FIA president pole rahul WRC progressiga

Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) president Jean Todti ärritab, et ralliringkonnad pole uute tehnoloogiate kasutuselevõtul piisavalt agarad.
"Mulle valmistab suurt pahameelt, et rallis pole vähemalt mingil kujul võetud kasutusele hübridiseerimist ja uusi tehnoloogiaid," sõnas prantslane väljaande Motorsport News vahendusel.
"Asjaga seotud inimesed on mulle öelnud põhjuseks, et tootjad ei soovi seda. Nad ei taha reeglite muutmist. Minu jaoks pole siin mingit võimalust - kui ma käin Frankfurdis, Pariisis, Hiinas, Jaapanis ja Genfis motošõudel, siis näen vaid uusi tehnoloogiaid."
"Masendav on näha, et FIA MM-sari ei taha uusi tehnoloogiaid," jätkas Todt, kes ka ise on minevikus rallimaailmas tegutsenud. "Aga viimaks on ka tootjad mõistnud, et vajame hübriide."
Käesoleva aasta lõpuks peaks selguma uued reeglid, mis võetakse kasutusele alates 2022. aastast. Praegune viieaastane homologeerimisetsükkel lõppeb eelneva hooajaga ning seejärel võiks olla tee vaba hübriid- või elektrimootoriga autodele.
M-Spordi tiimipealik Rich Millener nõustus, et hübriidlahenduste küsimus on võtnud rohkem aega kui pidanuks. "Me kõik teame, et tahame seda, aga probleem on kokkuleppele jõudmises, mida täpselt tahame," lausus ta.
"Kõik esitavad ideid, mis sobivad kõige paremini neile endile ja see on arusaadav. FIA peab võtma need ideed ja ütlema meile, mida me peame tegema," jäkas Millener. "Näiteks peame teadma, kas tulevad ühised [FIA-poolsed] detailid ja kui jah, siis millised?"
"Kõige suuremad vaidlused käivad madalpinge ja kõrgpinge hübriidsüsteemide üle - kuidas me neid kasutame ja mida me aluseks võtame? Kas saavad olema mingid standardiseeritud süsteemid üle terve auto?"
"Hetkel oleme ebamugavas olukorras ja vajame juhiseid - me peame teadma, kas meie kui M-Sport vajame mingit välist abi?"
Toimetaja: Siim Boikov