Tarmo Klaar: saime meeldivalt teada, et Mercedes on haavatav ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Vormeliekspert Tarmo Klaari sõnul oli pühapäeval Spielbergi ringrajal toimunud vormel-1 MM-hooaja avaetapil näha, et Mercedesel oli ärevaid momente küllaga.

Oled vaadanud vormelit aastakümneid ja nüüd said esimese tühjade tribüünidega võistluse ka ära näha. Oli ta emotsionaalselt hoopis teine võistlus?

Ausalt öeldes, kui ma võidusõitu vaatan, siis tribüüne eriti ei vaata. Kui näidatakse, siis loomulikult jääb silma, mis seal toimub.

Kaheksa etappi on jäänud ja kõik on Euroopas. Mis on see FIA poliitika? Suruda aasta lõppu igal juhul veel nii palju kui võimalik või ei ole see eesmärk?

Tundub, et see on eesmärk - sõita võimalikult palju etappe. Samas on probleem selles, et võimalikult palju etappe püütakse suruda väga lühikesse ajavahemikku. See esitab tõsiseid logistilisi probleeme ja meeskondadele ka mehitamise probleeme. Et inimesed ei oleks liialt ülekoormatud. Et asjad jõuaks õigel ajal õigesse kohta ja igasugused muud hädad, mis võivad kaasneda.

Kõiki asju vaatame meie regiooni ehk autoralli kontekstis. Nemad said kolm etappi sõidetud ja jätkavad nüüd kahe kuu pärast. Kumb on paremas seisus?

Raske öelda. Kui autorallis peaks ka kuskil riikides, kus on plaanitud etappe korraldada, see haiguskordaja - mida eeldatavalt järgitakse - tõusma ja etapid ära jäävad, siis... võib-olla ongi ainult neli etappi. Pärast Rally Estoniat öeldakse, et kõik - pood kinni. Rohkem ei sõida, pole võimalik. Ja mis hooaeg see siis on - nelja etapiga. Vormel-1 alustas ühega. Tõsi - kui nüüd peaks pooleli jääma, siis jääb mõru mekk suhu küll, et kas siis üldse oli vaja?

Kas praegune olukord, kus hooajal on väga vähe etappe, on pigem suurte tiimide pluss või annab see vähematele mingigi eelise järele tulla? Või on sel üldse tähtsust?

Paraku on ajalugu näidanud, et suured tiimid on hooaja alguses paremini valmistunud ja väiksed teevad pärast esimesi etappe järeleaitamistunde lähtuvalt sellest, mis parasjagu rajal juhtus või ei juhtunud. Selles mõttes paratamatult suured tiimid omavad eelist.

Kas saime täna midagi teada? Lewis Hamiltoni või üldse jõudude jaotuse kohapealt.

Ma ütleks nii, et saime meeldivalt teada seda, et ka Mercedes on haavatav. Ärevakstegevalt Mercedese klientide jõuallikad või käigukastid suitsesid... kes kuulas raadiosidet, see kuulis, et tegelikult oli Mercedeses endas väga palju ärevusnoote. Ei olnud sugugi kindel, et Hamilton või võitja Bottas lõpetab. Sest neil oli endal tohutult tehnilisi probleeme.

Kas see oli tüüpiline esimene etapp või et see hakkab pihta alles juulis - mingisuguse mõju avaldas?

Mingis mõttes oli tüüpiline. Sa võid ju igasugu arvutisimulatsioone teha, aga tõde selgub ikkagi praktikas. Siis, kui autod on reaalselt rajal. Austria rajal on iseloomulikud äärekivid. Osa neist kõrvaldati, et tehnikat säästa. Kuna nädala pärast sõidetakse järgmine etapp, siis selleks, et võimalikult vähe tehnikat lõhkuda, võeti osa äärekive vähemaks, et üle nende ei sõidetaks. Tänasel etapilgi hoiatati mõlemat Mercedese sõitjat, et vältige äärekive.

Kas täna mingi tõeline üllatus ka oli?

Meeldiv üllatus oli ikkagi see, et - kõlab nuripidiselt - Mercedes on ka haavatav. Ta ei ole nii pommikindel, et esimesest etapist on selge, et Mercedes võidab ja siis järgmised võib-olla ka pakuvad konkurentsi, kui hästi läheb.

Toimetaja: Siim Boikov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: