Naomi Osaka kisti rassismiskandaali ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Naomi Osaka kujutamine Nissini reklaamis on sattunud kriitikatule alla
Naomi Osaka kujutamine Nissini reklaamis on sattunud kriitikatule alla Autor/allikas: AP/Scanpix

Tennise maailmas neljas reket ja US Openi võitja Naomi Osaka sattus rassismiskandaali, kui jaapanlanna sponsor Nissin kujutas teda tegelikkusest heledama nahaga.

Kiirnuudlite tootja Nissini reklaamis on pooleldi Haiti, pooleldi Jaapani päritolu Osaka heleda naha, pruunide juuste ja kaukaaslastele omaste näojoontega.

Ettevõtte sõnul ei olnud nende eesmärgiks Osakat valgemaks teha. "Tunnistame, et ei käitunud piisavalt delikaatselt ja pöörame tulevikus mitmekesisusele senisest enam tähelepanu," lausus Nissini esindaja.

Nissin ei täpsustanud, mis saab tuntud mangakunstniku Takeshi Konomi joonistatud "Hungry to Win" reklaamist. Ettevõte esindaja sõnul peeti reklaami loomisel kinni Konomi stiilist.

Kriitikute sõnul on Osaka muudetud välimuse taga sponsori soov muuta Osaka kaubanduslikult atraktiivsemaks.

Jaapanis sündinud Osaka kolis kolmeaastaselt Ameerika Ühendriikidesse ning kasvas üles Floridas. Pärast mullust US Openi võitu võeti Jaapani, Haiti ja Ühendriikide juurtega 21-aastane jaapanlanna kodumaal vastu kui kangelane.

Video kõnealusest reklaamist:

Toimetaja: Kristo Tamm

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: