WRC loobub hübriidmasinatest

Rahvusvahelise autoliit (FIA) otsustas kolmapäeval toimunud maailma motospordi nõukogu istungil, et alates järgmisest hooajast loobutakse autoralli MM-sarja põhiklassis hübriidmasinatest.
Arutelu keskmes oli Rally1 autode tulevik. Nimelt on Rally1 autode ülalhoid tootjate jaoks kallis, mistõttu soovib FIA alates 2022. aastast kasutuses olnud hübriidsüsteemi käimasoleva hooaja järel kaotada.
"Praegune Rally1 auto jätkab MM-sarja lipulaevana nii 2025. kui ka 2026. aastal, kuid neid muudetakse kulude ja jõudluse vähendamiseks. Muudatuste hulka kuulub hübriidseadme eemaldamine. Jõudluse kadu kompenseerib kogukaalu vähendamine ning aerodünaamika piirangute vähendamine," teatas FIA.
Alates 2026. aastast on Rally1 autode võimsuse ülempiiriks 330 hj. Seejuures on masinate maksumus piiratud 400 000 eurole.
Rally2 autod jäävad esialgu samaks, kuid alates 2025. aastast lubataks kasutada WRC-komplekti, mis tähendab, et Rally2 autodel oleks uus käigukast, suurem väljalaskesüsteem ja suurem tagatiib. Need muudatused peaksid aitama vähendada Rally1 ja Rally2 masinate jõudluse vahet.
Organisatoorse poole pealt lubab FIA MM-etapi korraldajatele edaspidi vabamaid käsi. Näiteks antakse korraldajatele rohkem vabadust ralli marsruudi väljatöötamisel. Samuti võivad MM-rallide alguspäevad ja kilomeetrite koguarv rohkem varieeruda, kuid kõik MM-etapid peavad endiselt lõppema pühapäeval punktikatsega.
Lisaks kaalub FIA MM-sarja täiendamist elektriautodele mõeldud võistlusklassiga.
Toimetaja: Henrik Laever