Neuville kerkis viimasel hetkel Korsika ralli võitjaks, Tänak kuues
Korsika MM-ralli võitis dramaatilise viimase katsega belglane Thierry Neuville (Hyundai), kes edestas prantslast Sebastien Ogier'd (Hyundai) ja punktikatsel rehvi lõhkunud ning esikohalt kolmandaks kukkunud Elfyn Evansit (Ford). Laupäeva eelviimasel katsel liidrikohalt rehvi lõhkunud Ott Tänak (Toyota) sai kuuenda koha.
Ralli lõppseis: 1. Neuville 3:22.59,0, 2. Ogier +40,3, 3. Evans +1.06,6, 4. Sordo +1.18,4, 5. Suninen +1.24,6, 6. Tänak +1.40,0, 7. Lappi +2.09,1, 8. Loeb +3.39,2, 9. Meeke +5.06,3, 10. Latvala +6.44,6.
Ühtlasi tõusis Neuville 82 punktiga ka MM-sarja üldliidriks ja peab minema Argentina kruusarallil esimesena rajale. Seis on aga äärmiselt tihe, sest Ogier on 80 silmaga teine ja Tänak 77 punktiga kolmas. Evans on 43 punktiga neljas.
Võistkondlikult kerkis samuti liidriks Hyundai, kel on koos 114 punkti. Järgnevad Citroen 102, Toyota 98 ja M-Sport Ford 70 silmaga.
Neljapäev:
Korsika ralli testikatsel oli selgelt parima minekuga põhja-iirlane Kris Meeke (Toyota), kes sai parimal läbimisel kirja tulemuse 3.46,7. Teiseks sõitis end mullune võitja Sebastien Ogier (Citroen; +0,9) ja kolmandaks sarja üldliider Ott Tänak (Toyota; +1,4).
Tippudest tunnistas probleeme MM-sarja üldarvestuse kolmas Thierry Neuville (Hyundai), kes enda sõnul päris õiget rütmi kätte ei saanudki. Tema parim aeg 3.50,1 oli WRC meeste peale alles üheksas näit ja Meeke'ist 3,4 sekundi jagu kehvem.
Reede:
Tänak alustas Korsika rallit neljanda ajaga, aga kerkis juba järgmise liidriks ja kolmandalt katselt võttis ta ka esimese katsevõidu. "Hommik ei olnud väga hea - suuri muresid polnud, aga ma usun, et rütmi saab parandada," oli tema lühike kommentaar. "Üldiselt töötab auto hästi, pean lihtsalt nendest uutest katsetest aru saama. Üldiselt olen üsna rahul."
Kõige sündmusterohkem oli esimene katse, kus Kris Meeke (Toyota) lõhkus rehvi ja kaotas parematele umbes 50 sekundit. Sebastien Loeb aga oma Hyundai vedrustuse ja kuigi suutis selle teiseks katseks ära parandada, kogunes kaotust esimestele pea kaks minutit.
Nelja katse järel võttis teise koha sisse Elfyn Evans (Ford; +1,3), kolmas oli Thierry Neuville (Hyundai; +3,5) ja neljas Dani Sordo (Hyundai; +7,6). Oodatust pisut aeglasemalt liikusid hommikul Citroenid: nii Sebastien Ogier'l kui ka Esapekka Lappil kogunes kaotust enam kui paarikümne sekundi jagu.
Pärastlõunal näitas kõige kibedamat minekut Evans, kes võitis kaks esimest kiiruskatset ja kerkis liidrikohale. Viimasel katsel jäi ta aga aeglaselt liikunud Meeke'i taha kinni ja kaotas nii hulga aega ning kukkus kolmandaks.
Tänak ei võitnud pärastlõunal ühtki kiiruskatset ja lasi ka Neuville'i pisut lähemale, aga kerkis Evansi viimase katse probleemi tõttu tagasi liidriks. Pärast päeva lõppu tunnistas eestlane, et tegelikult oli tal pärastlõunal ka väike mure seoses amordiga, aga midagi hullu ei juhtunud.
Toyota teistel meestel nii hästi ei läinud. Meeke'il lagunes vedrustus ja Jari-Matti Latvala pidi katsel peatuma, et tühja rehvi vahetada. Nii langesid mõlemad kõrgest konkurentsist.
Pärast rallipäeva lõppu otsustasidki kohtunikud Evansi aja kompenseerida ja määrata talle viimasel katsel sama aja mis Tänakul. See tähendab, et päeva lõpuks jäi 4,5 sekundiga peale siiski waleslane.
Laupäev:
Päeva teiselt kohalt alustanud Tänak võitis kaks esimest kiiruskatset ja vähendas vahe Evansiga vaid 0,2 sekundile. Ralli pikima, 47-kilomeetrise Castagniccia katsega suutis eestlane konkurendist ka mööduda ja minna lõunapausile 2,3-sekundilises eduseisus. Võrreldes reedega vajus pisut kaugemale ka Neuville (+17,2).
Tänaku esikohaheitlus läks nurja eelviimasel katsel, kus eestlasel purunes rehv ja vahetuse tõttu kaotas ta parematele üle kahe minuti. See kukutas Toyota mehe seitsmendaks, aga päeva viimase katsega õnnestus tal mööduda Lappist.
WOW @ottTanak stops in SS11 - and loses the lead..... pic.twitter.com/uwdyY80fOu
— World Rally Championship (@OfficialWRC) March 30, 2019
Rallipäeva lõpetas liidrina Neuville, kes kaks katset enne päeva lõppu oli alles kolmandal kohal. Eelviimase katsega sai ta mööda Tänakust ja suurepärane kiirus viimasel mõõduvõtul tähendas ka 16-sekundilist paremust võrdluses Evansiga. Kokkuvõttes tähendas see 4,5-sekundilist eduseisu.
Heitluses kolmandale kohale õnnestus Ogier'l viimase katsega mööduda Sordost.
Pühapäev:
Ralli viimane päev kujunes esikohaheitlust silmas pidades väga dramaatiliseks. Kui päeva alustas 4,5-sekundilise eduga Evansi ees liidrina Neuville, siis esimesel katsel oli waleslane temast koguni 16 sekundit parem. M-Spordi piloot oli seega võidu suunas liikumas, aga viimasel katsel purunes tal rehv ja ajakaotus oli nii suur, et tuli leppida hoopis kolmanda kohaga Ogier' järel.
Ott Tänak lõpetas ralli kuuendal positsioonil ja teenis lisaks MM-punkte punktikatse teise koha eest. Punktikatse võitis Meeke, kolmas oli Teemu Suninen (Ford), neljas Neuville ja viies Ogier.
Enne võistlust:
Korsika ralli on aasta esimene asfaldiralli ja Korsika mägiteedel pannakse proovile sõitjate tehniline võimekus. Kindlasti on eriline ja raske see ralli ka kaardilugejate jaoks, sest neil tuleb koguda ja jagada iseäranis palju infot. Samuti pole kurviderohke tee füüsiliselt kerge - näiteks Järveojagi on tunnistanud ähvardavat nn merehaigust.
Tänavu peetud kolmest MM-etapist on Tänak võitnud ühe ja Sebastien Ogier (Citroen) kaks, aga tänu stabiilsusele - eestlane pole ainsana kordagi pjedestaalilt välja jäänud - on tal üldarvestuses prantslase ees neljapunktine edu. Erinevalt kruusarallidest peaks Korsikal esimesena startimine aga eelise andma. Kuigi Tänak pole Korsika teid just oma lemmikuteks nimetanud, siis saab ta endale puhta raja ja kurve lõigates ka järgnevate jaoks rajale ka igasugust prügi tuua.
"Ootan Korsika rallit. MM-sarja üldliidrina esimesena rajale minek peaks mulle kasuks tulema, sest asfaldil on hea esimesena sõita. Esimesena rajale minnes peaks tee olema kõige puhtam," lausus saarlane eelmisel nädalal.
"Varasemalt oli Korsika ralli minu jaoks ilmselt kõige raskem, aga mullu näitasime siin esimest korda Toyotaga sõites head kiirust. Teame, et oleme nüüd asfaldil väga tugevad ja seetõttu usun, et oleme suutelised heaks tulemuseks."
"Kindlasti saavad ka meie konkurendid kiired olema, aga meie eesmärk on jätkata hooaja head algust ning teenida võimalikult palju punkte," ütles Tänak.
MM-sarja üldarvestuses pole kahest esimesest kaugel ka belglane Thierry Neuville (Hyundai). Tema jäi esimest korda pjedestaalilt välja eelmisel etapil Mehhikos, kus lõpetas neljandana. Kahtlemata on belglase nälg etapivõidu järele suur - viimati õnnestus tal triumfeerida mullu juunis Sardiinias. Pärast seda on üheksal korral kehvemini läinud.
Eelmisel aastal võidutses Korsikal Ogier, seal esimest korda esikolmikusse jõudnud Tänak oli teine ja Neuville kolmas. Pärast eelmise aasta väljasõitu soovib nüüd kindlasti märksa parema tulemuse teha Sebastien Loeb (Hyundai), kes minevikus on sel rallil lausa neli korda (2005-2008) võidutsenud.
Korsikal ühinevad ülejäänutega taas JWRC masinad. See tähendab, et kohal on ka Roland Poom - Ken Järveoja ja Ken Torn - Kauri Pannas.
Ajakava:
Neljapäev
Test Sorbo Ocagnano 5,39 km 10.00 (MEEKE)
Reede
SS1 Bavella 1 17,60 km 9.29 EVANS
SS2 Valinco 1 25,94 km 10.24 MEEKE
SS3 Alta-Rocca 1 17,37 km 11.32 TÄNAK
SS4 Bavella 2 17,60 km 15.05 EVANS
SS5 Valinco 2 25,94 km 16.00 EVANS
SS6 Alta-Rocca 2 17,37 km 17.08 NEUVILLE
Laupäev
SS7 Cap Corse 1 25,62 km 8.38 TÄNAK
SS8 Desert des Agriates 1 14,45 km 10.08 TÄNAK
SS9 Castagniccia 1 47,18 km 11.14 SORDO
SS10 Cap Corse 2 25,62 km 15.38 MEEKE
SS11 Desert des Agriates 2 14,45 km 17.08 NEUVILLE
SS12 Castagniccia 2 47,18 km 18.14 NEUVILLE
Pühapäev
SS13 Eaux de Zilia 31,85 km 10.45 EVANS
SS14 Calvi (PK, ETV) 19,34 km 13.18 MEEKE
WRC stardirivi:
1. Sebastien Ogier / Julien Ingrassia Citroen
3. Teemu Suninen / Marko Salminen Ford
4. Esapekka Lappi / Janne Ferm Citroen
5. Kris Meeke / Sebastian Marshall Toyota
6. Dani Sordo / Carlos Del Barrio Hyundai
8. Ott Tänak / Martin Järveoja Toyota
10. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila Toyota
11. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul Hyundai
19. Sebastien Loeb / Daniel Elena Hyundai
33. Elfyn Evans / Scott Martin Ford