muudatusi ja naasis pausilt kohe katsevõiduga, ent see jäi ka tema päeva ainsaks. Kuuendal ja seitsmendal katsel leppis ta taas neljanda kohaga, päeva viimasel katsel oli ta teine.
Võimsas hoos lõpetas päeva valitsev maailmameister Ogier, kes võitis kolm viimast katset ja tõusis Evansist mööda teiseks. Reede lõpuks mahub esikolmik kaheksa sekundi sisse, Tänak kaotab neljandana 32,1 sekundit.
Testikatse:
Testikatse nobedaim mees Elfyn Evans (Toyota) sai kolmandal läbimisel kirja aja 2.45,1, talle järgnesid Thierry Neuville (Hyundai, +0,7) ja MM-sarja üldliider Kalle Rovanperä (Toyota, +1,3).
Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai) olid testikatse esimese läbimise järel viiendad (2.53,9), kolmandaks läbimiseks paranes aeg 2.46,6-le ja see tõstis nad neljandale kohale.
Enne võistlust:
Kuigi esimene Horvaatia ralli sõideti aastal 1974, kuulub tänavune võistlus MM-sarja kalendrisse esmakordselt. Alates 1980. aastate lõpust on Horvaatias sõidetud asfaldil - aga see teadmine ei tee sõitjate olukorda lihtsamaks.
"Teid on mitu erinevat tüüpi, lõigates võib rajale sattuda palju mulda ja muda," rääkis DirtFishile MM-sarja üldliider Kalle Rovanperä. "Ilm võib palju muutuda, ja tundub, et tegemist on väga nõudliku ja keerulise ralliga."
Elfyn Evans võrdles eesootavat katsumust aastatel 2010-14 toimunud Alsace'i ralliga, Thierry Neuville'i sõnul meenutab katsete profiil talle Itaaliat, Toyota pealik Jari-Matti Latvala meenutas 2010. aastal toimunud Bulgaaria rallit, aga M-Spordi debütant Adrien Fourmaux kirjeldas Horvaatiat lihtsalt kui viit rallit ühes. "Ausalt öeldes ei ole see vale - see võib olla segu neist kõigist," tõdes Sebastien Ogier.
"Tõenäoliselt ootavad ees rasked tingimused, aga see ongi rallisport. Usun, et sellest tuleb põnev ralli," lisas seitsmekordne maailmameister.
"See on mu esimene täispikk asfaldiralli, aga mul on õnnestunud päris palju testida," rääkis DirtFishile Ott Tänak. "Just sõitsime Sanremos, eelmine aasta veidi Saksamaal, lõime kaasa ka Alba rallil ja veel väikeseid asju, seega olen autoga asfaldil saanud kogemusi ning tunnen ennast üha mugavamalt."
Ajakava:
Neljapäev
Testikatse (4,6 km) 10.01
Reede
SS1 Rude - Plešivica 1 (6,94 km) 9.39
SS2 Kostanjevac - Petruš Vrh 1 (23,76 km) 10.32
SS3 Jaškovo - Mali Modruš Potok 1 (10,1 km) 11.35
SS4 Pecurkovo Brdo - Mrežnicki Novaki 1 (9,11 km) 12.38
Hoolduspaus
SS5 Rude - Plešivica 2 (6,94 km) 16.01
SS6 Kostanjevac - Petruš Vrh 2 (23,76 km) 16.54
SS7 Jaškovo - Mali Modruš Potok 2 (10,1 km) 17.57
SS8 Pecurkovo Brdo - Mrežnicki Novaki 2 (9,11 km) 19.00
Laupäev
SS9 Mali Lipovec - Grdanjci 1 (20,3 km) 9.29
SS10 Stojdraga - Gornja Vas 1 (20,77 km) 10.17
SS11 Krašic - Vrškovac 1 (11,11 km) 11.10
SS12 Vinski Vrh - Duga Resa 1 (8,78 km) 12.08
Hoolduspaus
SS13 Mali Lipovec - Grdanjci 2 (20,3 km) 15.29
SS14 Stojdraga - Gornja Vas 2 (20,77 km) 16.17
SS15 Krašic - Vrškovac 2 (11,11 km) 17.10
SS16 Vinski Vrh - Duga Resa 2 (8,78 km) 18.08
Pühapäev
SS17 Bliznec - Pila 1 (25,2 km) 8.20
SS18 Zagorska Sela - Kumrovec 1 (14,09 km) 9.38
SS19 Bliznec - Pila 2 (25,2 km) 11.11
SS20 Zagorska Sela - Kumrovec 2 (Punktikatse, 14,09 km) 14.18
MM-sarja punktiseis:
1. Kalle Rovanperä 39 punkti
2. Thierry Neuville 35
3. Sebastien Ogier 31
4. Elfyn Evans 31
5. Ott Tänak 27
6. Craig Breen 16
7. Takamoto Katsuta 16
8. Dani Sordo 11
9. Andreas Mikkelsen 6
10. Oliver Solberg 6
*
1. Toyota 88
2. Hyundai 77
3. M-Sport 24
Toimetaja: Anders Nõmm