OTSEBLOGI | Reedel viis katsevõitu teeninud Tänak juhib Argentina rallit
Autoralli MM-sarja hooaeg jätkub sel nädalalõpul viienda etapiga Argentinas. Taas on Toyota tehasemeeskonna masinaga rajal ka eestlased Ott Tänak ja Martin Järveoja. ERR-i spordiportaal hoiab lugejaid sündmuste käiguga kursis otseblogi vahendusel.
Seis reede järel: 1. Tänak 1:30.38,6, 2. Meeke +22,7, 3. Neuville +28,6, 4. Sordo +29,5, 5. Ogier +36,4, 6. Breen +41,2, 7. Mikkelsen +58,5, 8. Lappi +1.07,9, 9. Evans +1.10,3, 10. Suninen +1.33,7.
Neljapäev:
Ralli esimeseks katseks oli 1,9-kilomeetrine linnakatse, kus parimat minekut näitas belglane Thierry Neuville (Hyundai). Ott Tänak kaotas talle 0,3 sekundit ja MM-sarja üldliider Sebastien Ogier (Ford) 0,4 sekundit.
Reede hommik (katsed 2-5):
Ott Tänaku ralli ei alanud kõige paremini, sest kohe päeva avakatsel sõitis eestlane kivi otsa ja tegi spinni ning kaotas esimestele enam kui paarkümmend sekundit. Lisaks sai kahjustada ka Toyota juhitavus. Eestlane suutis kahe katse vahel siiski autot veidi putitada ja kahel järgmisel näitas ta kõigile tagatulesid. Ennelõunase publikukatsega tõusis ta ka üldliidriks, 0,8 sekundiga Andreas Mikkelseni ette. Kolmanda koha võttis sisse Kris Meeke (+3,1 sekundit).
Ralli esimese katse järel võttis liidrikoha sisse Sebastien Ogier, kes lõikas kasu kuivast rajast. Ralliautode läbimisest kerkisid suured tolmupilved, mis häirisid tõsiselt tagantpoolt startinute nähtavust. Järgmistel katsetel osutus prantslase esimene stardikoht pigem siiski kahjulikuks ja Ogier pidi teistele rada puhastama. Seetõttu vajus ta hoolduspausiks neljandaks.
Kõige kehvemini käis käsi soomlasel Jari-Matti Latvalal. Tänaku tiimikaaslane näitas päeva teisel katsel kõige nobedamat minekut ja oli lähedal üldliidriks kerkimisele, aga sõitis siis otsa kivile, mis lõhkus auto vedrustuse ja masin jäi raja äärde.
Reede pärastlõuna (katsed 6-8):
Tänak jätkas pärastlõunal seal, kus hommikul lõpetas. Eestlane domineeris täielikult Argentina teid. Eriti esimesel pärastlõunasel katsel, kus ta edestas 8,6 sekundiga Meeke'i ja 9,2 sekundiga Ogier'd. Päeva lõpuks kasvatas ta edu Meeke'i ees 22,7 sekundile.
Kehvasti algas pärastlõuna teist kohta hoidnud Andreas Mikkelsenile, kes lõhkus rehvi ja kaotas eestlasele pea 40 sekundit. Päeva lõpuks hõivas Hyundail kihutav norralane kolmanda koha.
Kokkuvõttes võttis kolmanda koha sisse hoolduspausi järel kõva rehviseguga rajale läinud Thierry Neuville (Hyundai), kes suutis tihedas heitluses jätta seljataha nii võistkonnakaaslase Dani Sordo kui ka Ogier'.
Eelvaade:
Argentina ralli pakub osalejatele mitmekesiseid tingimusi. Tegemist on kruusaralliga, kuid mõnel pool on teed paremas ja mõnel pool halvemas olukorras. Kindlasti sõltub palju ka ilmast.
Eelmisel aastal võitis Argentinas belglane Thierry Neuville (Hyundai), kellele vaid 0,7-sekundiga kaotas DMACK-i rehvidel sõitnud waleslane Elfyn Evans (Ford), kes teenis enim katsevõite - seitse. Kolmandana tõusis pjedestaalile Ott Tänak (Ford). Tema võitis mullu kolm katset.
Kui eelmine aasta kõrvale jätta, siis ajaloolises plaanis pole Tänakul Argentinas kuigi hästi läinud. Oma debüüdil 2012. aastal jõudis ta küll viimasele punktikohale, aga järgneval kolmel korral jäi juba teise kümnesse.
Eelmisel hooajal üle aastate taas MM-sarja naasnud Toyotal läks mullu keskmiselt: Jari-Matti Latvala oli viies ja Juho Hänninen seitsmes. Võistkonna pealik Tommi Mäkinen on aga öelnud, et teist korda rallile tulla on kindlasti juba parem.
Kui Korsika etapi järel oli Tänak pisut mures selle pärast, kuidas Toyota kruusal hakkama saab, siis testisõit Sardiinias tõstis tema optimismi. Kuidas masin Lõuna-Ameerika teedel võistlustingimustel toimib, saab muidugi alles kohapeal näha.
Tänavusel hooajal esimesest neljast rallist kolm võitnud Sebastien Ogier pole Argentinas seni võidurõõmu tunda saanud. Koguni kolmel korral on prantslane pidanud leppima teise koha ja oli mullu neljas. Tänavuse hooaja resultaadid sunnivad aga teda siiski favoriidiks lugema.
Kindlasti on Argentinas väga palju tõestamist tema lähimal jälitajal Neuville'il. Korsikal lõpetas ta kolmandana, aga läks masina probleemide tõttu terve nädalalõpu pidevalt vihasemaks ja keeldus enne auhinnatseremooniat isegi kommentaaridest.
Ralli ajakava:
Neljapäev:
Testikatse Villa Carlos Paz 6,01 km 14.00
Reede:
SS1 Ciudad de Cordoba 1,90 km 01.08 NEUVILLE
SS2 Las Bajadas / Villa del Dique 1 16,65 km 14.13 OGIER
SS3 Amboy / Yacanto 1 33,58 km 15.00 TÄNAK
SS4 Santa Rosa / San Agustin 1 23,85 km 16.13 TÄNAK
SS5 Fernet Branca 1 (2 ringi) 6,04 km 18.08 SORDO
SS6 Las Bajadas / Villa del Dique 2 16,65 km 20.51 TÄNAK
SS7 Amboy / Yacanto 2 33,58 km 21.38 TÄNAK
SS8 Santa Rosa / San Agustin 2 23,85 km 22.51 TÄNAK
Laupäev:
SS9 Tanti-Mataderos 1 13,92 km 14.23
SS10 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 1 16,02 km 15.08
SS11 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 1 40,48 km 15.35
SS12 Fernet Branca (2 ringi) 6,04 km 17.38
SS13 Tanti-Mataderos 2 13,92 km 19.23
SS14 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 2 16,02 km 20.08
SS15 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 2 40,48 km 20.35
Pühapäev:
SS16 Copina - El Condor 16,43 km 15.08
SS17 Giulio Cesare - Mina Clavero 22,41 km 15.55
SS18 El Condor (punktikatse) 16,43 km 18.18
(otseülekanne ETV2-s ja ERR-i spordiportaalis kell 18.00)
MM-sarja üldseis (sõitjad):
1. Sebastien Ogier Ford 84
2. Thierry Neuville Hyundai 67
3. Ott Tänak Toyota 45
4. Andreas Mikkelsen Hyundai 41
5. Kris Meeke Citroen 36
6. Esapekka Lappi Toyota 36
7. Jari-Matti Latvala Toyota 31
8. Dani Sordo Hyundai 30
9. Craig Breen Citroen 20
10. Elfyn Evans Ford 18
MM-sarja üldseis (tootjad):
1. Hyundai Shell Mobis WRT 111
2. M-Sport Ford WRT 107
3. Toyota Gazoo Racing WRT 93
4. Citroen Total Abu Dhabi WRT 81