Vormel-1 avalikustas 2021. aastast kehtima hakkavad reeglid ({{contentCtrl.commentsTotal}})

2021. aasta vormel-1 masina prototüüp
2021. aasta vormel-1 masina prototüüp Autor/allikas: imago images/HochZwei/Scanpix

Vormel-1 MM-sari avalikustas neljapäeval USA GP eel ülejärgmisest hooajast kehtima hakkavad reeglid.

2021. aastal on vormel-1 autod umbes 25 kg jagu raskemad, kujunduselt lihtsamate esitiibadega ning suuremate ratastega. Võistkondade maksimaalseks lubatud eelarveks määrati 175 miljonit dollarit, umbes pool sellest, mida praegu kulutavad Mercedes, Ferrari ja Red Bull. Selle summa sisse ei kuulu näiteks sõitjate palgad ja turunduskulud.

Vormel-1 tegevdirektori Ross Brawni sõnul on uued autod praegustest umbes kolme sekundi jagu ringi kohta aeglasemad. "Autod on praegu väga kiired, aga nendega ei saa võidu sõita," rääkis Brawn USA GP pressikonverentsil. Ühtlasi kinnitas ta, et finantsregulatsioonide rikkumisel ootab tiime ees karm karistus. "Kui sa reegleid rikud, minetad oma võimaluse tiitlile sõita," tõdes Brawn.

"Eesmärk on alati olnud konkurentsi parandada ja samal ajal teha spordiala kõigi jaoks atraktiivseks äriks," tõdes sarja esimees Chase Carey. "Reeglite ühehäälne heakskiit aitab meil fännideni tuua rohkem põnevaid võidusõite."

"Esimest korda oleme korraga muutnud tehnilisi, sportlikke ja majanduslikke reegleid," rääkis videokõne vahendusel pressikonverentsil osalenud rahvusvahelise autospordiliidu FIA president Jean Todt. "2021. aasta reeglistik on suure koostöö tulemus ja usun, et see on suurepäraseks saavutuseks."

Uus kolmepäevane GP-formaat tähendab, et suurem osa meeskonnaliikmetest saab etapile reisida varasemast päev hiljem, uue reeglina peavad tiimid hooaja jooksul vähemalt kahel reedesel vabatreeningul rajale laskma ühe noorsõitja, kes saab seeläbi koguda superlitsentsi punkte.

"Paberil on ideed alati head," rääkis reporteritele Ferrari sõitja Sebastian Vettel. "Mulle oleks meeldinud uus mootor [F1 jätkab 2014. aastal sarja toodud V6 mootoritega]. Vahet ei ole, millised uued autod välja näevad - kui nendega on tore sõita ja muudavad vahesid väiksemaks, on see edukas," sõnas sakslane.

"Tegelikult ei ole vahet, milline on auto välimus, tähtis on see, kas see muudab sõitmist paremaks," tõdes ka Red Bulli sõitja Max Verstappen. "Ootame lihtsalt, kuidas see töötama hakkab."

Toimetaja: Anders Nõmm

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: