Reeglite sasipundar: punktikatse hilinemise vastu on raske midagi teha ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Mehhiko punktikatsel kasutasid Ott Tänak ja Thierry Neuville soodsamate teeolude saamiseks venitamise takitkat, mis tasus end ära. Tänak oli katsel kiireim ning teenis viis MM-punkti, Neuville oli katsel kolmas. Sarnast venitamistaktikat kasutas esmakordselt Rootsi talverallil Sébastien Ogier.

"Minu jaoks on üllatav, et keegi seda varem ei ole teinud, enne Ogier'i juba," ütles rallireegleid tundev ekspert Kristo Kraag. "See on täiesti sportlik käitumine, reeglitega lubatud, mitte miski seda ei keela. See, et seda nii massiliselt tehakse, eks ta inetu on, aga selle vastu ei saa."

Üheksa aastat tagasi Ott Tänakule MM-debüüdil kaarti lugenud Kraag teenib praegu igapäevaleiba Eesti rallimeeskonna MM-Motorspordi koordinaatorina ja tunneb FIA võistlusmäärust läbi ja lõhki. Antud olukorra lahenduseks tal aga ettepanekuid napib.

"Mida konkreetselt punktikatsele minekuga venitamisega teha, see on väga keeruline. Lihtsamad asjad, mida on pakutud, et karistus lisatakse juba katseajale, aga siis võid viivitada näiteks eelnevast regrupeeringust väljumisega. Mida iganes," ütles Kraag.

Kuigi kohtunikud võtsid Sebastien Ogier'lt eilsel Power Stage'il teenitud neli lisapunkti ära, sest prantslane rammis katsele paigaldatud tehis-shikaani, tõusis ta ikkagi punktitabeli liidriks. Ott Tänak jätkab endiselt kuuendanda, kuid esikoht jääb 30 punkti kaugusele.

Toimetaja: Liisi Rist



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: