Autoralli MM-sari loobus pärast üht hooaega laupäevasest arvestusest
Rahvusvaheline autoliidu (FIA) mootorispordinõukogu kinnitas järgmiseks autoralli MM-sarja hooajaks uuendatud punktisüsteemi, mille raames loobutakse nn laupäevasest arvestusest. Uue süsteemi kohaselt teenib rallivõitja taas 25 punkti, kuid pühapäeval saab teenida kuni kümme lisapunkti.
FIA mootorispordinõukogu kohtus kolmapäeval Rwanda pealinnas toimuval nõupidamisel ning kinnitas, et sel hooajal kehtinud punktisüsteemiga enam ei jätkata. Rallisõitjatele tuldi vastu ning laupäevase seisu järel enam punkte ei teenita.
"Uue punktisüsteemiga eemaldasime laupäevased punktid, mis lihtsustab tervet süsteemi ning vähendab võimalust, et rallivõitja teenib vähem punkte kui teiseks jäänud sõitja," teatas rahvusvaheline autoliit. "Samas säilitasime pühapäevaks põnevuse. Punktikatse ja superpühapäeva formaat teevad pühapäevast olulise võistluspäeva."
Nagu varasemalt, teenib pühapäeva lõpuks üldarvestuses esikohal olev ekipaaž rallivõidu eest 25 punkti, esikümnesse mahtunud ekipaažid teenivad vastavalt 17-15-12-10-8-6-4-2-1 punkti. Pühapäevases arvestuses teenivad punkte esimesed viis (5-4-3-2-1) ning punktikatsel teenivad lisapunkte samuti viis kõige kiiremat (5-4-3-2-1).
Kokku saab ühelt rallilt teenida seega 35 punkti ning sõitjad, kes enne pühapäeva katkestavad, saavad teenida maksimaalselt kümme punkti.
FIA kinnitas ühtlasi MM-sarja uued tehnilised reeglid, mis hakkavad kehtima 2027. aastast. Rally1 ja Rally2 autod muutuvad tehniliselt sarnasemaks, kuid see muudatus tekitab rallimeestes ärevust, sest võib tekkida olukord, kus Rally2 autod on tulevikus katsetel kõrgema kategooria masinatest kiiremad.
Toimetaja: Kristjan Kallaste