Rootsi ralli korraldajad ei võta Tänaku ja Latvala soove kuulda
Kuigi Toyota sõitjad Ott Tänak ja Jari-Matti Latvala soovivad, et Rootsi ralli korraldajad teeksid võistlusprogrammi ühe muudatusi, siis viimased ei soovi neile vastu tulla.
Rootsi MM-rallil osalevad traditsiooniliselt ka ajaloolised Historic-klassi kuuluvad masinad, kus pealtvaatajad saavad jälgida eri ajastute ralliaautode kihutamist samadel teedel, kui võistlevad ka WRC tähed.
Vastavalt ajakavale läbivad katsed kõigepealt WRC autod, seejärel WRC2 ja juunioride klassi autod ning seejärel teevad ühe ringi ka mitmesugused Historic autod. Pärastlõunastel katsetel tulevad kõigepealt uuesti peale WRC sõitjad, kes peavad seetõttu läbima teid, kuhu Historic autod on jätnud hoopis teistsugused sõidujäljed.
"Kui nad sõidaks pärast meie teistkordset läbimist, siis see poleks meie jaoks teema," lausus Tänak väljaandele Autosport. "Ma ei mõista, miks nad nii ei talita. Kui vaadata tagasi ajalukku, siis kõik toimus õhtuti! See kahjustab teed, omavahelist mõõduvõttu ja kõike."
Kuigi Tänaku tiimikaaslasele Jari-Matti Latvalale Historicud meeldivad, siis nõustub ta eestlasega. "See teeb teed väga keeruliseks. See pole hea, nii raske on hoida auto tagaosa õigel joonel, kui olud on sellised nagu pärast Historicute läbimist. Ma armastan neid autosid, kuid peame midagi ette võtma."
Sama murega tulid tippsõitjad lagedale ka mullu ja rahvusvahelise autospordiliidu FIA turvalisuse eest vastutav delegaat Michele Mouton palus korraldajatel 2019. aasta ralli ajakavale uuesti mõelda, aga seda ei tehtud.
Rootsi ralli peakorraldaja Glen Olssoni sõnul ei plaanita muudatusi ka järgmiseks aastaks. "Kui võtta ajaloolised autod ära, siis sõidavad WRC masinad pärast juuniore ja ka neil on erinev sõidujoon," lausus ta.
"Kui ajaloolised autod kahjustaks teed või tekiks turvaprobleem, siis loobuksime neist. Tingimused olid rasked, aga ma ei arva, et ebaausad või lõpptulemust muutvad. Me vähendasime ajalooliste masinate arvu mulluselt 63-lt 50-ni ja see oli esimene samm."
Olssoni sõnul on ka logistilisi põhjusi järjestust mitte muuta. Samuti aitab selline ajakava pealtvaatajaid rohkem lõbustada. "Ma ei tunne FIA-poolset survet. Ma rääkisin Michelega ja nad on rahul," ütles peakorraldaja.
Toimetaja: Siim Boikov