David Evans ERR-ile: ärge kahelge hübriidautodes

Foto: Hyundai Motorsport

Järgmisel, 2022. aasta hooajal ootavad autoralli MM-sarja ees suured muudatused, kui esimest korda sarja ajaloos võetakse kasutusele hübriidmootoriga autod. Vikerraadio vestles Rally Estonial tuntud ajakirjanike Colin Clarki ja David Evansiga ja lasi neil uuendust hinnata.

Käesoleva hooaja jooksul on meeskondades toimuva arendustöö kohta küll mõningal määral kirjutatud. Aga seda, kui palju uut tüüpi autod sarja muudavad, ei oska praegu liiga täpselt öelda keegi.

Nädalavahetusel Tartus ja selle ümbruses toimunud Rally Estonial oli Vikerraadiol võimalik vestelda kahe rallimaailma tuntuma ajakirjaniku Colin Clarki ja David Evansiga.

"Autoralli MM-sari pidi muudatuse tegema. See on väike samm, aga mõneti võime öelda, et väga kaval samm," ütles Clark. "Oleks vägagi lihtne fännid WRC-sarja juurest eemale peletada, kui teha ekstreemne muudatus ehk minna üle elektriautode peale."

Evans nõustus temaga ja ütles, et WRC sari ei ole põhimõtteliselt veel elektriautodeks valmis. "Ralliautod ei suudaks poolt rallipäeva katseid läbi sõita, sest akud ei kesta nii kaua. See on õige samm soovitud suunas," ütles Evans.

Clark arvab, et vahesammuna rahustavad hübriidautod fännid maha ning on ühtlasi sobivad meeskondadele, andes sarjale võimaluse edasi liikuda. Ta lisas, et elektriautodest on palju räägitud, samuti on juba näha tulemusi – nädalavahetusel võisteldi Saksamaal toimunud rallil kaasa täiselektrilise autoga, mille sõitjaks ja arendajaks on Uus-Meremaa piloot Hayden Paddon.

Evans ütles, et ta oli varem hübriidautode suhtes kahtlev, kuid siis avalikustati videomaterjali testimistelt. "Autod saavad olema uskumatult kiired. Hästi, need on praegustest akude tõttu 100 kilogrammi raskemad, aga kohati saad autost kätte 100 hobujõudu ja 100 kilovatti rohkem," ütles Evans, lisades, et hübriidide jõudlus saab mingil hetkel olema 500 hobujõudu, püstitades sellega autoralli MM-sarja rekordeid võimsuselt ja kiiruselt.

"Aga me ei tea kindlalt, kas elektriautod on WRC-sarja tulevik. Ei pruugi olla. Hübriidautodele üleminek annab meile kohanemisaega. Ja aega, et arutada, mis on üldse autoralli tulevik pikemas plaanis," ütles Clark. "Mul on olnud kahtlusi, kas hübriidautod on õige samm. Aga mida rohkem nende autode kohta kuulen ja neid näen, seda rohkem mõtlen, et see areng ei ole halb."

Evans lisas, et tal õnnestus mõni nädal tagasi sõita Ford Pumaga, M-Spordi meeskonna autoga järgmiseks hooajaks. "Ausalt, kui kellelgi on järgmise hooaja ja autode suhtes kahtlusi, siis unustage oma mured. Autod on imelised. Ja need saavad olema aegade kiireimad WRC-autod," ütles ralliajakirjanik.

M-Spordi WRC 2022. hooaja võistlusmasin Autor/allikas: M-Sport

Toimetaja: Kristjan Kallaste

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: