Ott Tänak võitis kolmandat korda MM-ralli ({{commentsTotal}})

{{1525001280000 | amCalendar}}
Ott Tänak
Ott Tänak Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing WRT

Autoralli MM-sarja hooaja viienda etapi Argentinas võitis Ott Tänak (Toyota). Karjääri kolmanda etapivõiduni jõudnud eestlase kõrval pääsesid pjedestaalile veel Hyundai piloodid Thierry Neuville ja Dani Sordo.

Tänak pani edule aluse kõva kihutamisega reedel. Seal pingutas mees kõvasti ja ka laupäeval haaras viis katsevõitu lisaks. Kokku teenis Tänak sellelt jõuproovilt lausa kümme katsevõitu.

"See on eriline. Ei võinud iial teada, mis meeskonnavahetusega juhtub. Aga tore on näha, kui kiirelt asjad arenevad," oli esimest korda Toyota roolis võiduni jõudnud eestlase sõnum pärast võistlust.

"Auto on peaaegu selline nagu mulle meeldib ja koostöö tiimiga sujub väga hästi. Peame lihtsalt samamoodi jätkama! Terve nädalavahetuse tundsime end autos enesekindlalt ja teadsime täpselt, mida teeme."

Teise koha teeninud Neuville: "Olen õnnelik. Pärast rasket Korsika nädalalõppu on see meie jaoks suureks kergenduseks. Mul on hea meel, et kiirus on tagasi. Tiim on teinud sel nädalavahetusel head tööd."

Kolmanda koha omanik Sordo: "Minu jaoks väga tähtis tulemus. Ma arvan, et meil oli hea ralli, sest kiiruskatsete ajad olid väga tasavägised. Olen poodiumikoha üle õnnelik ja õnnelik ka meeskonna üle, sest oleme teisel ja kolmandal kohal."

MM-sarja kokkuvõttes esikolmiku järjestus ei muutunud, aga vahed läksid pisut tihedamaks. Juhib endiselt Sebastien Ogier (Ford), kel nüüd koos täpselt sada punkti. Neuville on 90 punktiga teine ja Tänak 72 punktiga kolmas.

Tulemused:

 1. Ott Tänak          Toyota 3:43.28,9
2. Thierry Neuville Hyundai + 37,7
3. Dani Sordo Hyundai + 1.15,7
4. Sebastien Ogier Ford + 1.58,6
5. Andreas Mikkelsen Hyundai + 2.02,6
6. Elfyn Evans Ford + 3.06,3
7. Kris Meeke Citroen + 3.25,7
8. Esapekka Lappi Toyota + 4.32,6
9. Teemu Suninen Ford + 5.38,6
10. Pontus Tidemand Škoda +12.15,8

 

Ralli ajakava:

Neljapäev:

Testikatse Villa Carlos Paz 6,01 km 14.00

Reede:

SS1 Ciudad de Cordoba 1,90 km 01.08 NEUVILLE
SS2 Las Bajadas / Villa del Dique 1 16,65 km 14.13 OGIER
SS3 Amboy / Yacanto 1 33,58 km 15.00 TÄNAK
SS4 Santa Rosa / San Agustin 1 23,85 km 16.13 TÄNAK
SS5 Fernet Branca 1 (2 ringi) 6,04 km 18.08 SORDO
SS6 Las Bajadas / Villa del Dique 2 16,65 km 20.51 TÄNAK
SS7 Amboy / Yacanto 2 33,58 km 21.38 TÄNAK
SS8 Santa Rosa / San Agustin 2 23,85 km 22.51 TÄNAK

Laupäev:

SS9 Tanti-Mataderos 1 13,92 km 14.23 TÄNAK
SS10 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 1 16,02 km 15.08 TÄNAK
SS11 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 1 40,48 km 15.35 TÄNAK
SS12 Fernet Branca (2 ringi) 6,04 km 17.38 NEUVILLE
SS13 Tanti-Mataderos 2 13,92 km 19.23 TÄNAK
SS14 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 2 16,02 km 20.08 TÄNAK
SS15 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 2 40,48 km 20.35 SORDO

Pühapäev:

SS16 Copina - El Condor 16,43 km 15.08 MIKKELSEN
SS17 Giulio Cesare - Mina Clavero 22,41 km 15.55 NEUVILLE
SS18 El Condor (punktikatse) 16,43 km 18.18 NEUVILLE
(otseülekanne ETV2-s ja ERR-i spordiportaalis kell 18.00)

Neljapäev:

Ralli esimeseks katseks oli 1,9-kilomeetrine linnakatse, kus parimat minekut näitas belglane Thierry Neuville (Hyundai). Ott Tänak kaotas talle 0,3 sekundit ja MM-sarja üldliider Sebastien Ogier (Ford) 0,4 sekundit.

Reede hommik (katsed 2-5):

Ott Tänaku ralli ei alanud kõige paremini, sest kohe päeva avakatsel sõitis eestlane kivi otsa ja tegi spinni ning kaotas esimestele enam kui paarkümmend sekundit. Lisaks sai kahjustada ka Toyota juhitavus. Eestlane suutis kahe katse vahel siiski autot veidi putitada ja kahel järgmisel näitas ta kõigile tagatulesid. Ennelõunase publikukatsega tõusis ta ka üldliidriks, 0,8 sekundiga Andreas Mikkelseni ette. Kolmanda koha võttis sisse Kris Meeke (+3,1 sekundit).

Ralli esimese katse järel võttis liidrikoha sisse Sebastien Ogier, kes lõikas kasu kuivast rajast. Ralliautode läbimisest kerkisid suured tolmupilved, mis häirisid tõsiselt tagantpoolt startinute nähtavust. Järgmistel katsetel osutus prantslase esimene stardikoht pigem siiski kahjulikuks ja Ogier pidi teistele rada puhastama. Seetõttu vajus ta hoolduspausiks neljandaks.

Kõige kehvemini käis käsi soomlasel Jari-Matti Latvalal. Tänaku tiimikaaslane näitas päeva teisel katsel kõige nobedamat minekut ja oli lähedal üldliidriks kerkimisele, aga sõitis siis otsa kivile, mis lõhkus auto vedrustuse ja masin jäi raja äärde.

Reede pärastlõuna (katsed 6-8):

Tänak jätkas pärastlõunal seal, kus hommikul lõpetas. Eestlane domineeris täielikult Argentina teid. Eriti esimesel pärastlõunasel katsel, kus ta edestas 8,6 sekundiga Meeke'i ja 9,2 sekundiga Ogier'd. Päeva lõpuks kasvatas ta edu Meeke'i ees 22,7 sekundile.

Kehvasti algas pärastlõuna teist kohta hoidnud Andreas Mikkelsenile, kes lõhkus rehvi ja kaotas eestlasele pea 40 sekundit. Päeva lõpuks hõivas Hyundail kihutav norralane kolmanda koha.

Kokkuvõttes võttis kolmanda koha sisse hoolduspausi järel kõva rehviseguga rajale läinud Thierry Neuville (Hyundai), kes suutis tihedas heitluses jätta seljataha nii võistkonnakaaslase Dani Sordo kui ka Ogier'.

Laupäeva hommik (katsed 9-12):

Tänak jätkas Argentina ralli domineerimist ka laupäeval. Ta võitis päeva kolm esimest kiiruskatset ja leppis teise kohaga üksnes enne pausi publikukatsel. Eestlane tuli edukalt toime päeva teisel ja kolmandal katsel sõitjaid kollitanud uduga ja kasvatas edu enam kui 40 sekundile.

Suhteliselt okei hommik oli ka Thierry Neuville'i jaoks. Reedese viimase katsega kolmandaks kerkinud belglane suutis mööduda ka Citroeni piloodist Kris Meeke'ist ja võtta sisse teise positsiooni.

Päeva kolmas katse tõi mitmele sõitjale suuri kannatusi. Enim ehk kuuendal kohal sõitnud iirlasele Craig Breenile, kes käis halva nähtavusega oludes üle katuse ja kaotas parematele pea kümme minutit. Ühtlasi kukkus ta ka esikümnest välja ja oli sunnitud hoolduspausi järel katkestama.

Laupäeva pärastlõuna (katsed 13-15):

Tänak jätkas pärastlõunal samuti parimate aegade sõitmist. Ta võttis oma ralli üheksanda ja kümnenda katsevõidu ning kasvatas edu konkurentide ees enam kui kolmveerand minutile. Päeva viimasel katsel tunnistas eestlane aga probleeme amordi ja roolivõimuga, aga näitas täpselt sama aega mis lähim konkurent Neuville.

Päeva viimasel katsel oli ebaõnne kolmandat kohta hoidnud Meeke'il, kes ei suutnud rajal lebanud kivist mööduda. Citroeni piloot sõitis sellele otsa ja lõhkus rehvi. Enam kui kaheminutiline ajakaotus kukutas põhja-iirlase kaheksandaks. Tema asemel kerkis esikolmikusse päeva viimase katse võitnud Dani Sordo.

Pühapäev (katsed 16-18):

Ralli viimasel päeval Tänak enam katsevõite ei teeninud, kuid keskendus üldvõidu saamisele ja selleni ka jõudis. Punktikatsel oli Tänak Neuville'i Ogier' ja Mikkelseni järel ning Meeke'i ees neljas. Ralli üldarvestuses esikolmik ei muutunud: eestlasele järgnesid Neuville ja Sordo.

Eelvaade:

Argentina ralli pakub osalejatele mitmekesiseid tingimusi. Tegemist on kruusaralliga, kuid mõnel pool on teed paremas ja mõnel pool halvemas olukorras. Kindlasti sõltub palju ka ilmast.

Eelmisel aastal võitis Argentinas belglane Thierry Neuville (Hyundai), kellele vaid 0,7-sekundiga kaotas DMACK-i rehvidel sõitnud waleslane Elfyn Evans (Ford), kes teenis enim katsevõite - seitse. Kolmandana tõusis pjedestaalile Ott Tänak (Ford). Tema võitis mullu kolm katset.

Kui eelmine aasta kõrvale jätta, siis ajaloolises plaanis pole Tänakul Argentinas kuigi hästi läinud. Oma debüüdil 2012. aastal jõudis ta küll viimasele punktikohale, aga järgneval kolmel korral jäi juba teise kümnesse.

Eelmisel hooajal üle aastate taas MM-sarja naasnud Toyotal läks mullu keskmiselt: Jari-Matti Latvala oli viies ja Juho Hänninen seitsmes. Võistkonna pealik Tommi Mäkinen on aga öelnud, et teist korda rallile tulla on kindlasti juba parem.

Kui Korsika etapi järel oli Tänak pisut mures selle pärast, kuidas Toyota kruusal hakkama saab, siis testisõit Sardiinias tõstis tema optimismi. Kuidas masin Lõuna-Ameerika teedel võistlustingimustel toimib, saab muidugi alles kohapeal näha.

Tänavusel hooajal esimesest neljast rallist kolm võitnud Sebastien Ogier pole Argentinas seni võidurõõmu tunda saanud. Koguni kolmel korral on prantslane pidanud leppima teise koha ja oli mullu neljas. Tänavuse hooaja resultaadid sunnivad aga teda siiski favoriidiks lugema.

Kindlasti on Argentinas väga palju tõestamist tema lähimal jälitajal Neuville'il. Korsikal lõpetas ta kolmandana, aga läks masina probleemide tõttu terve nädalalõpu pidevalt vihasemaks ja keeldus enne auhinnatseremooniat isegi kommentaaridest.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: