Viru ralli võitsid Georg Gross – Raigo Mõlder ({{commentsTotal}})

Georg Gross - Raigo Mõlder
Georg Gross - Raigo Mõlder Autor/allikas: Raul Kulgevee

Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge neljas etapp, Viru ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega, kogupikkuses 92,66 km.

Teist võistluspäeva alustasid liidrina Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kelle edu Valerii Gorban – Sergei Larens (Mini Cooper WRC) ees oli 6,1 ja Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees 12,3 sekundit.

Laupäeva avakatsena sõideti 11,61 km pikkune Nurkse (Ehituse ABC) katse. Parima äratuse olid saanud Gross – Mõlder, kes võtsid 0,7 sekundilise eduga Gorban – Larensi ees katsevõidu. Katse kolmas aeg reedel rehvipurunemise tõttu aega kaotanud ning laupäeval esimesena rajale startinud Egon Kaurile – Rasmus Vesiloole (Ford Fiesta), kes jäid Gross – Mõlderist 11,3 sekundi kaugusele.
Enne päeva esimest hoolduspausi sõidetud 17,83 km pikkuse Sae 1 (PMC) katse võit samuti Gross – Mõlderile, kes said ralli pikimal katsel une täiesti silmast ning edestasid lähimaid konkurente Gorban – Larensit koguni 9 sekundiga. Katsel jäid absoluutarvestuse viiendalt kohalt käigukasti rikke tõttu mõneks ajaks raja äärde Rainer Aus – Simo Koskinen (VW Polo), kes küll said lõpuks probleemile lahenduse, kuid kukkusid absoluutarvestuse 55. kohale.

Peale hoolduspausi jätkus Viru ralli 17,53 km pikkuse Vinni 1 (Põhjakeskus) katsega. Gross – Mõlder suurendasid katsel oma üldedu veel 7,3 sekundi võrra. Sae (Revin Grupp)  katse teise läbimise parimad olid oma kolmanda ühise Viru ralli võidu poole liikunud Gross – Mõlder, kes juhtisid nüüd Gorban – Larensi ees 30,2 sekundiga. Katsel oli probleeme piduritega Kaur – Vesiloo Ford Fiesta proto autol.

Kuna laupäevastel katsetel oli sooja ilma tõttu probleeme seisva tolmuga, siis otsustas võistluste juht muuta autode stardivahet ning viimasele kolmele katsele startisid kõik võistluspaarid kaheminutilise vahega.

Vinni (Ehmofix Autohooldus) katse teise läbimise parimad olid  Gross – Mõlder, kes edestasid 12,40 katsekilomeetriga Gorban – Larensit 2,9 sekundiga. Absoluutarvestuses tõusid Vinni katse teise läbimisega neljandale kohale uue Ford Fiesta proto autoga esimest korda sõitnud Roland Murakas – Kalle Adler. Võistluse punktikatsena sõideti 13,11 km pikkune Sonda (Isovent Ehitus) katse, mille absoluutarvestuse maksimumpunktid võtsid katsel 121 km/h keskmist kiirust näidanud Gross – Mõlder. Võistluse viimane katse sõideti Kehala paarisrajal ning selle võidu võtsid Gross – Mõlder, mis tähendas, et Ford Fiesta WRC-l võistelnud eestlased võitsid kõik tänavused Viru ralli katsed. Gross – Mõlderile oli see nende kolmandaks ühiseks Viru ralli võiduks.

"Üliraske ralli oli, kuid tahan korraldajatele öelda suured tänusõnad, sest katsed olid väga hästi valitud. Tänud ka meie meeskonnale, kes tegi väga head tööd ning hea oli taas koduteedel sõita. Peale viimast hooldusala oli meil juba piisav edu ning enam suuri riske võtma ei pidanud," võttis koduteedel karjääri neljanda rallivõidu saavutanud Gross koduse võistluse kokku.

Ford Fiesta WRC-l sõitnud eestlaste järel said teise koha Valerii Gorban – Sergei Larens, kes jäid võitjatest maha 36,4 sekundiga. Absoluutarvestuse kolmas koht Ranno Bundsen – Robert Loštšenikovile, kellel kogunes Gross – Mõlderile kaotust kaks minutit ja 21,9 sekundit.  

EMV3 ehk N4, R5 ja S2000 arvestuse hooaja neljanda etapi parimad olid Allan Popov – Aleksei Krylov (Mitsubishi Lancer Evo IX). 46,7 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest Denis Rostilov – Aleksey Kurnosov (Mitsubishi Lancer Evo IX). Klassi kolmas koht Hendrik Kers – Mihkel Kappile (Mitsubishi Lancer Evo X), kes jäid võitjatest maha minuti ja 21,8 sekundiga.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse Grossi Toidukaubad Viru ralli parimad olid Bundsen – Loštšenikov. Klassi teise koha said Emils Blums - Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid eestlastest kahe minuti ja 0,8 sekundi kaugusele. Neljaveoliste rahvusliku arvestuse kolmandad olid Siim Aas – Vallo Vahesaar (Mitsubishi Lancer Evo), kellel kogunes üheksa sõidetud katsega kaotust klassivõitjatele kuus minutit ja 16,2 sekundit.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 võitsid hooaja teise kruusaralli võidu Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teine koht Kristo Subi – Erik Vaasale (Honda Civic Type-R), kes jäid võitjatest 29,3 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht David Sultanjants – Siim Ojale, kes jäid Tölp – Vihmannist maha 53,6 sekundiga.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV2 absoluutarvestuses ja EMV6 ning Estonian R2 Challenge arvestuses oli Virumaa teede parim võistluspaar Ken Torn – Aleks Lesk (Ford Fiesta R2T). EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuse teine ning EMV2 klassi kolmas koht kuulus Roland Poomile – Ken Järveojale (Ford Fiesta R2T), kes jäid võitjatest maha 39 sekundiga.. Klassi EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuse kolmas koht Rasmus Uustulnd – Kauri Pannasele (Peugeot 208 R2). Torn – Leskist jäid Uustulnd - Pannas ralli lõpuks maha minuti ja 35,2 sekundiga.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega, võtsid klassivõidu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3), kellele kuulus ka EMV2 klassi teine koht.

Hooaja esimese klassivõidu võtnud meeste edu teisena lõpetanud Mario Jürimäe – Martin Valteri (BMW M3) ees oli 49,7 sekundit. Rahvasuus BMW klassiks kutsutava arvestuse kolmandad olid Madis Vanaselja – Jarmo Liivak (BMW M3), kes kaotasid üheksa katse kokkuvõttes Ringenberg – Heinale kahe minuti ja 5,8 sekundiga.

Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) hooaja neljanda etapi parimad olid Martin Saar – Karol Pert (VW Golf 2). Klassi lõpetasid teisena Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet), kes jäid võitjatest kahe minuti ja 2,4 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht kuulus võistluspaarile Silver Sõmer – Nele Jalakas (BMW E30), kes jäid ralli lõpuks klassivõitjatest seitsme minuti ja 12,7 sekundi kaugusele.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, võtsid klassivõidu Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Klassi teine koht Raigo Vilbiks – Hellu Smorodinile (Lada Samara), kes jäid idanaabritest kuue minuti ja 14,9 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht kuulus Keiro Orgus – Ulvar Orgusele (Toyota Yaris), kes jäid võitjatest maha üle 24 minuti.

Veoautode EMV10 arvestuse hooaja teise võidu võtsid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A). Teise koha punktid teenisid Rainer Tuberik – Raido Vetesina (GAZ 51), kes jäid võitjatest 55,8 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht Veiko ja Toivo Liukanenile (GAZ 51A), kes kaotasid võistluse lõpuks Niinemets – Allikale kahe minuti ja 59,4 sekundiga.

Grossi Toidukaubad Viru ralli 2018 detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste veebilehelt -  autoralli.ee.

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad nelja nädala pärast, kui 13-15. juulini sõidetakse Shell Helix Rally Estonia.

Toimetaja: Siim Boikov



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: