Rally Estonia pressiesindaja: töötame, et ka Tänak võistlema saada
Tänavu suvel peetakse aastase vaheaja järel taas Rally Estonia autorallivõistlus, mis aga tänavu Euroopa meistrivõistluste kalendrisse ei kuulu. Uuest formaadist ja võistluse tulevikuplaanidest käis Vikerraadio saates "Spordipühapäev" kõnelemas Rally Estonia pressiesindaja Margus Kiiver.
Millega on Rally Estonia korraldustiim enam kui aastase pausi jooksul tegelenud? "Selle vahepealse ajaga on meie tuumikkolmik – Urmo Aava, Silver Kütt, Tarmo Hõbe – koos meeskonnaga mõtteid vahetanud. Mõnda aega tagasi tulime välja teatega, et 2018 Rally Estonia taaskord sõidetakse ja sedapuhku on võetud eesmärgiks pikas plaanis tuua Eestisse autoralli MM-i etapp. See kõlab äärmiselt ambitsioonika ja ehk ka sellise üleoleva eesmärgina, arvestades seda, mis MM-sarjas momendil toimub, aga teades pisut ka tausta, ei ole see kindlasti mitte võimatu ülesanne – muidu poleks seda eesmärgiks võetud. Töö selle nimel käib igapäevaselt."
Kas rallirajal võib näha ka äsjaseid Argentina ralli võitjaid Ott Tänakut ja Martin Järveojat? "Soome riigi seadused määratlevad töö- ja puhkeaega väga selgelt. Me kõik tahame, et Ott Tänak ja Martin Järveoja stardiks Rally Estonial ja töö selle nimel käib – kõik on endiselt võimalik."
Kiiver kiidab muu hulgas ka koostööd Lõuna-Eesti omavalitsustega. "Meil on Tartu, Otepää ja Elva. Elva on olnud meile ka üheks selliseks baasiks juba mõned head aastad ning Elvas 2018. aastal Rally Estonia lõppeb. Seal sõidetakse linnakatse, mis on ralli viimane katse praeguste plaanide kohaselt. Tahaksin kiita nii Elva kogukonda kui ka Kanepi valda, kellega meil käib praegu väga tugev koostöö, justnimelt teede ehituse osas. See on win-win olukord mõlemale poolele – meie saame maailmatasemel kiiruskatsed ning vald saab endale vastu kruusateed, mida elanikud igapäevaselt kasutavad."
Mida toob kaasa muutus formaadis, nüüd, kui EM-i etappide sekka enam ei kuuluta? "Kuna tegu on nüüd Eesti ja Läti meistrivõistluste etapiga ja ka Balti võistlusega, siis me oleme plaaninud neid kaitseid niimoodi, et on üks, kaks katset ja paus. See teeb osalevatele tehasemeeskondadele olukorra vähe lihtsamaks, et nad saavad testida erinevaid seadeid. Ka see on, et kui katsel midagi juhtub, siis selle saab kiiresti ära parandada. Teine formaadimuudatuse eesmärk on tagada Otepääl asuvas hooldusalas suurem melu. Autosid – mida me loodame tulevat 150 ringis – käivad sealt pidevalt siss-välja, mis tähendab, et kuskil midagi alati toimub."
"Tulles tagasi alguse juurde, kus rääkisime sõitjatest, siis mainitud WRC autode kõrval on meil üks eesmärk ka meie kodune WRC auto Georg Grossiga roolis starti saada ja siit lähikonnast veel WRC autosid tuua. Teine oluline aspekt on see, et siitsamast Baltikumist ja lähiregioonist tuua kiireid R5 autodega sõitjaid – et luua ka sellesse klassi oma ja selge konkurents."
Toimetaja: Kristo Tamm