Tänak sai Mehhiko rallil teise koha, Ogier võttis maksimumi ({{commentsTotal}})

{{1552216440000 | amCalendar}}
Foto: WRC.com

Reedel teistele teed lahti sõitma pidanud Ott Tänak lõpetas Mehhiko MM-ralli valitseva maailmameistri Sebastien Ogier' järel teisena. Punktikatselt eestlasele seekord lisa ei tulnud.

Viimast võistluspäeva alustas Tänak kolmandalt kohalt, teisel kohal olnud Elfyn Evansist 2,2 sekundi kaugusel. Eestlane tegi julge rehvivaliku ja läks ainsa sõitjana rajale kõva seguga rehvidega, et punktikatsel head tulemust näidata. Selle kiuste möödus Tänak Evansist juba pühapäevasel avakatsel ning kindlustas seejärel teist kohta veelgi. Punktikatsel leppis ta kuuenda kohaga, Ogier noppis sealt aga maksimaalsed viis silma.

Mehhiko ralli lõppjärjestus

MM-sarja punktiseis pärast Mehhiko rallit:

1. Ott Tänak 65 punkti
2. Sebastien Ogier 61
3. Thierry Neuville 55
4. Kris Meeke 35
5. Elfyn Evans 28
6. Esapekka Lappi 20
7. Sebastien Loeb 18
9. Jari-Matti Latvala 14
8. Andreas Mikkelsen 13
10. Benito Guerra 8

 

Enne pühapäeva:

Pühapäeval on Mehhikos kavas kolm kiiruskatset, 24 kilomeetri pikkune Alfaro algab Eesti aja järgi kell 17.03, 25-kilomeetrine Mesa Cuata 18.11 ning punktikatseks olev kümnekilomeetrine Las Minas kell 20.18.

Ees ootab kahe endise meeskonnakaaslase suur duell - Elfyn Evans edestab Ott Tänakut vaid 2,2 sekundiga. Waleslase suur edu kadus laupäevasel viiendal kiiruskatsel, kus Tänak edestas teda 16,6 sekundiga, aga sellele vaatamata oli Evans kindel, et suudab ralli lõpuks siiski eestlase ette jääda.

"Ott sai päevaga hästi hakkama ja näitas head minekut," rääkis Toyota pealik Tommi Mäkinen. "Ma olen kindel, et ta suudab sama teha viimasel päeval. Palju on veel minna [60 kilomeetrit] ja me teame, et neis rasketes tingimustes võib kõike juhtuda."

Võistluse käik:

Laupäev:

Laupäevase võistluspäeva esimesel katsel ei võtnud head tempot näidanud Esapekka Lappi kurvi välja ja tema masin jäi esiosaga ohtlikult teele. Kris Meeke sai soomlasest mööda ja sõitis välja suurepärase aja, enne Sebastien Ogier' ja Jari-Matti Latvala finišit otsustasid kohtunikud aga katse pooleli jätta. Draamat lisas otsusesse seegi, et Ogier oli katse käigus lõhkunud rehvi ja kaotas vaheajapunktides jõudsalt aega.

Järgmisele katsele minnes määrasid kohtunikud Ogier'le Meeke'ist 22,4 sekundit kehvema aja, mis tõstis põhja-iirlase koguni rallit juhtima, kuid seejärel tabas purunenud rehvi näol ebaõnn ka teda. Poolteist minutit kaotanud Meeke langes üldarvestuses viiendaks, Ott Tänak tõusis kolmandale kohale.

Pärastlõunasel sessioonil läbiti kaks pikka katset, neist teisel näitas Tänak suurepärast minekut ja vähendas katsevõiduga Evansiga vahet 16 sekundi võrra. Ühel õhtusel lühikesel publikukatsel suretas Ogier masina välja ja kaotas veel sekundeid, viimase võistluspäeva eel edestab ta waleslast 27 ja eestlast 29,2 sekundiga.

Reede:

Tänak sai esimese täispika võistluspäeva alguseks keerulise ülesande, sest esimese startijana pidi ta kohe avakatsel teed puhastama 31-kilomeetrisel El Chocolatel. Tulemuseks 20-sekundiline kaotus liidriks kerkinud Andreas Mikkelsenile.

Hooaja esimene kruusaralli nõudis reedel hulgaliselt ohvreid. Kõigepealt langes konkurentsist Teemu Suninen, kes lõhkus oma masina ära selliselt, et jääb ka laupäeval ja pühapäeval pealtvaatajaks. Kõige suuremaks kannatajaks oli aga rallit kõrgele seatud eesmärkidega alustanud Hyundai. Thierry Neuville'i purunenud rehvile järgnes nobedalt sõitnud Mikkelseni katkestamine; seejärel tipus Sebastien Ogier'le konkurentsi pakkunud Dani Sordo pidi ralli pooleli jätma seitsmenda katse eel, kui teda tabas ülesõidul elektriline probleem.

Tänak võitis nii seitsmenda kui üheksanda katse, päeva lõpus pidi ralli pooleli jätma ka tema meeskonnakaaslane Jari-Matti Latvala ja nii tõusis Tänak ootamatult neljandale kohale. Laupäeval lähevad WRC mehed rajale ümberpööratud järjestuses.

Neljapäev:

Tänak sai testikatset läbida nelja kilomeetri jagu, siis ütles üles Toyota sensor ja mehed jäid tee kõrvale. Toyota peainseneri sõnul oli probleem hõlpsasti lahendatav, aga kindluse mõttes toodi masin hooldusalasse tagasi. Eestlased said testikatse korraldajate loal läbida teistest hiljem ja ka siis jõuti seda teha vaid ühe korra.

Avakatseks saadi auto korda, aga lühikese linnakatse lõpus olnud tehishüpe osutus nii mõnegi sõitja - eeskätt Esapekka Lappi - ja seetõttu ka pealtvaatajate jaoks päris ohtlikuks ning enne Sebastien Ogier', Thierry Neuville'i ja Ott Tänaku starti otsustasid korraldajad katse sootuks pooleli jätta. Nimetatud kolmikule määrati katsel sama lõpuaeg, mis läks kirja viimase mehena enne neid startinud Kris Meeke'ile - 1.01,2; katse võitnud Lappi ajaks oli 1.00,6.

Tänak alustas rallit MM-sarja üldliidrina, mis tähendab, et reedel peab tema esimesena rajale minema ja konkurentidele teed lahtisest kruusast puhastama. Päeva esimene katse algab Eesti aja järgi kell 18.18.

"Testikatse esimesel läbimisel oli meil tunne hea, aga enne lõppu jäi auto seisma. Kaotasime veidi aega, aga mure polnud suur," rääkis Tänak neljapäeva kohta Toyota pressiteate vahendusel. "Hiljem saime uuesti sõitma ja veendusime, et kõik töötab. Nüüd tahame veel üht head nädalalõppu. Pean leidma kruusal oma rütmi, aga auto tundub hea ja enesekindlust jagub."

*

Enne võistlust:

Eesti rallipaar Tänak - Martin Järveoja on hooaega alustanud kahe pjedestaalikohaga, kui Monte Carlos saavutati kolmas koht ning Rootsis võeti nii ralli kui punktikatse võiduga maksimum. MM-sarja üldarvestuses on Tänakul liidrina 47 punkti, Thierry Neuville järgneb talle 40 silmaga ja tuttava kolmiku viimane mees on praegu Sebastien Ogier 31 punktiga.

Möödunud hooajal pidi Tänak Mehhikos mootori ülekuumenemise tõttu (mõned katsed sõidetakse kuni 2700 meetri kõrgusel, mis tähendab, et mootorisse jõuab vähem hapnikku ja muudab nad kuni 20 protsenti vähem võimekamaks) laupäeval katkestama, kuid noppis pühapäevaselt punktikatselt viis silma. Sellel aastal on kesk-Mehhiko miljonilinna Leoni ümbruses sõidetaval rallil tehtud mõned muudatused, sõidetakse 22 katse asemel 21 ja 344-kilomeetrise kogupikkuse asemel 313 km. Tänak läheb reedel rajale esimesena ja peab teistele kruusast teed puhastama.

"See ei saa olema kerge, aga eelmisel aastal nägime Mehhikos, et ka sellelt positsioonilt alustades on võimalik hea tulemus teha," rääkis Tänak eile WRC-le. "Rootsis võita oli suurepärane tunne, aga keskendusime kiirelt Mehhikole. Lendasime kohe Hispaaniasse, et pärast Rootsi rallit esmaspäeval ja teisipäeval kaks päeva kruusal testida." Tänaku sõnul on Toyota insenerid selleks aastaks teinud piisavalt tööd, et võimalikud turboprobleemid seljatada.

Mehhiko ralli ehk kõige meeldejäävamaks katseks on kohe esimene, meie aja järgi neljapäeva öösel vastu reedet sõidetav Leoni linnakatse, mis on unustamatu oma värvikirevuse ja kärarikaste Mehhiko rallifännide tõttu. Esimesel täispikal rallipäeval, reedel, sõidetakse kaheksa kiiruskatset kogupikkusega 114,19 km, ralli pikimaks päevaks on laupäev, mil üheksa kiiruskatsega läbitakse 138,37 km. Nagu ikka, lõppeb ralli punktikatsega ja seda on pühapäeval kell 20.00 võimalik näha nii ETV2 kui ERR-i spordiportaali vahendusel.

Mehhiko MM-ralli ajakava:

Pühapäevane võistluspäev:

SS19 Alfaro (24,38 km), kell 17.03
SS20 Mesa Cuata (25,07 km), kell 18.11
SS21 Las Minas 2 (10,72 km), kell 20.18 (punktikatse; otseülekanne ETV2-s ja ERR-i spordiportaalis)

Toimetaja: Anders Nõmm



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: