Tänak oli mees teiselt planeedilt ja võitis laupäeval kõik kiiruskatsed ({{commentsTotal}})

{{1560576840000 | amCalendar}}
Ott Tänak - Martin Järveoja Sardiinia MM-rallil
Ott Tänak - Martin Järveoja Sardiinia MM-rallil Autor/allikas: AFP/Scanpix

Ott Tänaku jaoks on Sardiinia saar sümboolse tähendusega. Kaks aastat tagasi tõusis ta seal esmakordselt pjedestaali kõrgeimale astmele, sellel nädalavahetusel sõidab ta Sardiinias karjääri sajanda MM-ralli. Laupäevast võistluspäeva alustas eestlane kolmandalt kohalt, aga võitis kõik kavas olnud kuus kiiruskatset ja saavutas pühapäevaks kindla edu.

Laupäevane võistluskäik:

Päeva kolmandalt kohalt alustanud Tänak kaotas rajale minnes liidrile Dani Sordole 11 sekundiga, aga erinevalt konkurentidest oli eestlane otsustanud pehmema seguga rehvide kasuks. See tõi talle ka edu - Tänak võitis kõik kolm hommikust katset hispaanlase ees vastavalt 6,5, 2,1 ja 9 sekundiga ning tõusis hoolduspausiks 6,4-sekundilise eduga üldliidriks.

Pärastlõunal jätkas saarlane sealt, kus töö hommikul pooleli jäi ja võitis võimsa sõidu toel taas kõik kolm katset. Otsustavaks võistluspäevaks on tema edu Sordo ees 25,9 sekundit.

Kehvasti lõppes päev Kris Meeke'i jaoks. Tänaku meeskonnakaaslane näitas pärastlõunastel esimestel katsetel lubavat minekut ja hakkas kuuendalt kohalt ohustama tema ees olnud Elfyn Evansit ja Andreas Mikkelseni, kuid lõhkus päeva viimasel katsel rehvi. Kaotatud kaks ja pool minutit lükkasid ta üldarvestuses kaheksandaks.

Sardiinia MM-ralli üldseis pärast laupäevast võistluspäeva Autor/allikas: www.ewrc-results.com

 

Reedene võistluskäik:

Esimest täispikka võistluspäeva alustasid kõige nobedamalt Teemu Suninen ja endine Mikko Hirvoneni kaardilugeja Jarmo Lehtinen, kes haarasid kolmanda kiiruskatse järel konkurentide ees kümnesekundilise edu. Seejärel soomlane eksis ja loovutas esikoha kaasmaalasele Jari-Matti Latvalale.

Hommikupooliku viimasel katsel sõitis MM-sarja üldliider Sebastien Ogier otsa rajal olnud suurele kivile, lõhkus vedrustuse ja pidi päeva katkestama. Toyota haaras Latvala ja Tänaku näol kaksikjuhtimise, aga hoolduspausilt naastes keeras Latvala pärastlõunasel esimesel katsel masina katusele ja kaotas üle kaheksa minuti. Ränk pingutus, mille järel Latvala ja tema kaardilugeja Miikka Anttila publikuta kohas auto tagasi teele said, nõudis ka arstide kiiret läbivaatust.

Kuuenda kiiruskatse järel tõusid Tänak ja Hyundai piloot Dani Sordo sama ajaga rallit juhtima, Suninen jäi neist kolmandana maha kõigest 0,8 sekundiga. Draama ei tahtnud Sardiinias aga lõppeda - järgmisel katsel jõudsid Tänak, Thierry Neuville ja Elfyn Evans finišisse, aga katse tühistati, sest üks pealtvaataja vajas kiireloomulist meditsiinilist abi. Kõigile ülejäänud sõitjatele määrati Neuville'ile kolmandana viis sekundit kaotanud Tänaku aeg.

Seejärel tegi Neuville aga kahe katsega kolm sõiduviga ja kaotas päeva lõpuks kiireimatele minutiga, reedese päeva lõpetas liidrikohal Sordo, kellele Suninen kaotab 10,8 ja Tänak 11,2 sekundiga.

Neljapäevane võistluskäik:

Neljapäevane testikatse sai üsna omapärase alguse, sest nii Sebastien Ogier, Thierry Neuville kui Elfyn Evans ei tahtnud läbi mahtuda ühest kitsast väravast ja põrkasid vasaku tagumise rattaga vastu posti. Kõige rohkem sai kannatada Ogier' Citroen; kuuekordne maailmameister lõhkus vedrustuse ja pidi pikalt finišis varuosasid ootama.

Neuville ja Evans pääsesid kergemalt, waleslane sõitis posti lihtsalt maha ja järgmisi sõitjaid see ei seganud. Probleemi lahendanud Ogier kihutas välja ka parima aja (3.00,0), Tänak kaotas talle 0,9 sekundit ja oli teine, Neuville oli 1,7-sekundilise kaotusega kolmas.

Rallile andis ametliku avapaugu õhtul toimunud lühike publikukatse, kus Tänak sõitis paaris Ogier'ga. Prantslane võttis ka katsevõidu, edestades teise koha saanud Esapekka Lappit 0,1 ja kolmandat aega näidanud Tänakut 0,3 sekundiga. Eestlase meeskonnakaaslane Kris Meeke kaotas Tänakule omakorda 0,1 sekundit.

Enne rallit:

Kaks nädalat tagasi tegi Tänak Portugali ralli punktikatsel kavala käigu, kui vajutas vahetult finišijoone eel piduritele ning loovutas katse esikoha ja viis punkti valitsevale maailmameistrile Sebastien Ogier'le. See tähendas, et Sardiinia ralliks jätkab MM-sarja üldliidrina prantslane (142 punkti Tänaku 140 vastu) ja Ogier peab teistele sõitjatele olema teepuhastaja rollis.

Kuuekordne maailmameister mattis oma võidulootused juba eos maha. "Esimesena startimine tähendab, et võime juba algusest oma võidušansid enam-vähem maha matta, arvestades, kui palju siin tuleb rajapuhastamist teha," lausus prantslane kolmapäeval. "Tundub ka, et me ei saa mingit abi ilmast ja eelmise aasta vihma ei kordu. Nii et ootan rasket nädalavahetust."

Toyota toob Sardiinia rallil rajale neljandagi masina, kui Tänaku, Jari-Matti Latvala ja Kris Meeke'i kõrval on stardis 37-aastane Juho Hänninen. Taas istub Hyundai rooli norralane Andreas Mikkelsen.

Ralli saab ametlikult alguse neljapäeva õhtul toimuva lühikese Ittiri super special'iga, reedel sõidetakse möödunud aastaga pea identsed katsed kogupikkuses 125 km. Laupäeval ootab sõitjaid Monte Acuto regioonis 145 km teid, muuseas ületatakse legendaarne Micky hüpe. Ka pühapäev on eelmise aastaga identne, punktikatsel on näha kauneid merevaateid.

Sardiinia MM-ralli ajakava:

Laupäev

SS10 Coiluna – Loelle 1 14,97 km 09.08
SS11 Monti Di Ala' 1 28,21 km 10.11
SS12 Monte Lemo 1 28,03 km 11.03
SS13 Coiluna – Loelle 2 14,97 km 17.08
SS14 Monti Di Ala' 2 28,21 km 18.11
SS15 Monte Lemo 2 28,03 km 19.03

Pühapäev

SS16 Cala Flumini 1 14,06 km 09.15
SS17 Sassari – Argentiera 1 6,89 km 10.08
SS18 Casa Flumini 2 14,06 km 12.15
SS19 Sassari – Argentiera 2 6,89 km 13.18 (punktikatse, otse ETV-s)

Toimetaja: Anders Nõmm



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: