Norralased olid avapäeva viimasel katsel raskustes, Tänak tõusis neljandaks

Sel nädalalõpul peetakse autoralli MM-etapp Kataloonias, kus teiste seas jahib kõrget kohta ka M-Spordi võistkonna sõitja Ott Tänak. Reedel oli kavas kuus kiiruskatset, mille järel eestlane hoiab neljandat kohta. Norralasest liidrile Andreas Mikkelsenile (Hyundai) kaotab ta 6,3 sekundiga.
Tänased katsed:
SS1 12,50 km kl 10.53
SS2 6,50 km kl 11.21
SS3 38,95 km kl 11.56
SS4 12,50 km kl 16.19
SS5 6,50 km kl 16.47
SS6 38,95 km kl 17.22
1. katse (12,50 km):
Tänak alustas rallit katsevõiduga, edestades 1,8 sekundiga norralast Mads Östbergi (Ford) ja 2,1 sekundiga belglast Thierry Neuville'i (Hyundai). Järgnesid britt Kris Meeke (Citroen; +2,7), prantslane Sebastien Ogier (Ford; +3,0) ja norralane Andreas Mikkelsen (Hyundai; +3,1).
Tänaku sõnul ei olnud avakatsel veel selget sõidujoont. "Hetkel on autol hea juhitavus - tunne on hetkel hea," sõnas ta katse lõpus ralliraadiole.
2. katse (6,50 km):
Tänak näitas taas kiiret minekut, kuid pidi 0,4 sekundiga tunnistama Meeke'i paremust. Küll aga edestas ta sama suurelt kolmandat-neljandat koht jaganud Dani Sordot (Hyundai) ja Östbergi ning säilitas kokkuvõttes liidrikoha. "Palju probleeme pole," ütles vaid libeduse üle kurtnud eestlane. "Mul on autos hea tunne."
3. katse (38,95 km):
Päeva pikimal katsel piirdus Tänak kuuenda ajaga, kaotades Mikkelsenile 11,7 sekundiga. Eestlase ette jäid ka Östberg (+2,7), Ogier (+2,8), Meeke (+9,6) ja Sordo (+10,9).
"Keeruline katse," tunnistas eestlane ralliraadiole. "Algus oli okei, aga asfaldil elasin üle ehmatuse seoses rehviga. Ma arvasin, et see lõhkes. See oli häiriv ja kaotasin rütmi."
Katse võitnud Mikkelsen kerkis ka üldliidriks, kuigi edu Östbergi ees on vaid 0,6 sekundit. Ogier kaotab kolmandana Hyundai piloodile 4,6 ja Tänak neljandana 7,4 sekundiga. Eestlasest vaid kahe kümnendiku kaugusele jääb Meeke.
4. katse (12,50 km):
Kiiruskatse võitis soomlane Jari-Matti Latvala (Toyota), kes edestas Sordot 0,3 ning Latvala tiimi- ja rahvuskaaslast Esapekka Lappit 0,9 sekundiga. Tänak oli 3,5 sekundi suuruse kaotusega Latvalale seitsmes.
"Väga raske," tunnistas Tänak. "Sõidujoon on küll hea, kuid selle kõrval on palju killustikku."
Ralli üldliidriks kerkis aga Östberg. Kui enne kiiruskatset jäi ta Mikkelsenist maha 0,6 sekundiga, siis nüüdseks on mehe üldedu kaasmaalase ees 0,3 sekundit. Tänak on jätkuvalt Ogier järel neljas.
5. katse (6,50 km):
Parimat aega näitaks Meeke, kellele Mikkelsen kaotas 0,8 ja Sordo 1,3 sekundit. Tänak oli taas seitsmest, Meeke'ist jäi ta maha 2,6 sekundiga. "Õhtupoolsetel katsetel on head sõidurütmi olnud raske leida," ütles üldarvestuses Meeke'i järele viiendaks langenud Tänak. "Hea pidamise korral kõik ei laabu nii nagu peaks."
Kokkuvõttes kerkis taas liidriks Mikkelsen, kes edestab Östbergi 0,7 sekundiga. Järgnev nelik Ogier (+9,2), Meeke (+10,0), Tänak (+10,6) ja Sordo (+11,0) on 1,8 sekundi sees.
6. katse (38,95 km):
Kiiruskatse võitis Ogier, kes edestas Meeke'i 0,8, Neuville'i 3,0 ja Tänakut 3,5 sekundiga. Päeva viimasel kiiruskatsel kaotasid aega esimesel kahel kohal olnud norralased. Mikkelsen kaotas Ogier'le 7,8 sekundit, kuid jäi liidriks. Östberg oli prantslasest aeglasem 14,2 sekundit ning langes Tänaku järele viiendaks. Sõit jäi pooleli Latvala jaoks, kes ei jõudnud kiiruskatse starti.
"Tänane pärastlõuna kulges raskelt," sõnas Tänak. "Päeva viimasel kiiruskatsel kadusid meil asfaldil pidurid."
Mikkelsen: "Ma arvasin, et rehv lõhkes, kuid midagi juhtus vist vedrustusega. Suutsime auto täna finišisse tuua ning jään võistluspäevaga rahule."
Östberg: "Auto oli tolmu täis ning seetõttu ei näinud ma midagi. Lisaks sellele jäi soojendus peale ja nii tõusis temperatuur piltlikult öeldes saja kraadini. Sellistes tingimustes on võimatu keskenduda."
Ralli jätkub Eesti aja järgi homme kell 9.00.
Tulemused (6/19):
1. Andreas Mikkelsen Citroen 1:11.56,3
2. Sebastien Ogier Ford + 1,4
3. Kris Meeke Citroen + 3,0
4. Ott Tänak Ford + 6,3
5. Mads Östberg Ford + 7,1
6. Dani Sordo Hyundai + 10,8
7. Thierry Neuville Hyundai + 12,8
8. Juho Hänninen Toyota + 33,6
9. Stephane Lefevbre Citroen + 1.02,2
10. Esapekka Lappi Toyota + 1.05,5
Toimetaja: Siim Boikov, Ivo Dobkevitsch