Hyundai katastroof annab Tänakule laupäevaks hea lähtekoha ({{commentsTotal}})

{{1552042140000 | amCalendar}}
Ott Tänak - Martin Järveoja Mehhiko MM-rallil
Ott Tänak - Martin Järveoja Mehhiko MM-rallil Autor/allikas: Ott Tänak/Twitter

MM-sarja üldliidrina pidi Ott Tänak Mehhiko ralli reedesel võistluspäeval esimesena startides teistele teed puhastama. Raske ülesande kiuste õnnestus tal võtta kaks katsevõitu ja konkurentide ebaõnne tõttu laupäevaks kindlustada hea lähtepositsioon.

Tänak sai esimese täispika võistluspäeva alguseks keerulise ülesande, sest esimese startijana pidi ta kohe avakatsel teed puhastama 31-kilomeetrisel El Chocolatel. Tulemuseks 20-sekundiline kaotus liidriks kerkinud Andreas Mikkelsenile.

Hooaja esimene kruusaralli nõudis reedel hulgaliselt ohvreid. Kõigepealt langes konkurentsist Teemu Suninen, kes lõhkus oma masina ära selliselt, et jääb ka laupäeval ja pühapäeval pealtvaatajaks. Kõige suuremaks kannatajaks oli aga rallit kõrgele seatud eesmärkidega alustanud Hyundai. Thierry Neuville'i purunenud rehvile järgnes nobedalt sõitnud Mikkelseni katkestamine; seejärel tipus Sebastien Ogier'le konkurentsi pakkunud Dani Sordo pidi ralli pooleli jätma seitsmenda katse eel, kui teda tabas ülesõidul elektriline probleem.

Tänak võitis nii seitsmenda kui üheksanda katse, päeva lõpus pidi ralli pooleli jätma ka tema meeskonnakaaslane Jari-Matti Latvala ja nii tõusis Tänak ootamatult neljandale kohale. Laupäeval lähevad WRC mehed rajale ümberpööratud järjestuses.

Mehhiko ralli paremusjärjestus reedese võistluspäeva järel 

 

Neljapäev:

Tänak sai testikatset läbida nelja kilomeetri jagu, siis ütles üles Toyota sensor ja mehed jäid tee kõrvale. Toyota peainseneri sõnul oli probleem hõlpsasti lahendatav, aga kindluse mõttes toodi masin hooldusalasse tagasi. Eestlased said testikatse korraldajate loal läbida teistest hiljem ja ka siis jõuti seda teha vaid ühe korra.

Avakatseks saadi auto korda, aga lühikese linnakatse lõpus olnud tehishüpe osutus nii mõnegi sõitja - eeskätt Esapekka Lappi - ja seetõttu ka pealtvaatajate jaoks päris ohtlikuks ning enne Sebastien Ogier', Thierry Neuville'i ja Ott Tänaku starti otsustasid korraldajad katse sootuks pooleli jätta. Nimetatud kolmikule määrati katsel sama lõpuaeg, mis läks kirja viimase mehena enne neid startinud Kris Meeke'ile - 1.01,2; katse võitnud Lappi ajaks oli 1.00,6.

Tänak alustas rallit MM-sarja üldliidrina, mis tähendab, et reedel peab tema esimesena rajale minema ja konkurentidele teed lahtisest kruusast puhastama. Päeva esimene katse algab Eesti aja järgi kell 18.18.

"Testikatse esimesel läbimisel oli meil tunne hea, aga enne lõppu jäi auto seisma. Kaotasime veidi aega, aga mure polnud suur," rääkis Tänak neljapäeva kohta Toyota pressiteate vahendusel. "Hiljem saime uuesti sõitma ja veendusime, et kõik töötab. Nüüd tahame veel üht head nädalalõppu. Pean leidma kruusal oma rütmi, aga auto tundub hea ja enesekindlust jagub."

Enne võistlust:

Eesti rallipaar Tänak - Martin Järveoja on hooaega alustanud kahe pjedestaalikohaga, kui Monte Carlos saavutati kolmas koht ning Rootsis võeti nii ralli kui punktikatse võiduga maksimum. MM-sarja üldarvestuses on Tänakul liidrina 47 punkti, Thierry Neuville järgneb talle 40 silmaga ja tuttava kolmiku viimane mees on praegu Sebastien Ogier 31 punktiga.

Möödunud hooajal pidi Tänak Mehhikos mootori ülekuumenemise tõttu (mõned katsed sõidetakse kuni 2700 meetri kõrgusel, mis tähendab, et mootorisse jõuab vähem hapnikku ja muudab nad kuni 20 protsenti vähem võimekamaks) laupäeval katkestama, kuid noppis pühapäevaselt punktikatselt viis silma. Sellel aastal on kesk-Mehhiko miljonilinna Leoni ümbruses sõidetaval rallil tehtud mõned muudatused, sõidetakse 22 katse asemel 21 ja 344-kilomeetrise kogupikkuse asemel 313 km. Tänak läheb reedel rajale esimesena ja peab teistele kruusast teed puhastama.

"See ei saa olema kerge, aga eelmisel aastal nägime Mehhikos, et ka sellelt positsioonilt alustades on võimalik hea tulemus teha," rääkis Tänak eile WRC-le. "Rootsis võita oli suurepärane tunne, aga keskendusime kiirelt Mehhikole. Lendasime kohe Hispaaniasse, et pärast Rootsi rallit esmaspäeval ja teisipäeval kaks päeva kruusal testida." Tänaku sõnul on Toyota insenerid selleks aastaks teinud piisavalt tööd, et võimalikud turboprobleemid seljatada.

Mehhiko ralli ehk kõige meeldejäävamaks katseks on kohe esimene, meie aja järgi neljapäeva öösel vastu reedet sõidetav Leoni linnakatse, mis on unustamatu oma värvikirevuse ja kärarikaste Mehhiko rallifännide tõttu. Esimesel täispikal rallipäeval, reedel, sõidetakse kaheksa kiiruskatset kogupikkusega 114,19 km, ralli pikimaks päevaks on laupäev, mil üheksa kiiruskatsega läbitakse 138,37 km. Nagu ikka, lõppeb ralli punktikatsega ja seda on pühapäeval kell 20.00 võimalik näha nii ETV2 kui ERR-i spordiportaali vahendusel.

Mehhiko MM-ralli ajakava:

Reedene võistluspäev:

SS2 El Chocolate 1 (31,57 km), kell 18.18
SS3 Ortega 1 (17,28 km), kell 19.16
SS4 Street Stage Leon 1 (1,11 km), kell 20.59
*
SS5 El Chocolate 2 (31,57 km), kell 23.17
SS6 Ortega 2 (17,28 km), kell 0.15
SS7 Las Minas 1 (10,72 km), kell 1.18
SS8 & SS9 V-Power Shell Stage 1 & 2 (2,33 km + 2,33 km), kell 2.58

Laupäevane võistluspäev:

SS10 Guanajuatito 1 (25,90 km), kell 16.23
SS11 Otates 1 (32,27 km), kell 18.11
SS12 El Brinco 1 (8,13 km), kell 19.08
*
SS13 Guanajuatito 2 (25,90 km), kell 22.31
SS14 Otates 2 (32,27 km), kell 0.29
SS15 El Brinco 2 (8,13 km), kell 1.38
SS16 & SS17 V-Power Shell Stage 3 & 4 (2,33 km + 2,33 km), kell 3.08
SS18 Street Stage Leon 2 (1,11 km), kell 3.51

Pühapäevane võistluspäev:

SS19 Alfaro (24,38 km), kell 17.03
SS20 Mesa Cuata (25,07 km), kell 18.11
SS21 Las Minas 2 (10,72 km), kell 20.18 (punktikatse; otseülekanne ETV2-s ja ERR-i spordiportaalis)

Toimetaja: Anders Nõmm



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: